2018-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Polisens främsta uppgift är precis som jag sa inledningsvis, brottsbekämpning.

Eftersom gärningsmannen tydligen inte var kvar i området när polisen anlände och pangade i luften för att skrämma iväg de som var lugna anser jag att de som var skadade hade kunnat fått första hjälpen oavsett skadeläge, även Ebba.

Du säger att olika personer hade varit framme vid olika tillfällen och isåfall är det bra, men hänvisa då till de förhör av de personer som var framme och klippte upp jackan på Ebbas huvud.

Detta är nämligen vad som ska göras och det ska göras innan polisen anländer och spärrar av för då är det tydligen för sent med dessa avspärrningsrutiner i kombination med dödkonstaterande.

Vem var den andra döda kvinnan under lastbilen, hon som allmänheten drog iväg , överlevde hon ?

Förstahandsuppgiften är Andning.
Kontrollera luftväg och se till så inget är i vägen är första uppgift under A, alltså A001, sedan går man vidare till A002.

Konstatera död är Ö999.

Det är just detta som är vansinnigt dumt eftersom polisen bör veta att förortsungdomar inte flyr för livet när polisen pangar i luften , gissningsvis står de still och filmar som de gjorde nu och det är inget brott.

Bättre att spara på krutet och inte skapa panik än att skjuta i luften då det blir svårt att avgöra om allmänhetens larmsamtal om skottlossning är brottslingars eller polisers och det blir svårt för allmänheten att lita på polisens uppgifter om skottlossning i fortsättningen.

Så kan det vara. Jag kan ha fel i allt men jag har inte fel i att en grå och orörlig person är ett tecken på en levande och medvetslös person.

Det är detta påstående du ska motbevisa om du anser att polisen gjorde rätt.
Det är oväsentligt om andra också hade dödkonstaterat Ebba tidigare.

Men hur skulle de kunna klippa upp jackan om de inte såg det förrän de tog loss henne???
Hon låg väl så till att det inte gick att se henne helt o hållet, eller hjälpa henne. De såg att kroppen var krossad.
Citera
2018-02-05, 10:47
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Men hur skulle de kunna klippa upp jackan om de inte såg det förrän de tog loss henne???
Hon låg väl så till att det inte gick att se henne helt o hållet, eller hjälpa henne. De såg att kroppen var krossad.

Varför skulle de kontrollera andningen efter de hade konstaterat död ?

Citat:
Ursprungligen postat av polisen som dödkonstaterade Ebba
Jag tänker först att armen tillhör en skyltdocka då underarmen/handen nästan ser lite gråaktig ut, men då jag tittar närmare ser jag hur handens och fingrarnas knogar är blodiga, och att det gråaktiga till synes ser ut som att armen/handen är sotig och bedömer det då som en mänsklig extremitet. Lesslie och jag inser båda två att det inte finns något vi kan göra för personen som ligger under lastbilen då jag upplever armen och handen som livlös, detta med tanke på hur handen och fingrarna "hängde" i luften.
Citera
2018-02-05, 10:57
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Så kan det vara. Jag kan ha fel i allt men jag har inte fel i att en grå och orörlig person är ett tecken på en levande och medvetslös person.

Vad är en dubbelvikt, fastklämd, krossad, grå, orörlig person med inälvorna på utsidan och en fem ton tung lastbil över sig ett tecken på?
Citera
2018-02-05, 11:05
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad är en dubbelvikt, fastklämd, krossad, grå, orörlig person med inälvorna på utsidan och en fem ton tung lastbil över sig ett tecken på?

Jag ser bara två av de orden i detta förhör, grå(aktig) och lastbil.

Citat:
Ursprungligen postat av polisen som dödkonstaterade Ebba, sida 375, förhörsnummer ?
Jag tänker först att armen tillhör en skyltdocka då underarmen/handen nästan ser lite gråaktig ut, men då jag tittar närmare ser jag hur handens och fingrarnas knogar är blodiga, och att det gråaktiga till synes ser ut som att armen/handen är sotig och bedömer det då som en mänsklig extremitet. Lesslie och jag inser båda två att det inte finns något vi kan göra för personen som ligger under lastbilen då jag upplever armen och handen som livlös, detta med tanke på hur handen och fingrarna "hängde" i luften.
Senast redigerad av Eurypterida 2018-02-05 kl. 11:08.
Citera
2018-02-05, 12:14
Medlem
Citat:

Glöm inte att nämna att personen var en 11 (nästan 12) årig liten tjej o sedan tänker man på att denne har en 5 ton lastbil över sig....

Ingen idé att diskutera med trollen som enbart verkar vilja provocera här o som inte kan hitta ett förhör baserat på protokoll nummer och sidonummer. Hen verkar inte vilja acceptera sanningen.
Citera
2018-02-05, 12:26
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Det är bara udda att de på plats som hanterar henne beskriver att hon har svart och lila byxor och jacka, vilket verkar stämma. Hon var ju och sprang ett lopp precis innan hon begav sig till platsen, kanske hon drog på sig träningsjackan istället för sin vanliga?

Oavsett - svårt att tydligt avgöra något på bilden, men värt att fundera kring åtminstone.

En marinblå jacka kan lätt uppfattas som svart, kanske var olja på den osv... lila byxor stämmer ju (de var inte säker på om jackan var lila eller byxorna)
Tror nog att ev vänner som sett henne sist på bussen har informerat om utseende o kläder vid tillfället även om inte till polisen men kanske till mamman. Tror säkert fler uppgifter framkommit bland de som verkligen behöver den men kanske inte allt är dokumenterat eller offentligt!
Citera
2018-02-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida 63137763

FUP del 6 s 381-382. (Titta på sidorna som anges så hittar du förhörsnummer om du klarar av att slå upp dessa sidor).
Brännkyrka brandförsvar:

Ulf fick även info att det fanns 2 döda personer i anslutning till lastbilen. En person påträffades död en bit från lastbilen och den är redan bortförd. Sen ligger det även en död person under vänstra framfronten av hjulet till lastbilen som inte går att få loss och som är fastklämd.

Förhör A350-45 Brandman Sid 427-428 (text från sid 428, andra stycket med rubrik ”person under lastbil”)
Under lastbilen ser Claes en persons arm, kroppen ser krossad ut. De konstaterade att personen var död. Claes såg ryggen eller sidan på personen. Claes fick för sig att personen låg dubbelvikt. Claes vet inte om det var en kvinna eller man.
Citera
2018-02-05, 12:46
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Glöm inte att nämna att personen var en 11 (nästan 12) årig liten tjej o sedan tänker man på att denne har en 5 ton lastbil över sig....

Ditt tramsande, klippande och klistrande av förhör kan du med fördel sluta med.

Det behöver inte vara något problem att ha en fem ton lastbil över en.
Metallkontruktioner kan ha betydligt större vikt än så och mellan hjulhusen finns det utrymme.

Hade hon hamnat under hjulet hade hon med stor sannolikhet dött av förblödning liknande krigsskada som de andra men kroppen var i ett stycke och hon dog inte av förblödning.

Krosssad kropp kan vara så lite som en arm som är en del av kroppen, det behöver inte leda till förblödning eftersom trycket kan stoppa blodflödet till armen.

Är man liten kan man bli överkörd av allt möjligt och överleva, t.ex. flygplan, tåg, bilar och i princip allt med fler än ett hjul.

Citat:
Ingen idé att diskutera med trollen som enbart verkar vilja provocera här o som inte kan hitta ett förhör baserat på protokoll nummer och sidonummer. Hen verkar inte vilja acceptera sanningen.

Det handlar inte om att jag inte kan hitta utan om att förhören har ett nummer av en anledning.

Visst går det att söka på ord som "gråaktig" och på så sätt hitta förhörhet, sidan och förhörsnumret men varför vill du inte posta förhörsnumret ?
Senast redigerad av Eurypterida 2018-02-05 kl. 12:49.
Citera
2018-02-05, 13:02
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ulf fick även info att det fanns 2 döda personer i anslutning till lastbilen. En person påträffades död en bit från lastbilen och den är redan bortförd.

Denna information var väl felaktig då han hade fått uppgift om två döda kvinnor i anslutning till lastbilen ?

Senare (när?) upptäcktes det väl att det fanns ingen död kvinna i anlutning till lastbilen utan endast ett barn ?

Om Ebba var den ena avlidna kvinnan, vem var den andra ?
Citera
2018-02-05, 13:34
Medlem
AX64s avatar
Citat:

Kan det kanske bero på att du bara verkar orka läsa ett enda förhör? Det finns säkert tio som beskriver situationen kring Ebba.

Då du inte verkar acceptera referenser med dokumentnamn och sidnummer, och dessutom tror att allt som kopieras därifrån måste vara manipulerat så tycker jag fortfarande du antingen kan sälla dig till forum för svagbegåvade, alternativt härja här istället: (FB) Lastbilsattack, Stockholm - terrorattack / konspiration?

Jag kommer hädanefter kategoriskt att anmäla dina tramsinlägg här så att tråden kan överleva och ägnas åt fakta och teorier kring brottet. Vi är flera som har sagt till dig att lägga ner nu.
Citera
2018-02-05, 13:39
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Krosssad kropp kan vara så lite som en arm som är en del av kroppen, det behöver inte leda till förblödning eftersom trycket kan stoppa blodflödet till armen.

Vad jag vet har man inte mycket inälvor i armarna som kan hamna utanför kroppen när armarna krossas. Det var nog lite mer än så som krossades.
Citera
2018-02-05, 14:15
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att jag inte kan hitta utan om att förhören har ett nummer av en anledning.

Visst går det att söka på ord som "gråaktig" och på så sätt hitta förhörhet, sidan och förhörsnumret men varför vill du inte posta förhörsnumret ?

Det står väl inte så många förhör på en o samma sida att du inte klarar att hitta förhören via angivet sidnummer?? Varför räcker inte namn på person som förhöret handlar om och sida?? Är väl lätt att leta via sidnummer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in