2018-02-05, 09:25
Medlem
Mextremes avatar
Aktuellt i Fokus presenterar en film som sägs visa några samer jagar bort motståndsmän från Jokkmokks marknad.
https://www.youtube.com/watch?v=-Swl5MYMsr0

Man väntade sig att en kamprapport skulle läggas upp på Nordfront som visar den andra vinkeln men det har inte kommit något så även om filmen inte tycks visa att de blir direkt bortjagade undrar man ju lite.
Citera
2018-02-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Aktuellt i Fokus presenterar en film som sägs visa några samer jagar bort motståndsmän från Jokkmokks marknad.

Man väntade sig att en kamprapport skulle läggas upp på Nordfront som visar den andra vinkeln men det har inte kommit något så även om filmen inte tycks visa att de blir direkt bortjagade undrar man ju lite.

Näste 6 har skrivit om det på sin twitter och även lagt upp några bilder. twitter.com/naste6_mot
Citera
2018-02-05, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme

Om man bara utgår från filmen ser man svenskarna är lättroade av de samiska hendjuren, för lång och trogen tjänst som antivita gör svenskarna ironisk honnör för att sedan gå vidare och markera sitt revir 10 meter bort. Hade svenskarna velat hade de tämjt hela den samiska skaran, och gjort stuvning på djuren. Nu tillhör svenskarna aka motståndsmännen en högre ras så det föregår med gott exempel, men ack det kan inte de samiska hendjuren ta in, de är fast i sina eländiga ramsor.
Citera
2018-02-05, 17:43
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Om man bara utgår från filmen ser man svenskarna är lättroade av de samiska hendjuren, för lång och trogen tjänst som antivita gör svenskarna ironisk honnör för att sedan gå vidare och markera sitt revir 10 meter bort. Hade svenskarna velat hade de tämjt hela den samiska skaran, och gjort stuvning på djuren. Nu tillhör svenskarna aka motståndsmännen en högre ras så det föregår med gott exempel, men ack det kan inte de samiska hendjuren ta in, de är fast i sina eländiga ramsor.

Exakt, och detta ska vi komma ihåg.

De vill att deras jävla same-samhälle i slutändan också ska översvämmas av icke-vita smutsfolk hellre än att inordna sig som ett protektorat i ett Stor-Nordiskt rike.

Motståndsmännen söker ingen konfrontation i detta läge utan föregår med gott exempel som sagt.
Citera
2018-02-05, 18:47
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande SS som ni diskuterat i tråden.

Det var vissa tidiga SS-förband som skulle vara en verklig elit rasmässigt och på andra sätt.

Framförallt Leibstandarte Adolf Hitler som var hans personliga livgarde.

Senare blev Waffen-SS snarare en slags främlingslegion med frivilliga från en massa olika länder och folkslag.
Citera
2018-02-05, 20:20
Medlem
KamratBruns avatar
Det finns tillfällen då jag kan tycka ungdomligt trams får lite väl mycket utrymme hos NMR när man bedriver en kamp som är såpass allvarlig.

Samtidigt finns det tillfällen då jag är extremt road av den.

Tryck upp klistermärken med ”1000 fulla skinheads till Almedalen” och jag ska personligen köpa och sätta upp ett fyrsiffrigt antal. Hur kul som helst!
Citera
2018-02-06, 14:58
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Beträffande SS som ni diskuterat i tråden.

Det var vissa tidiga SS-förband som skulle vara en verklig elit rasmässigt och på andra sätt.

Framförallt Leibstandarte Adolf Hitler som var hans personliga livgarde.

Senare blev Waffen-SS snarare en slags främlingslegion med frivilliga från en massa olika länder och folkslag.

Ett tillägg här, läste lite mer vad ni skrivit i tråden.

Jag tror inte man behövde vara just blond och blåögd för att platsa i (tidiga) Waffen-SS, men man fick inte ha några judar i släktträdet. Detta med bara blonda människor på propagandaaffischer var väl framförallt ett skönhetsideal.

Sen var det ju inte aktuellt att rekrytera utlänningar under de tidiga åren på 30-talet innan kriget mot Sovjet brutit ut.

Vad som annars karaktäriserade Waffen-SS var den moderna andan och träningen. Officerare och soldater var mer kamrater med varandra istället för att officerarna utgjordes av överklassen. Detta gammaldags förhållande fanns i Wehrmacht och även i andra länders arméer vid denna tid.

Utbildningen i Waffen-SS lade också mer tyngdpunkt på fysisk träning och realistiska övningar med skarp ammunition än man gjorde i samtida arméer. Man sysslade mer med sånt än övade exercis på regementsplan.

Senare under VK2 eller strax innan krigsutbrottet sattes det upp fler förband med liknande modern träning både bland axelmakterna och de allierade.

Fallskärmstrupper, brittiska commandos och andra nya typer av förband såg dagens ljus under denna tid.
Citera
2018-02-06, 20:07
Medlem
Dorniers avatar
Beträffande "lyfta skrot" som ni snackat om i Radio Nordfront två gånger nu.

Ni nämnde vanligt gym och atletklubb. Det finns ju även utomhusgym som ofta ligger i anslutning till motionsspår.

Utomhusgym är gratis. Om det inte är alltför kallt ute och man inte siktar på att bygga jättemycket muskler så kanske det kan räcka att köra lite med "maskiner" med stockar och lite andra grejer som brukar finnas på utomhusgym.

Det är ganska trevligt att vara ute i friska luften också istället för inne på ett svettigt inomhusgym.
Citera
2018-02-07, 15:24
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Beträffande "lyfta skrot" som ni snackat om i Radio Nordfront två gånger nu.

Ni nämnde vanligt gym och atletklubb. Det finns ju även utomhusgym som ofta ligger i anslutning till motionsspår.

Utomhusgym är gratis. Om det inte är alltför kallt ute och man inte siktar på att bygga jättemycket muskler så kanske det kan räcka att köra lite med "maskiner" med stockar och lite andra grejer som brukar finnas på utomhusgym.

Det är ganska trevligt att vara ute i friska luften också istället för inne på ett svettigt inomhusgym.
Jag lyssnade också på avsnittet och blev förvånad när jag hörde att Robin Palmblad nyss hade börjat gymma och Pär Öberg inte gymmat på flera år. Jag trodde det var något alla aktivister gjorde för att hålla sig i form.
Citera
2018-02-07, 16:16
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Jag lyssnade också på avsnittet och blev förvånad när jag hörde att Robin Palmblad nyss hade börjat gymma och Pär Öberg inte gymmat på flera år. Jag trodde det var något alla aktivister gjorde för att hålla sig i form.

Jag är både bättre i form samt har en snyggare kropp än många polare som gymmat i 10+ år.

En pull up-stång, dipsställning samt armhävningar hemma räcker långt.
Citera
2018-02-07, 16:56
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Jag är både bättre i form samt har en snyggare kropp än många polare som gymmat i 10+ år.

En pull up-stång, dipsställning samt armhävningar hemma räcker långt.
Dom sa aldrig någonting om att dom kört lite övningar hemma och i så fall är det ju en helt annan sak. Precis som du säger behöver man inte gå till gymmet för att träna. Men Robin pratade om att han kommit upp till 65 i bänkpress och det är ju rätt lågt om man nu tränar hemma. Jag minns jag inte om han sa att det var vad han maxade men i så fall är ju det oskyldigt lågt.

Hoppas på att nästa gäst i LYFT SKROT! är Hagberg.
Senast redigerad av ukrosso 2018-02-07 kl. 17:05.
Citera
2018-02-07, 17:47
Medlem
Dorniers avatar
Det förvånar mig lite att man lanserar just gymträning och lyfta skrot som nåt särskilt viktigt.

Det finns ju mycket annan träning man kan ägna sig åt, och det är inte alltid en massa muskler är det bästa man kan ha.

Jag mindes den här gamla tråden där den gode Varnagel hade en del att säga.

Fysisk styrka och Testosteron, de viktigaste egenskaperna för den framtida kampen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in