Citat:
Ursprungligen postat av
SecundusSilent
Låt mig bryta in i den allmänna ryggdunkningen med lite förstahandsuppgifter från lejonets kula.
Med risk för smolk i sanktions-bägaren får jag hänvisa till att Pyongyang Times rapporterar om stark ekonomisk utveckling under januari:
Economic sectors fulfil January plans
"Different sectors of the national economy have overfulfilled their economic plans for January.// The electric power industry is generating more electric power.//Notable achievements have been made in mineral production and the modernization of mining facilities in the mining industry.//The machine-building and light industries have also exceeded the first month production target of the year.//The Pyongyang Kim Jong Suk Silk Mill overfulfilled its monthly plan by 71 percent.//The Wonsan Disabled Soldiers’ Essential Plastic Goods Factory carried out the monthly production plan by building up the capacity of all production processes 1.6 times including those for injection-moulding and artificial turf production."
http://naenara.com.kp/en/order/pytimes/index.php?page=Economy&no=25946
Med "Lejonets kula", menar Du förstås, direkt från "Dårhusets" ledning och partiorgan.
Enligt "Juches logik" så har således sanktionerna ingen effekt, och tycks ju endast gagna och främja Nordkoreas utveckling, så då är det väl välkommet med hårdare sådana, samt även en total "Sjöblockad", vilken till och med kanske skulle få en "Raketeffekt", och rent av få utvecklingen att blomstra och "Booma".
Nej Du, SecundusGoebbels, "The Lying Pyongyang Times", och deras "Fantastiska redovisningar" av "Det Nordkoreanska undret", får varken börserna eller Nordkorea aktierna att stiga, hos någon analytiker.
Nyckeltalen 71% och 1.6 gångers kapacitetsökning på månatlig basis, i en verksamhet som redovisade NOLL innan,
duger bara som "Moralhöjande vitamininjektion", åt "Fångarna i paradiset".
Ett nollsummespel, i vanlig Nordkoreansk anda.
En döende fisk, är en döende fisk!
"En fisk som är på väg att dö, och redan ligger på sidan, utan vatten i gälarna, luktar bara mer och mer illa,
om inte katten äter upp den innan, därefter vill ingen utom flugorna ha den!"
Jag har nu så många gånger påtalat, att analys, inte är den disciplin Du skall ägna Dig åt.
För det krävs, att man med klarsyn, kan se, "Den reellt existerande utvecklingen", vilket Du inte gör.