2018-02-04, 12:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palsternacka
Björn Lind var väl inte med i Sotji eller ? Nån jag kan tänka mig att det är är faktiskt Carlotte Kalla..Enda jag kom att tänka på..Men det är vad jag tror.Hon visar upp en sämre sida när det gått dåligt och tar det så hårt om hon gått dåligt men om hon vinner så strålar hon som värsta solen.Men det menar jag att hon verkar inte ha så starkt psyke ..får nog många på mig nu älskar henne men hon är min huvudmisstänkte...Eller var det en man ? Om det är en karl så är jag inne på Johan Olsson med.

Det sades vara en han och jag tror inte att de sade så för att förvilla.
Citera
2018-02-04, 12:41
Medlem
RedXs avatar
Johan Olssons alla sjukdomar (ev inom citationstecken) gör ju honom extremt misstänkt. Även om misstankarna svalnar något när man läser att han var trevlig en gång när en på Flashback träffade honom.
Citera
2018-02-04, 12:42
Medlem
Polygons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Någon som vet var man kan se åkares placeringar i alla Världscuplopp genom åren? Vore onekligen intressant att få se Hellners facit.

https://data.fis-ski.com/dynamic/athlete-biography.html?sector=CC&competitorid=90626&type=r esult&category=WC&season=ALL&sort=&discipline=ALL& position=&place=&Submit=Search&limit=50
Citera
2018-02-04, 12:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Johan Olssons alla sjukdomar (ev inom citationstecken) gör ju honom extremt misstänkt. Även om misstankarna svalnar något när man läser att han var trevlig en gång när en på Flashback träffade honom.

Ja, det gör ju att det inte kan vara han. Alla som dopat sig är ju extremt otrevliga.

Tror inte att det är han även om han hade varit otrevlig den där gången.
Citera
2018-02-04, 12:44
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Och varför skulle någon med naturligt höga värden endast ha höga värden vid mästerskap?
Man kan väl ha högre värden även om man har naturligt höga? Han höll ju t ex på att få startförbud i OS(tror det var Salt Lake)
Citera
2018-02-04, 12:44
Medlem
A.Ahlsens avatar
Citat:
Björn Lind var väl inte med i Sotji eller ? Nån jag kan tänka mig att det är är faktiskt Carlotte Kalla..Enda jag kom att tänka på..Men det är vad jag tror.Hon visar upp en sämre sida när det gått dåligt och tar det så hårt om hon gått dåligt men om hon vinner så strålar hon som värsta solen.Men det menar jag att hon verkar inte ha så starkt psyke ..får nog många på mig nu älskar henne men hon är min huvudmisstänkte...Eller var det en man ? Om det är en karl så är jag inne på Johan Olsson med.

Om du noterar så handlar alla spekulationer i tråden om män. Carlotte Kalla (vem nu det är) låter som ett kvinnonamn och dessutom har jag aldrig hört talas om att hon skulle ha tävlat för Sverige på elitnivå. Försök att läsa några sidor i tråden innan du börjar kommentera så man slipper såna här inlägg. Det handlar enligt alla möjliga källor om en man.
Citera
2018-02-04, 12:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Man kan väl ha högre värden även om man har naturligt höga? Han höll ju t ex på att få startförbud i OS(tror det var Salt Lake)

Fast det beror ju på att han har så extremt höga värden naturligt. Det man tittat på här är alltså avvikelser från individuella värden. Om han skulle avvikit så extremt från redan höga värden hade han aldrig fått starta.
Citera
Medlem
Citat:
Det var en man
Citera
Medlem
Grip försöker skydda dessa atleter med höga blodvärden genom att påtala medicinska skäl, vad för medicinska naturliga skäl kan ligga bakom höga blodvärden för en elitidrottsman som toppresterar?
Citera
2018-02-04, 12:57
Bannlyst
Skulle inte förvåna mig om det är nån sketen teståkare som gjort ett enda lopp i världskuppen. Samma sak när man läser aftonbladet, " världstjärnan dopad" och sen är det nån sketen jävel som varit topp 10 nån enstaka gång.

Hoppas naturligtvis på ett stort aktivt namn som typ hellner, halvarsson osv men är mycket tveksam till det faktiskt.

För snackar vi om världseliten, alltså nån som åkt och åker världskupen finns det inte många att välja på bland svenska herrarna.

Sen , hur deffinerar dom "aktiv åkare"? Finns väl några stycken som fortfarande är aktiv och fortfarande tävlar? typ jörgen brink. Fortfarande aktiv men inte i landslaget eller åker världskuppen.
Citera
2018-02-04, 12:58
Medlem
Den svenske heŕr åkaren skulle va aktiv 2001-2010
Citera
2018-02-04, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den svenske heŕr åkaren skulle va aktiv 2001-2010

NÅgon gång under den perioden. Kan ha varit aktiv enbart 2010.
Fast sen talas det om ett prov där en sjuårsperiod redovisas. Man säger inte att det var just svenskens, men inte helt omöjligt att det var just det. Isåfall säsongerna 2004-2010 (faktiskt sju).
Sen finns det enbart rykten här om att det är en åkare som ska delta i kommande OS, alltså fortfarande aktiv.
Om detta stämmer så är det väldigt få åkare kvar som är troliga. Egentligen enbart Hellner kvarstår som trolig då. Han var aktiv 2004. Hans resultat har pendlat rätt mycket mellan usel världscup men väldigt mycket bättre prestation på mästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in