Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Jag tror dock att vändningen är här nu, eller iaf att vi inte dippar till de domedagsnivåer som vissa crypto-haters här i tråden förutspått. Mkt av osäkerheten kring marknaden under de senaste veckorna har ju varit inför SEC-mötet, vilket visade sig ha en mer positiv ton än vad de flesta hade väntat sig.
Att man skulle behöva vara "crypto-hater" för att se sannolikheten av ännu hårdare kursfall har jag svårt att förstå. Den sortens svart-vit analys gynnar inte någon och är allra minst en grund för investeringsbeslut (men det får var och en upptäcka själv). Ingen blir gladare än jag om det vänder nu för mina innehav har sjunkit till en tredjedel av värdet i både HTML, APPC och ZOI och övriga innehav har nästan halverats utom ETH som är tillbaka på nivån där jag köpte i höstas. Men kan du se en anledning till varför vändningen skulle komma nu, eller "tror" du bara? Eller hoppas? Börserna är oroliga och vi vet fortfarande inte hur crypto kommer att hanteras av de regeringar som uttryckt sin misstänksamhet. G20-gruppen kommer att tala om crypto och då sannolikt om regleringar av marknaden (tror jag i och för sig är bra på sikt). Så vad är de goda nyheterna som skulle få kursen att stabiliseras eller ännu hellre vända uppåt just nu?
Jag sitter kvar på mina investeringar och jag tror på tekniken, men för stunden kan jag inte se att fortsatt fall är mindre sannolikt än en vändning.