Citat:
Nej, tyvärr finns inte hjälp att få för alla. Jag tänker inte starta en sjukdomslänk här utan bara bemöta det du hävdar. Jag går inte in på mord heller, men det hjälper ju inte här att man skriver att man tycker att det var fel att ta till självmord och mord.
Men...här är en länk att lyssna på. Klistrar in den igen.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=909
Då får man en insyn i hur en familj kan ha det med ett sjukt barn SOM har hemundervisning, absolut inget svårt att få då man är sjuk och hemma. Man får höra hur föräldrarna kämpar med och blir bemötta av oförstående läkare, läkare som engagerar sig men inget hittar.
Fysiska symtom på flickan.
Intressant
För er som tror att allt är så lätt
För ca 20 år sedan föddes två pojkar i en mindre stad i sverige
För ca 10 år sedan blev de bägge sjuka, efter några år blev de så svårt sjuka och kunde inte gå till skolan
bägge fick hemskolsundervisning, skolan lämnar orosanmälan
Ingen hjälp från soc
bägge får efter några år en diagnos.
Den ena diagnosen är fel och läkaren som gjorde den skickade på samma gång ett brev till en annan enhet, de struntade i detta och sade att han redan var undersökt.
sedan den läkaren som gjorde diagnosen skickar ytterligare brev men läkarna ignorerar detta och det blir inga mer utredningar.
Bägge är mer eller mindre utslagna och invalidiserande.
Någon trovärdig diagnos har inte getts till en av dom och troligtvis till den andra heller och båda är väldigt sjuka utan att någon kan göra någonting.
Jag tror att om man träffar rätt person så kan de säkert lösa det men hur skall de göra det?
Läkarna är helt programmerade av socialstyrelsen och tänker aldrig out of the box.
Om man skall tänka out of the box måste man gå till en professor etc.
Och det är inte säkert att bjärredsfamiljen heller har gjort, läkarna beter som som papegojor.
Det är svårt att veta vad det är för sjukdom när det finns så många med likartade symptom