Citat:
Ursprungligen postat av
Geggamoja
Ingenstans i polisrapporten står att det är pga barnens livskvalitet som barnamorden utfördes, det kan lika gärna handla om föräldrarnas egen livskvalitet, då är det inte fråga om någon altruism eller barmhärtighet.
För att klassas som barmhärtighetsmotiv, så gäller enbart att det är motivet, behöver inte vara objektivt sant, eller ens sant över huvud taget, om enbart gärningsman anser det räcker det, det kan även vara en villfarelse i gärningsmannens huvud, så klassas det som barmhärtighetsmotiv.
Folie a deux
Angående samsjuklighet eller jag tror det heter "Folie a deux" specifikt då samsjuklighet egentligen är ett annat begrepp, så tycker jag det är högintressant, jag är inte en av dem som tog upp det, jag kände inte ens till begreppet. De som kan det får gärna utveckla vad det är, det låter intressant i sammanhanget, åtminstone kan det väl ha påverkat föräldrarna den sista tiden?
Picasso2@ du har helt rätt, det fanns/finns ett antal personer som satt inne med rätt mycket information du var ju en av dem, men det var helt lönlöst att skriva något, jag har aldrig sett någon motsvarighet till hur dåligt flashbackskollektivet hanterade ett tydligt "gräv" väldigt lite information från samhället och några hade bra information, säkra källor osv. De mest otrevliga dryga och hånfulla användarna har flera gånger motiverat sitt hånfulla uppträdande med att alla kan påstå att de har bra källor, och därför ska alla som säger sig ha bra källor, misstros och tryckas ner för att det tillför någon form av upplevd källkritik. Hur fungerade metoden kan man fråga sig i slutändan? ett litet antal användare förstörde trådens informationsinnehåll, och fortsätter gärna på sin inslagna bana. Har någon enda information tillkommit de sista veckorna?