2018-02-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Det går för er alla foliehattar

Jag vil dock tacka för en enormt underhållande tråd, dagens konspirationsteorier (trots att de alltid bevisas vara påhittade) blir både mer raffinerade och intressanta!

Så tack alla bidragare! Mitt morgonkaffe hade bara haft halva nöjet utan att läsa om Flashback's konspirationsteorier.

Väl mött

El Bombo

Det är Obamas fel.
Citera
2018-02-07, 09:23
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Så du påstår att det inte går att manipulera börsen? E du medveten hur rika ”deep state” är?

Fast nu beror inte nuvarande börsfall på manipulation, så det spelar ju ingen roll hur rika du uppfattar det du kallar "deep state".

Prova till exempel på att gå in på någon av trådarna i ekonomi-delen här på FB om börsfallet. Knappast någon där som är medveten i denna tråd och därför påverkad av diskussionen i någon riktning. Där finns enormt kunniga personer.

Se om du kan finna någon som hävdar manipulation av anonyma skugg-organisationer som bakomliggande orsak. Eller manipulation över huvudtaget.

Och efter det kanske vi kan släppa detta med börsfallet och roa oss med vad Q skriver i nästa meddelande.
Citera
2018-02-07, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Så du påstår att det inte går att manipulera börsen? E du medveten hur rika ”deep state” är?

Så du påstår.. nej det har jag aldrig påstått, håll dina schizofrena vanföredtällningar för dig själv
Citera
2018-02-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Se om du kan finna någon som hävdar manipulation av anonyma skugg-organisationer som bakomliggande orsak. Eller manipulation över huvudtaget.

Och efter det kanske vi kan släppa detta med börsfallet och roa oss med vad Q skriver i nästa meddelande.

Börjar se vad Bushwick menar. Du drar saker ur röven helt utan att kolla upp saker, gång på gång.

Det är allmänt känt att börsen manipulerades, och om folk möjligtvis missat det i ekonomiforumet (vilket jag inte tror, det kom från din röv) så är de inte pålästa.

https://www.di.se/nyheter/proffsen-robothandel-lag-bakom-borsfallet-i-usa/

Med detta säger jag inte att det var "Deep State" som låg bakom detta, men jag avfärdar inte heller att det inte är allt för svårt att påverka handeln, särskilt om man är "too big to fail" så auditörer bara ger lite smäll på fingrarna om man mot förmodan blir utredd.
Citera
2018-02-07, 13:44
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Börjar se vad Bushwick menar. Du drar saker ur röven helt utan att kolla upp saker, gång på gång.

Det är allmänt känt att börsen manipulerades, och om folk möjligtvis missat det i ekonomiforumet (vilket jag inte tror, det kom från din röv) så är de inte pålästa.

https://www.di.se/nyheter/proffsen-robothandel-lag-bakom-borsfallet-i-usa/

Med detta säger jag inte att det var "Deep State" som låg bakom detta, men jag avfärdar inte heller att det inte är allt för svårt att påverka handeln, särskilt om man är "too big to fail" så auditörer bara ger lite smäll på fingrarna om man mot förmodan blir utredd.

Det är du som inte förstår nationalekonomi, artikeln handlar om börsfallets omfattning och exakta tidpunkt, inte om det skulle ske eller inte. Att vi hamnat i ett läge ett börsen börjar gå nedåt förklaras av rädsla för inflation, överhettnings av ekonomi, vinsthemtagning och att börsen är cyklisk.

Robothandel kan inte påverka börsens hela cykler och långsiktiga skeenden, och har så heller inte gjort hittills utan det är betydligt större mekanismer, bl.a. de jag beskrev ovan och i tidigare inlägg.

Ingen som är insatt är förvånad över nedgången. Det är en del i "spelet" som är aktiemarknaden.
Citera
2018-02-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Det är du som inte förstår nationalekonomi, artikeln handlar om börsfallets omfattning och exakta tidpunkt, inte om det skulle ske eller inte. Att vi hamnat i ett läge ett börsen börjar gå nedåt förklaras av rädsla för inflation, överhettnings av ekonomi, vinsthemtagning och att börsen är cyklisk.

Robothandel kan inte påverka börsens hela cykler och långsiktiga skeenden, och har så heller inte gjort hittills utan det är betydligt större mekanismer, bl.a. de jag beskrev ovan och i tidigare inlägg.

Ingen som är insatt är förvånad över nedgången. Det är en del i "spelet" som är aktiemarknaden.

Jodå, jag "förstår" nationalekonomi tillräckligt bra för att vara rätt positionerad i mina investeringar. Om något är jag förvånad att det inte redan hände i höstas, så jag missade lite extra vinst pga av tidiga inhämtningar. Men det är uppenbart att du inte förstår diskussionen i denna tråd, då det är EXAKT omfattningen som diskuterades. Det är pinsamt uppenbart att du vrider på dig som en mask på en krok, och försöker anpassa dina svar efter vad du får som svar av andra, och missar helt att läsa på vad du själv dragit ur röven i tidigare inlägg.

Jag betraktar detta som avhandlat nu. Vi kommer inte längre och riskerar gå offtopic.

Åter till Q, det han skrev senast om detta är:

"[666]

Signal to POTUS THEY CONTROL THE MARKET?

SIGNAL?

THREAT?

WELCOME TO THE GLOBAL WAR.

Q"

Om man nu prenumererar på teorin att en grupp kan påverka börsen så precist, så är ju 666 det perfekta valet, inte för att de skulle vara satanister eller något, men just för att så gott som alla känner till symboliken, och reagerar på just denna siffra, vilket ju även msm-artiklarna om detta bekräftar fungerade. Så OM nu någon grupp vill, och kan, ge en "varning" så var detta (666) ett ypperligt val i så fall.
Personligen är jag väldigt tveksam till den teorin.
Citera
2018-02-07, 17:07
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Jodå, jag "förstår" nationalekonomi tillräckligt bra för att vara rätt positionerad i mina investeringar. Om något är jag förvånad att det inte redan hände i höstas, så jag missade lite extra vinst pga av tidiga inhämtningar. Men det är uppenbart att du inte förstår diskussionen i denna tråd, då det är EXAKT omfattningen som diskuterades. Det är pinsamt uppenbart att du vrider på dig som en mask på en krok, och försöker anpassa dina svar efter vad du får som svar av andra, och missar helt att läsa på vad du själv dragit ur röven i tidigare inlägg.

Mig veterligen har jag inte ändra i mina svar. Vidhåller att ingen manipulation från "deep state" skett.
Robothandeln är att betrakta som extremt snabb, kvantitativ handel på liten marginal, inte en manipulation av marknaden.

Har hittills inte sett några bevis i denna tråd för alla påståenden att manipulation har skett. Bara en massa skitkastande och förolämpningar för att slippa försvara dessa påståenden. Samt en länk från DI om robothandeln där inget nämns om manipulation, eller för den delen "deep state".

Men håller annars med dig, detta kommer vi nog inte så mycket vidare med.
Citera
2018-02-07, 17:20
Medlem
Nu kan alla naiva som påstår att Papadopoulus är orsaken till FISA-avlyssningen ta lärdom, eller gå och dra ngt gammalt över sig.

Senate Judiciary Committee har släppt tidigare hemligstämplat material igen, som bekräftar det så kallade "Nunes-memot" och dessutom utom all tvekan pekar ut Steeles "Trump-dossier" som den enskilt viktigaste orsaken till att avlyssningen godkändes.

Ordagrant från dokumentet:

Mr Steele's information formed a significant portion of the FBI's warrant application, and the FISA application relied more heavily on Steele's credibility than on any independent verification or corroboration for his claims. Thus the basis for the warrant authorizing surveillance on a U.S. citizen rests largely on Mr.Steele's credibility.

(mina fetningar)

Dokumentet:

https://www.judiciary.senate.gov/imo/media/doc/2018-02-06%20CEG%20LG%20to%20DOJ%20FBI%20(Unclassified%20S teele%20Referral).pdf

Dokumentet bekräftar också att FBI mislett FISA, antingen medvetet, eller själva blivit lurade, men man påpekar också att FBI vetat om att Steele ljugit för dom ang huruvida han talat med media, och trots det skickar in ansökan om förlängningar på basis av att Steele är pålitlig, efter att de upptäckt att han ljuger för dom.

Det bekräftas även att FBI visste att Steele fått betalt för, och att dossieren beställdes av DNC och Clinton, och att han dessutom hade en till Trump-dossier, som matades till honom av Clinton-folk.

Sammanfattning för de som inte orkar läsa 8 sidor dokument:

https://www.zerohedge.com/news/2018-02-07/declassified-grassley-document-confirms-fisa-memos-explosive-claims

Så, Q hade rätt om memot.
Medias och Demokraternas utmålande av det som påhitt/överdrivet/politiska "talking points" osv osv, var ren lögn, som vanligt.

Q skrev för 2 dagar sedan:

20/20 coming.
PUBLIC is VITAL.
RELEASE of INFO VITAL.
OUTRAGE.
JUSTICE.
Can we simply arrest the opposition w/o first exposing the TRUTH?

Man har ju kommit fram till att 20, som återkommer i hans posts, handlar om 20 utredningar som pågår.
Kan Q ha syftat på ovan nu publika, tidigare hemligstämplade, släpp som bekräftat memot, med dessa meningar?

"20/20 coming.
PUBLIC is VITAL.
RELEASE of INFO VITAL."

Tajmingen är iaf intressant. Q säger att ett släpp kommer, och det är viktigt att det blir publikt. 2 dagar senare släpps detta dokument.
Citera
2018-02-07, 17:24
Medlem
För övrigt börjar Obama impliceras i härvan med Clinton, DNC osv. Detta lär dock inte leda till ngt, bara indicier hittills (som vi fått veta om iaf).

https://www.zerohedge.com/news/2018-02-07/fbi-lovers-new-texts-expose-obama-complicity-he-wants-know-everything-were-doing
Citera
2018-02-07, 17:49
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
För övrigt börjar Obama impliceras i härvan med Clinton, DNC osv. Detta lär dock inte leda till ngt, bara indicier hittills (som vi fått veta om iaf).

https://www.zerohedge.com/news/2018-02-07/fbi-lovers-new-texts-expose-obama-complicity-he-wants-know-everything-were-doing
Vi får se https://twitter.com/realDonaldTrump/status/961270833569202176

Detta låter ju iaf spännande!
Citera
2018-02-07, 19:00
Medlem
Om nu SpaceX var involverad i att upprusta Nordkorea, varför gav Trumps regering SpaceX tillstånd till nya uppskjutningar nyligen? Varför är det som att inget har hänt med SpaceX?
Citera
2018-02-07, 19:43
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

Q har ju sagt att "pres daily b" så detta är självklart inte förvånande.

Denna tråd kommer gå till historien haha!

Det kommer bli en elefantkyrkogård av "debunker"-konton här snart som fortsätter stånga sig blodig trots att de står inför konstaterat faktum. Det stora misstaget är självklart att de inte gjorde sin läxa och kollade upp vad det handlade om utan istället behandlade detta som vilken vansinnig konspiration som helst. Detta är varken Flat Earth eller Kennedymordet.

Finns ett antal övriga källor som, i stora drag, påstår samma saker som Q. Jag har inte hunnit dubbelkolla någon mer än Paine men om ni är intresserad kan ni kolla upp R-kandidat Dilley, Thomas Paine på Twitter och Sara Carter och Sean Hannity. Draw and strike och Imperator Rex(osäker på namn) finns också mfl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in