• 1
  • 2
2018-02-02, 14:25
Medlem
Mr.Nesss avatar
Nu vill regeringen förbjuda affärer på nätet att skylta med snusdosor, och all info ska bli mer censurerad. Men e-cigg är det fritt fram att marknadsföra.

Varför hatar svenska regeringen snus så mycket?

LÄNK: https://www.snusbolaget.se/radda-snuset/
Senast redigerad av Mr.Ness 2018-02-02 kl. 15:02.
Citera
2018-02-02, 14:32
Medlem
flaskborstes avatar
Det handlar om att täppa till ett skattehål så att staten får in mer i skatt. Dessutom ogillar Sossarna småföretag då de bara fuskar med skatterna. Utrota alla möjligheter till att folk skall klara sig utan bidrag, så att man totalt kan kontrollera pengarnas in och ut i var mans plånbok.

Enbart invandrare får fuska och våldta.. Svenskar skall hålla käft och lyda överheten och dess 7 partier.. En kopia på sovjetunionen är våra ledares högsta önskan och våta dröm.. Makteliten lever gott på kuvade undersåtar..Till det blir en revolution om 200 år.
Citera
2018-02-02, 14:43
Medlem
Antar att du har en relevant länk?
Citera
2018-02-02, 14:51
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Antar att du har en relevant länk?
Fick ett mail från snusbolaget.
Citera
2018-02-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Fick ett mail från snusbolaget.
Klistra gärna in det här i tråden.
Citera
2018-02-02, 14:59
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Klistra gärna in det här i tråden.
Sitter inte vid dator så pallar inte, står säkert på hemsidan också.
Citera
2018-02-02, 15:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det handlar om att täppa till ett skattehål så att staten får in mer i skatt. Dessutom ogillar Sossarna småföretag då de bara fuskar med skatterna. Utrota alla möjligheter till att folk skall klara sig utan bidrag, så att man totalt kan kontrollera pengarnas in och ut i var mans plånbok.

Vilken skatt är det du menar att staten skulle tappa genom snusförsäljning på nätet?
Citera
2018-02-02, 15:03
Medlem
Mr.Nesss avatar
Länk i första inlägget.
Citera
2018-02-02, 15:19
Medlem
kraftfoders avatar
Köpa normalt snus på nätet tycker jag inte man "tjänar" något på jämfört med att köpa hela stockar på exempelvis Willys. Kanske tio spänn, men får vänta en vecka på Postnord ska orka leverera?

Däremot så kallade snus-satser (ej testat själv, men varit sugen) med råtobak och kryddoljor så man kommer ned till en femma dosan, ska dessa förbjudas också? -Det vore i så fall allvarligare.

Alternativt så får väl vi snusare göra som min farfar gjorde under kriget: Odla sin egen tobak på tomten och göra eget snus från frö till dosa.. Men i förlängningen kanske det blir lika illa som att odla hampa?
Citera
2018-02-02, 20:04
Medlem
Stingfrees avatar
Bra fråga! Sossarna vill likställa #snus med livsfarliga cigaretter. Nu har de lagt en regeringsproposition om eländet! En politik som kommer att kosta människoliv. Samtidigt pågår en rättegång om att tillåta snus i #EU. Jag var själv där. Läs mer om hur snus kan bli tillåtet i EU på https://www.facebook.com/groups/EUforsnus/. Vi lever i en GLOBAL värld!

Att förbjuda snusförsäljning på webben för svenska snusare är som att leva i Nordkorea. Internet censur utan like!

/Bengt Wiberg
Citera
2018-02-03, 15:49
Medlem
Nu köper jag kanske, 3 dosor om året från snusbolaget. Mest för att testa nån speciell sort.. Sinnessjuka förslag rent allmänt kring tobakspolitiken nu. Så jävla löjliga lagförslag som som läggs fram.
Citera
2018-02-06, 22:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag sparar inte mer än någon krona om jag beställer två stockar Göteborgs Prima på Snusbolaget, och det räcker nog minst sex veckor för mig. Kan egentligen lika gärna handla på Willys, men där har de inte Islay Whisky Snus, som jag ibland blir sugen på.
Det är ju självaste fan att man inte skall kunna beställa en helt laglig, skattad produkt på nätet i framtiden!

Kan de verkligen få igenom detta i riksdagen?
Varför skulle snus vara mindre skadligt bara för att man tvingas köpa det i en fysisk butik???

Om jag nu inte känner för att åka och handla, utan istället beställer hem matvaror, skall jag då i fortsättningen ändå tvingas åka till butiken om jag behöver snus också?

EDIT: Läste lite om detta nu, kanske jag överreagerade lite...
Det verkar som om det är information om produkterna och själva bilderna på snusdosor som inte längre skall få visas på nätet. Det är ju faktiskt ännu tramsigare! Man möts ju av halvsidor med reklam för alkoholhaltiga drycker så fort man slår upp en dagstidning. Är inte det ett desto större problem, om man nu inte vill exponera allmänheten för visualisering av hälsoskadande produkter? Uppemot halva Sveriges vuxna befolkning är ju mer eller mindre alkoholiserade idag!
Senast redigerad av Mr.Woods 2018-02-06 kl. 23:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in