Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
Alltså, ett alternativ som satsar på en tydligt mer radikal profil än SD och börjar babbla om återvandring (vilket lätt ger ND-vibbar) plockar nog inte många tiondels eller hundradels procent från SD. Så för ett sådant alternativ behöver nog du och SD inte vara så oroliga för. För övrigt är väl Åkesson inte så orolig för att förlora uppåt 5 % till andra partier. Går 5 % till moderaterna p g a att Åkesson säger att moderaterna anammat SD:s invandringspolitik så gör det inget, eller hur? Men jävlar du om SD förlorar 3,9 % till riktiga invandringsmotståndare.

När det gäller AfS tror jag att de är rökta dels p g a att kammarrättens utslag kan användas mot dem och dels på att mainstreammedia när som helst kan aktivera MED som ett alternativ genom att sätta partiet på väljarnas agenda. Det skulle påminna om när Siewert Öholm & Co hårdlanserade Ny Demokrati 1991 för att hindra att Sven-Olle och Sjöbopartiet tog sig över 12 %-spärren i Malmöhus län (hade gett 1 riksdagsmandat). Kasselstrand behöver nog se till att regga ett nytt parti innan 28 feb i någon annans namn för att ha en chans och sedan fylla listorna med något annat än f d SDU:are (eller huvudsakligen andra människor än f d SDU:are).

Tror också att det p g a den potentiella konkurrensen från MED är lättare att få in ett alternativ aningen till vänster om SD i riksdagen, relativt sett. Men man kunde ju chansa med ett högeralternativ också. Högeralternativet skulle ju i alla fall kunna ta kommunala mandat.

Vet inte om MED och SDU:arna borde samarbeta. Vet inte om jag tror så mycket på det alternativet eftersom MED sannolikt skapats för att sabotera för ett sannolikt Kasselstrand-parti. Skulle vara intressant att se hur många namn på teoretiskt mer valbar plats Ilan Sadé & Co skulle erbjuda. Noterar att MED förutom Ilan Sadé verkar bestå av personer som påminner om Julia Kronlid och Josef Fransson (i bästa fall).

Tiden är inne för ett förespråkande av en storskalig återvandring, bara att låta blicken vandra ner mot kontinenten där partier som t.ex. AfD redan propagerar för sådant. Klart man inte kan kopiera politiken rakt av, men man får inte glömma bort att Sverige har drabbats mer av massinvandringens konsekvenser än just Tyskland. SD har misslyckats med att kanalisera vreden som så många svenskar går och bär på och det är just denna energi AfS kommer använda sig av. Vi ser även hur narrativet har förskjutits kraftigt på en rätt kort tid. Vad som sägs och görs idag skulle ha varit omöjligt för bara något år sedan. Min bedömning är att återvandring kommer bli en realitet inom en snar framtid.

Vad är det för defaitistisk attityd du hänger dig åt? Tror du att ett ynkligt beslut av en genompolitiserad myndighet kommer ha någon som helst inverkan på AfS framgång? SDU blev nekade bidrag i åratal och ändå växte de så det knakade.

MED skapades för att sabotera för AfS? Du tror på allvar att de hade detta i åtanke när de grundade partiet?
Citera
2018-02-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Tiden är inne för ett förespråkande av en storskalig återvandring, bara att låta blicken vandra ner mot kontinenten där partier som t.ex. AfD redan propagerar för sådant. Klart man inte kan kopiera politiken rakt av, men man får inte glömma bort att Sverige har drabbats mer av massinvandringens konsekvenser än just Tyskland. SD har misslyckats med att kanalisera vreden som så många svenskar går och bär på och det är just denna energi AfS kommer använda sig av. Vi ser även hur narrativet har förskjutits kraftigt på en rätt kort tid. Vad som sägs och görs idag skulle ha varit omöjligt för bara något år sedan. Min bedömning är att återvandring kommer bli en realitet inom en snar framtid.

Vad är det för defaitistisk attityd du hänger dig åt? Tror du att ett ynkligt beslut av en genompolitiserad myndighet kommer ha någon som helst inverkan på AfS framgång? SDU blev nekade bidrag i åratal och ändå växte de så det knakade.

MED skapades för att sabotera för AfS? Du tror på allvar att de hade detta i åtanke när de grundade partiet?

Får när jag läser ditt inlägg känslan av att du försöker göra dig dummare än du är.

När det gäller ”återvandring” så bör man ha väldigt klart för sig att detta kommer att uppfattas som ett kodord för etnisk rensning. Visst, det går ju alltid att försöka få folk att resa tillbaka genom att betala dem för det. Västtyskland höll ju i viss mån på med detta på 80-talet när man betalade turkar som hade kommit på 60-talet för att resa hem. Men ett invandringskritiskt parti i Sverige bör definitivt avhålla sig från sådant eftersom detta kommer att uppfattas som ett kodord för etnisk rensning. Kan AfD hänvisa till det gamla återvändarprogrammet den västtyska regeringen hade på 80-talet är det väl dock kanske lättare att prata om återvandring. Men om en svensk f d SD:are gör det så är risken hög att detta uppfattas som en hint om att man i garderoben fantiserar om att damma av det gamla kravet att sparka ut alla utomeuropéer som kommit hit efter 1970 som SD strök år 1999.

Ett annat problem med att prata om återvandring är att detta bidrar till att ge den breda allmänheten känslan av att det som nu händer är reversibelt och att de människor som kommit hit bara är någon slags turister. Krisinsikten riskerar att försämras. I värsta fall riskerar man att förlora röster på det. ”Jamen vad bra, då kan jag fortsätta rösta på moderaterna ett tag och känna mig som en adelsman.” Folk inser inte vad klockan är slagen.

Jag tror att det här kommer att gå åt pipan oavsett hur man gör. Men man kan ju alltid göra ett försök. Återvandring i tillräcklig skala går inte att åstadkomma. Att skapa ett eget landområde för svennar ute i storskogen skulle leda till militär intervention av USA även om beslutet tagits av Sveriges riksdag. Och även om detta inte skulle ske så skulle man inte få sälja en skruv utomlands. Det skulle definitivt inte bli israeliska privilegier i form av förbud mot uppmaning till privata bojkotter (redan förbjudet i Frankrike och är i pipeline i fler länder). Snarare skulle det införas statliga bojkotter typ de mot Sydafrika. En teoretisk chans att lyckas skulle finnas om man fick hjälp från Indien, Kina och Ryssland. Men de skulle inte vara intresserade.

Det man kan göra är väl att försöka vinna tid. Att försöka undvika gå i counterjihadisternas fälla att göra sig ovän med muslimer och Mellanösternknuttar i onödan är väl också vettigt. Mitt intryck är att figurer typ Pamela Geller försöker tussa ihop oss med muslimerna för att skapa ännu mer problem för oss utöver de vi redan har. För 30 år sedan var islam närmast en icke-fråga för svenska invandringsmotståndare. Är Rosengård mer farligt för en vit svensk än ett svart ghetto i Detroit eller Chicago? Svar: nej. Detta svar belyser problemet väldigt väl.

Jag tror också att du mycket väl förstår att problemet med MUCF:s och kammarrättens beslut är att man då kan säga till den breda allmänheten att SDU:s parti Alternativ för Sverige är ett rasistiskt parti som inte står för allas lika värde eftersom SDU:s rasism fastslagits av en svensk domstol och därför är sant. Huvudproblemet är inte det uteblivna bidraget.

Att Ilan Sadé & Co tog över Borgerlig Framtid för att blåsa liv i partiet stämmer tidsmässigt nästan klockrent med att Kasselstrand & Hahne sparkades ut ur SD. När den avsatte partiledaren för Borgerlig Framtid vägrade lämna ifrån sig hemsidan startade Ilan Sadé & Co Medborgerlig Samling. Ilan Sadé är född i Israel med judisk far. Kasselstrand & Hahne fick sparken från SD:s kansli p g a att de fått en pro-palestinsk debattartikel publicerad i Aftonbladet. Jag tycker att Ilan Sadés agenda verkar rätt uppenbar.
Citera
2018-02-04, 18:50
Medlem
Citat:
Får när jag läser ditt inlägg känslan av att du försöker göra dig dummare än du är.

När det gäller ”återvandring” så bör man ha väldigt klart för sig att detta kommer att uppfattas som ett kodord för etnisk rensning. Visst, det går ju alltid att försöka få folk att resa tillbaka genom att betala dem för det. Västtyskland höll ju i viss mån på med detta på 80-talet när man betalade turkar som hade kommit på 60-talet för att resa hem. Men ett invandringskritiskt parti i Sverige bör definitivt avhålla sig från sådant eftersom detta kommer att uppfattas som ett kodord för etnisk rensning. Kan AfD hänvisa till det gamla återvändarprogrammet den västtyska regeringen hade på 80-talet är det väl dock kanske lättare att prata om återvandring. Men om en svensk f d SD:are gör det så är risken hög att detta uppfattas som en hint om att man i garderoben fantiserar om att damma av det gamla kravet att sparka ut alla utomeuropéer som kommit hit efter 1970 som SD strök år 1999.

Ett annat problem med att prata om återvandring är att detta bidrar till att ge den breda allmänheten känslan av att det som nu händer är reversibelt och att de människor som kommit hit bara är någon slags turister. Krisinsikten riskerar att försämras. I värsta fall riskerar man att förlora röster på det. ”Jamen vad bra, då kan jag fortsätta rösta på moderaterna ett tag och känna mig som en adelsman.” Folk inser inte vad klockan är slagen.

Jag tror att det här kommer att gå åt pipan oavsett hur man gör. Men man kan ju alltid göra ett försök. Återvandring i tillräcklig skala går inte att åstadkomma. Att skapa ett eget landområde för svennar ute i storskogen skulle leda till militär intervention av USA även om beslutet tagits av Sveriges riksdag. Och även om detta inte skulle ske så skulle man inte få sälja en skruv utomlands. Det skulle definitivt inte bli israeliska privilegier i form av förbud mot uppmaning till privata bojkotter (redan förbjudet i Frankrike och är i pipeline i fler länder). Snarare skulle det införas statliga bojkotter typ de mot Sydafrika. En teoretisk chans att lyckas skulle finnas om man fick hjälp från Indien, Kina och Ryssland. Men de skulle inte vara intresserade.

Det man kan göra är väl att försöka vinna tid. Att försöka undvika gå i counterjihadisternas fälla att göra sig ovän med muslimer och Mellanösternknuttar i onödan är väl också vettigt. Mitt intryck är att figurer typ Pamela Geller försöker tussa ihop oss med muslimerna för att skapa ännu mer problem för oss utöver de vi redan har. För 30 år sedan var islam närmast en icke-fråga för svenska invandringsmotståndare. Är Rosengård mer farligt för en vit svensk än ett svart ghetto i Detroit eller Chicago? Svar: nej. Detta svar belyser problemet väldigt väl.

Jag tror också att du mycket väl förstår att problemet med MUCF:s och kammarrättens beslut är att man då kan säga till den breda allmänheten att SDU:s parti Alternativ för Sverige är ett rasistiskt parti som inte står för allas lika värde eftersom SDU:s rasism fastslagits av en svensk domstol och därför är sant. Huvudproblemet är inte det uteblivna bidraget.

Att Ilan Sadé & Co tog över Borgerlig Framtid för att blåsa liv i partiet stämmer tidsmässigt nästan klockrent med att Kasselstrand & Hahne sparkades ut ur SD. När den avsatte partiledaren för Borgerlig Framtid vägrade lämna ifrån sig hemsidan startade Ilan Sadé & Co Medborgerlig Samling. Ilan Sadé är född i Israel med judisk far. Kasselstrand & Hahne fick sparken från SD:s kansli p g a att de fått en pro-palestinsk debattartikel publicerad i Aftonbladet. Jag tycker att Ilan Sadés agenda verkar rätt uppenbar.

Man bör ha klart för sig att återvandring kommer uppfattas som etnisk rensning? Vad snackar du om? Återvandring kommer uppfattas precis för vad det är, nämligen att på så human väg som möjligt skicka hem människor som inte borde vara här. Inga konstigheter med det.

Vi lever inte längre i år 2011. En betydande del av befolkningen har idag skärskådat etablissemangets narrativ. Man har inget som helst förtroende för gammelmedian och ingen som helst respekt för de etablerade partierna. Gemene man är helt enkelt urbota trött på Sveriges förfall. In kommer AfS som snappar upp denna ilska. Ingen, absolut ingen, kommer bry sig om att några griniga gubbar och kärringar med slagsida åt vänster har förvägrat SDU bidrag med motiveringen att de är rasister. Det är ett urvattnat begrepp som ingen längre bryr sig om. Allt etikettsstämplande från etablissemangshållet kommer att rinna av dem som vatten på en gås.

Jag hänger inte riktigt med i din logik. Eftersom Ilan Sadé har en judisk far, valde han att kuppa BF under samma tidsperiod som Kasselstrand och Hahne, två herrar som förespråkade en tvåstatslösning i en debattartikel för sju år sen, blev uteslutna... för att?
Citera
2018-02-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Man bör ha klart för sig att återvandring kommer uppfattas som etnisk rensning? Vad snackar du om? Återvandring kommer uppfattas precis för vad det är, nämligen att på så human väg som möjligt skicka hem människor som inte borde vara här. Inga konstigheter med det.

Vi lever inte längre i år 2011. En betydande del av befolkningen har idag skärskådat etablissemangets narrativ. Man har inget som helst förtroende för gammelmedian och ingen som helst respekt för de etablerade partierna. Gemene man är helt enkelt urbota trött på Sveriges förfall. In kommer AfS som snappar upp denna ilska. Ingen, absolut ingen, kommer bry sig om att några griniga gubbar och kärringar med slagsida åt vänster har förvägrat SDU bidrag med motiveringen att de är rasister. Det är ett urvattnat begrepp som ingen längre bryr sig om. Allt etikettsstämplande från etablissemangshållet kommer att rinna av dem som vatten på en gås.

Jag hänger inte riktigt med i din logik. Eftersom Ilan Sadé har en judisk far, valde han att kuppa BF under samma tidsperiod som Kasselstrand och Hahne, två herrar som förespråkade en tvåstatslösning i en debattartikel för sju år sen, blev uteslutna... för att?

Israelfödde Ilan Sadé valdes till ordförande i Borgerlig Framtid/Medborgerlig Samling i okt 2016. Det enda som möjligen är litet oklart är om partiet fortfarande hette Borgerlig Framtid då eller ej. Troligen inte eftersom partibeteckningen Medborgerlig Samling registrerades 2017-05-17 enligt Valmyndigheten. När Sadé blev ordförande var alltså Kasselstrand & Hahne redan med god marginal utsparkade ur SD. Kasselstrand uteslöts ur SD 27 april 2015. Kasselstrand & Hahnes Palestina-artikel i Aftonbladet publicerades 2011-11-07 och ledde till att de fick sparken från SD:s kansli eftersom Kent Ekeroth, som brukar befinna sig i Israel ibland och vars mor är judinna, ogillade artikeln. Riksdagsgruppens kristna dispensationalister ogillade också artikeln. Skulle också tro att Sadé ogillade artikeln.

https://www.aftonbladet.se/debatt/article13896118.ab

När det gäller gammelmedia så har den tyvärr fortfarande ett fast grepp över större delen av allmänheten, gör dig inte dummare än du är. Dessutom kontrolleras Nyheter Idag numera av Ilan Sadé. Samhällsnytt (f d Avpixlat) kontrolleras av SD:aren Kent Ekeroth. SDU:arna borde ha försökt bygga ett eget alternativmedium i stället för att podda. En bra idé hade varit att göra en sajt där läsarna fick skicka in sammanfattningar/referat av vanliga artiklar i lokalpressen (inom citaträttens gränser). Därigenom skulle folk slippa betala dyra pengar för att prenumerera på lokaltidningen bara för att få reda på var nya fartkameror skall sättas upp och var nya bostadsområden skall byggas etc. Folk skulle kunna söka efter nyhetssammanfattningar/referat baserat på ort, region eller befintliga mediers distributionsområde. Läsare som bidrar med material skulle kunna få göra det helt anonymt. Att bevisa att man har en viss Flashback-identitet eller Disqus-identitet e dyl som verkar stå för inlägg som verkar okej borde vara tillräckligt för att få ett användarnamn och lösenord. Ingen skulle behöva ta någon extra risk för att bli outad. Litet eget, redaktionellt material hade kanske kunnat läggas till. Det SDU:arna i stället gjort är att sitta och podda. Ytterst få människor har dock tid att bränna 1 timme på att sitta och lyssna på en podd. Det som behövs är något folk snabbt kan ta del och som inte inkräktar på livspusslet.

Tror också att SDU:arna hade haft en bättre politisk maktbas om de lyckats bygga upp ett alternativmedium. Men det är ju inte för sent att börja. Har de någon/några som är bra på att bygga webbsajter så är vederbörande guld värd. Externa krafter kan kanske lejas som moderatorer. Pensionärer är kanske mest lämpliga för en sådan arbetsuppgift.

I övrigt tror jag att jag redan svarat dig.
Citera
2018-02-04, 23:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
...
Det SDU:arna i stället gjort är att sitta och podda. Ytterst få människor har dock tid att bränna 1 timme på att sitta och lyssna på en podd. Det som behövs är något folk snabbt kan ta del och som inte inkräktar på livspusslet.
...
Jag instämmer helt.
Men jag är gammaldags så jag kanske inte vet hur man skall nå ut, numera.
Och vilket namn se'n - Den kokta grodan!
Det lilla jag hann lyssna var teoretiserande och terminologi. (Fast säkert lärorikt om man har tid att lyssna.)
Jag var t.o.m. inne på att de bytt sida och Soros var finansiär

Men jag har hört sägas att de är dugliga i debatter så jag håller tummarna.
Senast redigerad av wwr 2018-02-04 kl. 23:41.
Citera
2018-02-05, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag instämmer helt.
Men jag är gammaldags så jag kanske inte vet hur man skall nå ut, numera.
Och vilket namn se'n - Den kokta grodan!
Det lilla jag hann lyssna var teoretiserande och terminologi. (Fast säkert lärorikt om man har tid att lyssna.)
Jag var t.o.m. inne på att de bytt sida och Soros var finansiär

Men jag har hört sägas att de är dugliga i debatter så jag håller tummarna.

Som politiskt påverkansmedel är nog Kasselstrands podd rätt betydelselös och med liten potential. Som jag uppfattar saken så skapades podden eftersom Kasselstrand och den andre i podden brukade sitta och snacka privat ungefär likadant och sedan tänkte att de kunde lägga ut detta snack på nätet. Tanken var nog aldrig att podden skulle bli ett politiskt påverkansmedel. En del andra poddare verkar dock tänka så. Det är mitt intryck.

Kasselstrands styrka i en invandringskritikers ögon är väl att man kan lita på honom som invandringskritiker. Sedan har han ju rätt utbildning. Vet dock inte om han är en bättre debattör än t ex David Lång och Martin Kinnunen. En annan fördel med Kasselstrand är att han ser hederlig, pålitlig och idealistisk ut, ungefär som Åkesson är bra på att se ut som en mjuk och fin kille. Detta kan ha bidragit till att en del, i alla fall förr, uppfattade honom litet som en slags Messias-figur. I alla fall så bidrog kanske det intryck folk fick av honom att han var en person lyssnade på.
Citera
2018-02-06, 01:47
Medlem
Alfheims avatar
I dag, den 6 februari, fyller Sverigedemokraterna 30 år. Partiet bildades ju detta datum år 1988.

Frågan är om AfS kommer att ta tillfället i akt och uppvakta sitt gamla moderparti på den stora högtidsdagen. Ett komplementerande alternativ till SD vore väl en fin 30-årsdagspresent! Eller kommer initiativtagarna att försitta även detta tillfälle för en offentlig lansering?
Citera
2018-02-06, 07:17
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Som politiskt påverkansmedel är nog Kasselstrands podd rätt betydelselös och med liten potential. Som jag uppfattar saken så skapades podden eftersom Kasselstrand och den andre i podden brukade sitta och snacka privat ungefär likadant och sedan tänkte att de kunde lägga ut detta snack på nätet. Tanken var nog aldrig att podden skulle bli ett politiskt påverkansmedel. En del andra poddare verkar dock tänka så. Det är mitt intryck.

Kasselstrands styrka i en invandringskritikers ögon är väl att man kan lita på honom som invandringskritiker. Sedan har han ju rätt utbildning. Vet dock inte om han är en bättre debattör än t ex David Lång och Martin Kinnunen. En annan fördel med Kasselstrand är att han ser hederlig, pålitlig och idealistisk ut, ungefär som Åkesson är bra på att se ut som en mjuk och fin kille. Detta kan ha bidragit till att en del, i alla fall förr, uppfattade honom litet som en slags Messias-figur. I alla fall så bidrog kanske det intryck folk fick av honom att han var en person lyssnade på.
Jag erkänner att jag inte hängt med i detta. Men av det lilla jag hört nu börjar jag forma en riktig konspirationsteori. Hoppas den är fel.

Podden är ju, som sagt, fel som "röstmagnet".

Man verkar använda en omvänd logik. "Ju kortare valkampanj, ju bättre."!! I tråden kommer antydningar om att något är på gång, men inget händer.

Det som gjorde att de uteslöts var tydligen en pro-palestinsk artikel. Det är väl ganska typiskt för globalister att vilja fokusera på Israel och MÖ.

Man blockerar partinamnet AfS men ger inga utfästelser att använda det.

Samma med MED. Ordföranden är tydligen född i Israel. Även med den bakgrunden får man starta parti Sverige, självklart. Men hur många kommer inte att fråga sig hur konstigt det är att judiska intressen plötsligt har "bytt sida" och blivit nationalister ist.f globalister. Som Larmknappen antyder kanske partiet kan aktiveras v.b. av media.

Hela denna del av det politiska spektrumet verkar så sönderinfiltrerad av mullvadar att jag inte tar något för givet. Är både Kasselstrand och MED mullvadar?

Vi får alltså lite "hopp" om att något är på gång. Men i praktiken kanske allt bara är spel för att försöka dämpa känslan av hopplöshet.

För att citera en bok som vi fjortistjejer bara tycker är såå rätt
Citat:
Hope… it is the only thing stronger than fear. A little hope is effective; a lot of hope is dangerous. A spark is fine – as long as it’s contained
The Hunger Games

I värsta fall finns inga alternativ till 8K och Sverige fortsätter i fritt fall även efter valet. Mot globalistiskt kapital och mediemonopol finns inget att göra.

// Edit: Till mod: Jag är inte 14 år, det var ett skämt. Jag har åldern för Flashback inne.
Senast redigerad av wwr 2018-02-06 kl. 07:33.
Citera
2018-02-06, 22:38
Medlem
martinvaxjos avatar
Sveriges valsystem har en 4%-spärr, något som egentligen alls inte behövs. Holland har den inte, men eftersom vi nu har den måste vi anpassa oss till den eller sluta som många andra initiativ, inkl. "Katten Filips parti", nämligen med noll mandat i riksdagen. Det sätt på vilket man kommer runt 4%-spärren heter valsamverkan. Gör man inte det så gynnar man enbart motståndarna genom att stjäla mandat från det parti som ligger AfS närmast, i detta fall SD.

Expo ljuger f.ö. om nödvändigheten av 1500 namnunderskrifter för AfS. Enligt val.se "Ett parti kan, men behöver inte, registrera sin partibeteckning". jag kan enbart rekommendera AfS att ansluta sig till Valsamverkanspartiet
Citera
2018-02-06, 23:19
Medlem
Citat:

[- - -]

Det som gjorde att de uteslöts var tydligen en pro-palestinsk artikel. Det är väl ganska typiskt för globalister att vilja fokusera på Israel och MÖ.

Man blockerar partinamnet AfS men ger inga utfästelser att använda det.

Samma med MED. Ordföranden är tydligen född i Israel. Även med den bakgrunden får man starta parti Sverige, självklart. Men hur många kommer inte att fråga sig hur konstigt det är att judiska intressen plötsligt har "bytt sida" och blivit nationalister ist.f globalister. Som Larmknappen antyder kanske partiet kan aktiveras v.b. av media.

Hela denna del av det politiska spektrumet verkar så sönderinfiltrerad av mullvadar att jag inte tar något för givet. Är både Kasselstrand och MED mullvadar?

[- - -]

Alltså, visst är Kasselstrands styrka att man kan lita på honom som invandringskritiker. Annars borde han definitivt få en Oscar. Vet dock inte om jag håller med honom allt. Jag tror t ex inte på att hålla på att jama om islam. Jag tror inte att svennarna blir tryggare om muslimerna slutar vara muslimer. För slutar de vara muslimer så tror jag inte att de blir som Bechir Rabani eller Mohamed Omar utan snarare något som AFA/Expo/George Soros gillar.

När det gäller MED:s och Sadés underliggande motiv finns det för mycket i fråga om tajming och Sadés bakgrund för att jag skall tycka att det rör sig om en tillfällighet. Jag är 95 % säker. Okej, Sadé har tidigare kritiserat Centerns invandringspolitik. Men frågan är vad han prioriterar. Motståndet mot invandringen eller att sätta stopp för Kasselstrandarna? I alla fall ringer alltför många larmklockor för mig för att det skall finnas den minsta chans att jag skall stödja MED och Sadé. För mig är MED och Sadé plan B i det fall moderaterna inte lyckas lura tillbaka ännu mer av sina väljare från SD. Och min gissning i dagsläget är väl att moderaterna kommer att lyckas plocka tillbaka ännu mer. Man driver nu en väldigt skicklig kampanj för detta med stöd från media. Igår i Rapport 19.30 fick man ut till väljarna att man ville ha en ny utredning om invandrares brottslighet. Idag i Aktuellt 21.00 fick man ut till väljarna att man inte längre ville ge papperslösa gratis vård och tandvård.

I ljuset av ovanstående framstår väl Jimmie ”Hjärnsläpp” Åkessons uttalanden förra året om att moderaterna nu hade anammat SD:s invandringspolitik som sanslöst korkat. Åkesson borde från dag 1 ha sagt att moderaterna låtsades ha ändrat sig för att locka tillbaka väljare och påmint om att Anna Kinberg Batra och Ulf Kristersson krävt fri invandring. Han borde också ha påpekat att folk inom moderaterna som insett att detta hoppat över till SD och anfört riksdagsledamoten Patrick Reslow, som nyss hade hoppat över från (m), som exempel.

Möjligen skulle man till Åkessons försvar kunna anföra att han på det här sättet hindrade en överströmning till MED. Men det han i stället skulle ha gjort var att säga att Sadé nog skapade MED för att sätta P för Kasselstrandarnas nya parti. För mig är det mest lämpliga resultatet för MED att man plockar 0,99 % från moderaterna men inte kommer över 1 %-spärren för valsedlar.

Frågan är hur trovärdigt det idag skulle låta om Åkesson idag skulle gå in för att moderaternas omsvängning är bluff. Han har visserligen redan svängt. Men det kan ju framstå som om Åkesson svängt bara för att han insett att moderaterna börjat plocka tillbaka röster. Åtminstone kan moderaterna hävda detta. Men kanske skulle Åkesson kunna hävda att han var naiv och att han nu av äldre personer fått höra hur Folkpartiet Liberalerna tidigare lurade till sig invandringskritiska röster genom signalpolitik i form av språktest-krav och tidigare inte visste om att Anna Kinberg Batra och Ulf Kristersson krävt fri invandring men att Patrick Reslow påminde honom om detta när han förra året gick ut och berömde moderaternas omsvängning.

Citat:

[- - -]

I värsta fall finns inga alternativ till 8K och Sverige fortsätter i fritt fall även efter valet. Mot globalistiskt kapital och mediemonopol finns inget att göra.

[- - -]

Mja, prognosen är väl dyster. Men om man trots allt försöker göra något så är det väl en fördel om man försöker använda skallen och satsa på grejer som kan göra någon skillnad.

Gräsrötter och icke aktiva som skänker pengar bör också tänka på att ge pengar till grejer som kan ge något. Ann Heberleins bok om våldtäkter kommer inte att ge något. Ändå har hon fått ihop en mille. Jim Olssons stämning av Expressen fick ihop 700 000 :- resultatet var pengarna i spisen och att Olsson bara skadade sig själv genom att få punga ut med flera hundra tusen ur egen ficka. Det hade varit bättre om folk övertalat honom att låta bli och skänkt pengarna till något som hade kunnat ge något i stället.
Citera
2018-02-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinvaxjo
Sveriges valsystem har en 4%-spärr, något som egentligen alls inte behövs. Holland har den inte, men eftersom vi nu har den måste vi anpassa oss till den eller sluta som många andra initiativ, inkl. "Katten Filips parti", nämligen med noll mandat i riksdagen. Det sätt på vilket man kommer runt 4%-spärren heter valsamverkan. Gör man inte det så gynnar man enbart motståndarna genom att stjäla mandat från det parti som ligger AfS närmast, i detta fall SD.

Expo ljuger f.ö. om nödvändigheten av 1500 namnunderskrifter för AfS. Enligt val.se "Ett parti kan, men behöver inte, registrera sin partibeteckning". jag kan enbart rekommendera AfS att ansluta sig till Valsamverkanspartiet

Jag tror det är vettigare om AfS samarbetar med ett vänsteralternativ om valutskick, inte valsedlar. Eventuellt kan man lägga sig 1 vecka innan valet om man ser att man inte klarar 4 %-spärren. Man kan också deklarera att man inte ställer upp i vissa län och bara nöja sig med att klara 1 %-spärren för valsedlar (som dock iofs kan försvinna). Lyckas (m) skicka ner SD på, låt säga, 12 % kommer dock SD att kämpa med näbbar och klor mot eventuella kompletterande partier (dock inte moderaterna för det har inte Jimmie "Hjärnsläpp" Åkesson gjort hittills).
Citera
2018-02-08, 12:29
Medlem
Holdingbreaths avatar
AfS ska dra från AfD. Det är dessutom gratis marknadsföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in