Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-05, 18:03
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Rätta mig om jag har fel men just nu är 5 eller 6 mord utförda?

Hängning, gift, stening, el, Gasning. Vilka fler?

Kan två av de kvarvarande morden vara Hans (Lilians man) samt Alice och dotter (Henriks närstående) vilket således beroende på hur man räknar vara de sista? Således är morden slut?

Historien man fick se i början med Tommy och där även Hans skymtade förbi. Vet man hur många år sedan det utspelade sig?

Kan det vara relevant för denna sista story?

Eftersom varenda säsong känns rätt mörk och dyster när de avslutas så borde ju Henrik/Saga/Cristoffer/Sophie samt Henriks dotter kunna dö på ett eller annat sätt de två sista avsnitten. "Utanför" själva avrättningsplanen så att säga.
Sex människor och en häst har dött.

Hästen gasades.
En kvinna stenades.
En man dog av elchock
En flicka blev förgiftad
Christoffers pappa blev skjuten (förmodligen av misstag, men man kan inte vara 100).
En man som heter Douglas blev skjuten (han har väl inte varit med tidigare??).
En kvinna blev hängd.

Återstår en person och halshuggning. Och förmodligen ska man räkna bort Christoffers pappa ut mordserien.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2018-02-05 kl. 18:07.
Citera
2018-02-05, 18:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Det återstår en person som svikit Tommy och som ska få se en närstående dö.

Men det finns väl två kandidater; Henrik, samt den där kvinnliga, korthåriga polischefen?

Nu är allt fokus på Henrik. Varför inget fokus på den kvinnliga polischefen? Har hon rent mjöl i påsen?
Citera
2018-02-05, 18:09
Medlem
Citat:
Så är det plus sitt barn som han inte vet att han ska få ännu.
Men i Seven får man aldrig reda på vad straffet för den sista dödssynden, vrede, är. Mördaren K Spacey dödas pga hans avund. Troligen blir det fängelse för B Pitt.
Citera
2018-02-05, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av vadsaduattdusasadu
Högst sannolikt ingen intressant för storyn.

När Tariq frågar de danska tjejerna i ett av de första avsnitten om de har ett pass att sälja till honom så svarar en av tjejerna typ "ja, om du är blond, 55 år och heter Louise".
Sektledarkvinnans pass? Jag tror det är hon som ligger bakom allt. Jag tror hon straffar de som inte är goda.
Citera
2018-02-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Storasystern är Henriks andra barn, hon i byn har lurats att hon är död. Småtjejerna på drift är egentligen inte systrar utan de ser sig som systrar i deras kamratskap mot det ogina vuxensamhället.

Systrarna som är på vift sa att deras styvpappa bodde på Jylland.
Sektsamhället är ju i Sverige. Så varför tror alla att dom har bott i byn?
Citera
2018-02-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Sex människor och en häst har dött.

Hästen gasades.
En kvinna stenades.
En man dog av elchock
En flicka blev förgiftad
Christoffers pappa blev skjuten (förmodligen av misstag, men man kan inte vara 100).
En man som heter Douglas blev skjuten (han har väl inte varit med tidigare??).
En kvinna blev hängd.

Återstår en person och halshuggning. Och förmodligen ska man räkna bort Christoffers pappa ut mordserien.

Jag menade hur många avrättningsmetoder som använts inte antalet döda totalt sett. Va lite otydlig där

Enligt min räkning är det fem hittills. Halshuggning och arkebusering kvar? Hur dog Hans? Fan vilket dåligt minne man börjar få haha.
Citera
2018-02-05, 18:21
Medlem
Citat:
Storasystern är Henriks andra barn, hon i byn har lurats att hon är död. Småtjejerna på drift är egentligen inte systrar utan de ser sig som systrar i deras kamratskap mot det ogina vuxensamhället.

Kan vara så. Jag om någon skulle bli glad då. Dock förstår jag inte hur Henrik inte kan känna igen henne eller åtminstone misstänka att det kan vara hans ens egen dotter. Speciellt så som han verkligen letat efter barnen. Han borde snarare "se sin dotter" i alla tjejer än tvärtom.

Alice och barnens öde är något jag velat veta sedan dag 1. Viktigast för mig är att den delen klargörs.
Citera
2018-02-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Systrarna som är på vift sa att deras styvpappa bodde på Jylland.
Sektsamhället är ju i Sverige. Så varför tror alla att dom har bott i byn?
Historien om styvpappan kom efter att storasystern föreslagit att de skulle vinna psykologens förtroende för att kunna fly, snälla människor kunde man utnyttja som hon sa. Namnen de uppger är troligen påhittade, psykologen borde testa om de reagerar naturligt på att oförhappandes bli tilltalade med dem.
Henriks döttrar kan ju ha skilts åt nästan direkt efter försvinnandet och den ena hamnat i Danmark. Om nu Frank är inblandad i Henriks hustru och barns försvinnande så ligger det nära tillhands att han tagit dem till byn.
Senast redigerad av Efterdradd 2018-02-05 kl. 18:23.
Citera
2018-02-05, 18:26
Medlem
Citat:
Kan vara så. Jag om någon skulle bli glad då. Dock förstår jag inte hur Henrik inte kan känna igen henne eller åtminstone misstänka att det kan vara hans ens egen dotter. Speciellt så som han verkligen letat efter barnen. Han borde snarare "se sin dotter" i alla tjejer än tvärtom.

Alice och barnens öde är något jag velat veta sedan dag 1. Viktigast för mig är att den delen klargörs.
Det har du förstås rätt i, Henrik sa i ett tidigare avsnitt att han skulle känna igen dem, de var inga bebisar när de försvann. Men iofs kan barn förändras en hel efterhand som de växer upp.
Citera
2018-02-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Klart sämsta säsongen och bra att det tar slut snart. Jag tycker det är rörigt och jävligt ointressanta fall. Det blir aldrig spännande. Bara en jävla väntan på upplösningen.

Kan förstå vad du menár och håller med dig till viss del.

Borde varit 10 avsnitt och hälften så många namn att hålla reda på. Hade nog hjälpt oss tittare.

Jag ser ofta om senaste avsnitten innan nya för att öht kunna hänga med i alla namn och olika trådar.
Dessutom är det en uppsjö med släktingar/brorsor att hålla reda på till höger och vänster haha
Citera
2018-02-05, 18:31
Medlem
Jag tror inte att Nicole är inblandad. Hon verkar inte bry sig så mycket att Tommy blev mördad. Frågan är vem som bryr sig så pass mycket och går tillväga på ett avancerat sätt?

Tänker också att Niels, William, Rickard och Vibeke kan ha koppling på annat sätt än enbart Tommy (med tanke på deras yrken)

Niels verkade helt oberörd av bilderna från steningen.

Arkebusering är väl när flera skjuter och man inte ska veta vem som avlossade det dödade skottet.
Citera
2018-02-05, 18:32
Medlem
Citat:
Det har du förstås rätt i, Henrik sa i ett tidigare avsnitt att han skulle känna igen dem, de var inga bebisar när de försvann. Men iofs kan barn förändras en hel efterhand som de växer upp.

Jag trodde som säkert många andra att båda var hans barn i början.

Men att han inte ens misstänker att något av barnen är hans (kunde ju varit en story i sig) är bra märkligt.
De va ju ändå 3-7 år cirkus när de försvann.

Dock känns det som att saga kommer lösa mysteriet och iaf ha "vunnit" något i sitt miserabla liv innan serien går o graven.

Känner att det kan vara väldigt många kandidater till vem/vilka som är mördare. Lite too Much så jag fokuserar på Henriks familj och liv samt byn (tycker byn är rätt rolig och intressant haha)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in