2018-02-06, 13:29
Medlem
Jag började investera för fyra år sedan och sen dess har jag gått plus 50%, så även om det blir en megabörskrasch nu på -50% så ligger jag fortfarande totalt +/- 0.

DÄRFÖR ska man få in sina pengar i arbete på börsen så fort som möjligt
Senast redigerad av sistaforsoket.. 2018-02-06 kl. 13:35.
Citera
2018-02-06, 13:36
Medlem
happilappis avatar
Varför investerar ni inte i guld/räntor/obligationer/bear etf? Är ni idioter? Istället för att sitta och "HODL" och förlora pengar.. Så kan ni faktiskt hedga er, precis som proffsen. Eller om ni vill vara riktigt duktiga, så slår ni om hela er portfölj som ökar i värde i sämre tider.
Citera
2018-02-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Jag började investera för fyra år sedan och sen dess har jag gått plus 50%, så även om det blir en megabörskrasch nu på -50% så ligger jag fortfarande totalt +/- 0.

DÄRFÖR ska man få in sina pengar i arbete på börsen så fort som möjligt

Haha.. ligger du 50% plus och det kommer ett ras på 50% ligger du 25% minus. Men absolut, jag tycker också börsen är ett bra ställe att ha pengarna på
Citera
2018-02-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför investerar ni inte i guld/räntor/obligationer/bear etf? Är ni idioter? Istället för att sitta och "HODL" och förlora pengar.. Så kan ni faktiskt hedga er, precis som proffsen. Eller om ni vill vara riktigt duktiga, så slår ni om hela er portfölj som ökar i värde i sämre tider.

Problemet är att ingen vet om börsen kommer gå upp ner eller stå still. Ungefär hälften av mina försök till timing och hedgning har lyckats, och hälften misslyckats. +-0 alltså, har lärt mig nu att timing är omöjligt och mest troligt kontraproduktivt för dom flesta
Senast redigerad av gfbs88 2018-02-06 kl. 13:44.
Citera
2018-02-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Fattar noll, hörde att Trump fått igenom sina skattesänkningar för företag, och höjda löner är ju bra, då kan folk spendera mer, bra för företagen. Man kan ju inte ge folk skitlöner, vem ska köpa då. Tänka långsiktigt liksom.

Det där Trickle down effect är ju bara skitsnack.

Eller är det så jäkla illa att folk är belånade upp över öronen och inte kan köpa mer prylar... tur man inte gått in med alla cash men en ansenlig summa har man ju inne som tickar neråt
Läs hans svar igen!
Låg arbetslöshet och höjda löner ger dålig börs, så är det bara
Citera
2018-02-06, 13:55
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Förstår faktiskt ärligt talat inte vad folk håller på med längre. Detta land känns inte som mitt hem längre utan mer som att leva tillsammans med en samhällsomspännande sekt utan vare sig lära eller ledare. Har du en aning om varför folk exponerar sig på detta sätt?

För att folk är idioter och skiter totalt i riskerna "sålänge det funkar". Sålänge bostadspriserna går upp +10% är det inte en jävel som tänker på eller ens bryr sig om vad ett lån på +2 miljoner kan få för konsekvenser.

Sverige är ett dekadent land där alla tittar på varandra och SKA HA, men ingen vill jobba hårt för det. En korrigering utan dess like väntar runt hörnet.
Citera
2018-02-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Förmodar att du är miljardär som är så duktig..
Citera
2018-02-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Haha.. ligger du 50% plus och det kommer ett ras på 50% ligger du 25% minus. Men absolut, jag tycker också börsen är ett bra ställe att ha pengarna på
Jo.. såg den oxå 🙂
Citera
2018-02-06, 13:56
Medlem
Victor.Hortas avatar
Citat:
Fattar noll, hörde att Trump fått igenom sina skattesänkningar för företag, och höjda löner är ju bra, då kan folk spendera mer, bra för företagen. Man kan ju inte ge folk skitlöner, vem ska köpa då. Tänka långsiktigt liksom.

Det där Trickle down effect är ju bara skitsnack.

Eller är det så jäkla illa att folk är belånade upp över öronen och inte kan köpa mer prylar... tur man inte gått in med alla cash men en ansenlig summa har man ju inne som tickar neråt

Tror ni på riktigt att en skattesänkning för företag ökar folks löner? Det enda det genererar är större vinst åt företaget. Kanske en i princip obefintlig lönehöjning (i förhållande till skattesänkningen) för att kasta rökbomber. CEO självklart exkluderad. Vi har redan sett detta i Sverige under restaurangmomsexperimentet.
Citera
2018-02-06, 14:01
Medlem
Citat:
Orkar någon länka en bra artikel kring varför börsen går ner nu? Tack från en okunnig kunskapstörstande småsparare-wannabe
God ekonomi gör att rädslan för snabba ränteöjningar tar fart. Högre räntor gör att riskfria räntan går upp vilket gör att avkastningskraven på investeringar med högre risk exempelvis aktier ökar, då faller givetvis priserna på aktier. Vidare, stora institutioner och finansbolag har avkastningskrav och de redovisar kvartalsvis, de måste helt enkelt ta hem vinster vilket accelererar allt.

Du har inget avkastningskrav som du ska redovisa för någon. Du har tiden på din sida. En otrolig fördel. Sen kan du givetvis inte köpa vad som helst men det är en annan sak.
Citera
2018-02-06, 14:01
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Förmodar att du är miljardär som är så duktig..

Nej. Jag antar att du inte heller är miljardär med dina analyser? Om man vet om fundamental macroekonomi så förstår man hur man ska placera och (ungefär) när.
Citera
2018-02-06, 14:02
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor.Horta
Tror ni på riktigt att en skattesänkning för företag ökar folks löner? Det enda det genererar är större vinst åt företaget. Kanske en i princip obefintlig lönehöjning (i förhållande till skattesänkningen) för att kasta rökbomber. CEO självklart exkluderad. Vi har redan sett detta i Sverige under restaurangmomsexperimentet.

Skattesänkning för företag innebär att dom kan investera mer. Investeringar innebär jobb. Gör om gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in