2018-02-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Några som styr och ställer i det fördolda.
Tack, då har vi rett ut det
Citera
2018-02-04, 14:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tack, då har vi rett ut det

Att jag håller med om definitionen av ordet betyder inte att det finns engruppering a la illuminati som vill utrota oss alla.. Det tyckte jag att jag var tydlig med i mitt inlägg, men du klippte ju bort huvuddelen av svaret..
Citera
2018-02-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är "min agenda" utöver att ifrågasätta påståenden helt utan stöd av fakta?
Vilka utgör "deep state"?
Är alla onda med i deep state? Vem avgör vem som är ond/god?
Är alla militärer goda?
Är alla demokrater onda?

Vilka utgör "deep state"? En del jätteRika och en del med enorm makt (inte ALLA) samt deras puppets..

Är alla onda med i deep state? Nej
Vem avgör vem som är ond/god?

DU genom Deras gärningar

Är alla militärer goda? Nej
Är alla demokrater onda? Nej

Dumma frågor kräver dumt svar. Tyvärr är mitt tålamod med dig helt slut.
190+ sidor och du frågar saker som redan behandlats! Läs dig in, sedan kan vi argumentera. En bättre första fråga hade varit; varför anser man att Obama, clintons, rotchilds är en del av ”deep state” .. t.ex...
Citera
2018-02-04, 14:45
Medlem
Öppen fråga, hur kommer det sig att Trump har sådana bra kontakter med just militären?
Han har vad jag vet ingen militär bakgrund.
Fanns det många militärer som inte stödde Obama, när han var president?
Citera
2018-02-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Öppen fråga, hur kommer det sig att Trump har sådana bra kontakter med just militären?
För att militären kontaktande honom och frågade om de kunde samarabeta. Militären såg en chans att rädda "skeppet". Trump gick med på det vilket i och för sig inte är så konstigt, alternativet är liksom rätt hemskt
Citera
2018-02-04, 14:53
Medlem
Citat:
För att militären kontaktande honom och frågade om de kunde samarabeta. Militären såg en chans att rädda "skeppet". Trump gick med på det vilket i och för sig inte är så konstigt, alternativet är liksom rätt hemskt

Kunde dem inte frågat Obama om samma sak?
Var kan man få tag mer information om detta, eller har du någon speciell "insideinformation" ?
Citera
2018-02-04, 14:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashigqwe
Vilka utgör "deep state"? En del jätteRika och en del med enorm makt (inte ALLA) samt deras puppets..

Är alla onda med i deep state? Nej
Vem avgör vem som är ond/god?

DU genom Deras gärningar

Är alla militärer goda? Nej
Är alla demokrater onda?
Att rensa bort alla de man själv, utifrån sig eget perspektiv och uppfattning, tolkar som deep state låter då extremt nära att införa en diktatur i mina öron. Fängsla alla (mäktiga) som inte håller med och hoppas på att folket blir lugna och glada..

Citat:
Dumma frågor kräver dumt svar. Tyvärr är mitt tålamod med dig helt slut.
190+ sidor och du frågar saker som redan behandlats! Läs dig in, sedan kan vi argumentera. En bättre första fråga hade varit; varför anser man att Obama, clintons, rotchilds är en del av ”deep state” .. t.ex...
Vilka är "man"? Utifrån din egen definition så borde ju t.ex. Trump utgöra deep state om man frågar en demokrat.

Och nej, någon enhetlig definition av vilka som utgör deep state har verkligen inte lämnats - tvärtom har väldigt skilda definitioner av varierande luddighet getts.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-04 kl. 15:15.
Citera
2018-02-04, 15:32
Medlem
nerdnerds avatar
Deep state är hela den struktur som hindrar Donald tRump att t ex direkt införa vilka rasistiska inreseförbud han vill, eller att bara direkt förbjuda misshagliga tidningar ("enemy of the state", "fake news" etc) som ifrågasätter hans lögner.

Och JA, en sådan struktur FINNS.

Den kallas för Den Amerikanska Konstitutionen, och har t ex formuleringar om allas lika värde oavsett religion (besvärligt för Trumps önskan om muslim travel ban), och den har ett tillägg om pressfrihet. Och mycket viktigt, den talar om att makten i USA är tredelad mellan president, domstol, och kongress (besvärligt för tRump som vill bestämma helt själv).

Så JA, detta Deep State finns, och det ända sedan 1789. Och den kommer överleva tRump.
Citera
2018-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Kunde dem inte frågat Obama om samma sak?
Var kan man få tag mer information om detta, eller har du någon speciell "insideinformation" ?

Du kanske förstår varför de inte frågade Obama, det var bl.a. obama som sparkat så många högre militärer och de har nog hyfsad koll på olika politikers agendor. De vet om att Obama brydde sig mindre om det egna landet, han var mer intresserad av att kriga i mellanöstern
Citera
2018-02-04, 15:56
Medlem
Citat:
Du kanske förstår varför de inte frågade Obama, det var bl.a. obama som sparkat så många högre militärer och de har nog hyfsad koll på olika politikers agendor. De vet om att Obama brydde sig mindre om det egna landet, han var mer intresserad av att kriga i mellanöstern

Men du vet således att de frågade Trump?
Trump kommer inte att kriga i mellanöstern, inte ens mot Iran?
Citera
2018-02-04, 16:07
Medlem
När kan vi komma att se verkliga och synliga förändringar med denna upprensning? Ett år? Fem år? Aldrig?
Citera
2018-02-04, 16:10
Medlem
Citat:
Men du vet således att de frågade Trump?
Trump kommer inte att kriga i mellanöstern, inte ens mot Iran?

Det går att räkna ut vem som gjorde vad. Trump har inga politiska vänner, ingen som backar upp honom. Han hade aldrig klarat det här utan uppbackning, förstår man det är det inte så många kvar och välja bland. Dessutom bör de som backar upp honom ha motiv, militären har mycket starka motiv.

Jag tror inte USA aktivt kommer kriga i något land i Mellanöstern mer, alltså gå in med stora styrkor. Den aktivitet de håller på nu med kan eventuellt fortsätta. Vad jag känner till har aktiviteten i Afghanistan ändrats, istället för att skydda opiumodlingarna har de nu börjat bomba dem. Syrien är också lite speciellt, frågan är vilken överenskommelse Trump gjort med Saudiarabien, för Saudiarabien vill plocka bort Assad, även Yemen är Saudiarabien intresserade av att krossa. Trump och Bin Salman är vänner och Trump måste ha med sig Saudiarabien för att lyckas.

Iran är komplext, det finns mycket som tyder på att Hillary Clintons uppgift om hon vart vald hade varit att göra världen mycket mer orolig och möjligen sparka igång ett världskrig. En strategi de hade var förmodligen att göra Iran starkare och därmed farligare de hade fått igång något krig.

Vems sida Iran nu är på är inte helt lätt att säga, antagligen får de avvakta protesterna där och vad det blir av det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in