2018-02-06, 00:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hoppas hela jävla skiten imploderar. Börsen ett enda stort pyramidspel. Dra åt helvete.
Dålig måndag?

Det är måndag va?
Citera
2018-02-06, 01:34
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Dålig måndag?

Det är måndag va?

Jag ser faktiskt inte syftet i att folk hakar upp sig över det här. Jag har samma månadssparande i samma jävla fonder som jag hade i fredags, det här rör mig inte i ryggen. Inte ens en -80% hade rört mig det minsta för om 10 år är allting glömt och på det blå igen. Men han Zlatan verkar ha lite dåliga tider i alla ekonomitrådar han skriver i.
Citera
2018-02-06, 01:53
Avslutad
Shit is GOING DOWN maddafakkas!

Dags att spara alla kommande löner några månader framåt. Leva på nudlar och verkligen vänta på den riktiga kraschen. Sen frossar vi!
Citera
2018-02-06, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Shit is GOING DOWN maddafakkas!

Dags att spara alla kommande löner några månader framåt. Leva på nudlar och verkligen vänta på den riktiga kraschen. Sen frossar vi!

Bättre att tanka medans det är billigt, de aktier/tillgångar som kommer rusa med inflationen är rekordbilliga nu.
Citera
2018-02-06, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnargron
Bättre att tanka medans det är billigt, de aktier/tillgångar som kommer rusa med inflationen är rekordbilliga nu.

Vilka tänker du på?
Citera
2018-02-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Är det någon annan som är redo med sina likvider och förbereder för en buffé av billiga aktier?

Ja, ja-men-san

Frågan är bara om USA ska ner i dag också?

Med andra ord om man ska shoppa loss direkt nu på morgonen, under lunchen, eftermiddagen eller rent av vänta in onsdagen?

Hur gör ni andra som handlar med några dagars kanske en veckas perspektiv?
Citera
2018-02-06, 07:30
Medlem
RostigHinks avatar
Verkar vara dax att hedga portföljerna. Väntar på att den döda katten ska studsa upp först.
Citera
2018-02-06, 07:34
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wirstrom
Akta dig så du inte hamnar i en HM-fälla bara, eller Ericsson för den delen. Många som månadssparat i dessa "stabila" och stora aktörer som nu sitter med surdegen.

Var inte orolig för det 😉
Jag kör lite bredare än så.
Mest fonder för mig, har väl ca 10% av mitt kapital i Svenska bank aktier och Investor.
10% har jag i Dividend Aristocrats som 3M och Coca-Cola.
Resten dvs 80% ligger i bredare fonder där jag har bra koll på kärninnehållet.

Sen är jag ändå övertygad om att både Ericsson och HM är värda att ha i portföljen och kommer att vara det många år framåt, även om jag inte har något större innehav i dem förutom Ericsson genom Investor.
Citera
2018-02-06, 07:55
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Halleluja!!
Prisa gudarna!!!!!!!
Nu kommer räntehöjningarna!!!
Citera
2018-02-06, 08:19
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Halleluja!!
Prisa gudarna!!!!!!!
Nu kommer räntehöjningarna!!!

Ja, det blir så när de ökande bolånevolymerna ska betalas. Swedbanks höjdare pratade i morse med media om att utvecklingen såg bra ut med ökande bolånevolymer för banken.

Vad är bra med att bygga upp samhället på räntekänslighet kring ett enormt skuldberg? Man blir förvånad hur korkade dagens förståsigpåare är.
Citera
2018-02-06, 08:46
Medlem
Overminds avatar
Anders Borg the penis swinger sade 2018-2019 smäller det. Detta är bara början. Nästa finanskris och lågkonjunktur är precis runt hörnet och kommer hoppa fram alldeles strax och hugga oss i bröstet med en kniv.
Citera
2018-02-06, 08:51
Medlem
Kan man göra teknisk analys på index? Tyder det på nedgång nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in