2018-02-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Jo, det är sakfel.
Nej.

Citat:
Om GM varit somalier och sköt mot folk som såg ut som Nigerianer som hämnd för mordet mot Pamela, hade det varit rasistiskt då?
Svart skjuter svart, nej givetvis inte.

Citat:
Om ditt svar är Nej, anser du ju att det är rasistisk enbart på grund av att GM är italienare.
Nej, han är en vit man med fascistiska åsikter som ogillar svarta.

Citat:
Varför skulle det vara värre (rasistiskt) att en italienare hämnas mordet än en somalier?
För att det är olika raser ditt pucko.
Citera
2018-02-03, 17:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jo, det är sakfel.

Om GM varit somalier och sköt mot folk som såg ut som Nigerianer som hämnd för mordet mot Pamela, hade det varit rasistiskt då?

Om ditt svar är Nej, anser du ju att det är rasistisk enbart på grund av att GM är italienare. Varför skulle det vara värre (rasistiskt) att en italienare hämnas mordet än en somalier? Det är ju samma brott och orsaken till brotten skulle ju vara samma, hämnd.
xtroberto har gett dig bra svar på detta.

Kan tillägga att som du ser i mitt inlägg satte jag rasistiskt inom citattecken.
Detta med rasism är en infekterad fråga som det samtidigt gått inflation i.
Citera
2018-02-03, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nej.

Svart skjuter svart, nej givetvis inte.

Nej, han är en vit man med fascistiska åsikter som ogillar svarta.

För att det är olika raser ditt pucko.

Vem har sagt att han sköt mot dessa män för att de var svarta? Han sköt nog mot dom för de liknade nigerianen som mördade Pamela, och nigerianer råkar vara svarta.

Du läste mitt inlägg men förstod ingenting utan valde att kalla mig okvädinsord istället. Strålande!

Men du är väl en av dom som anser att allt den vita mannen gör är rasistiskt och sexistiskt.
Senast redigerad av lionatthezoo 2018-02-03 kl. 17:05.
Citera
2018-02-03, 17:02
Medlem
Citat:
Vem har sagt att han sköt mot dessa män för att de var svarta? Han sköt nog mot dom för de liknade nigerianen som mördade Pamela, och nigerianer råkar vara svarta.

Du läste mitt inlägg men förstod ingenting utan valde att kalla mig okvädinsord istället. Strålande!

Men du är väl en av dom som anser att allt den vita mannen gör är rasistiskt och sexistiskt.
Han hade en italiensk flagga virad kring kroppen när han greps, fattar du trångt?
Citera
2018-02-03, 17:05
Medlem
Citat:
Han hade en italiensk flagga virad kring kroppen när han greps, fattar du trångt?

Trångt?

Är italienska flaggan = rasism? Om han haft en Juventusflagga, är det samma sak? Om han haft en afrikaflagga, hade det inte varit rasism då?

Men det är kul att du anser att svarta som hämnas på andra svarta inte är brottsligt försvårande men när en vit hämnas på en svart är det brottsligt försvårande (pga rasism). Likhet inför lagen är inget för dig märker jag... Skiljer du ofta på personer pga deras hudfärg?

Om du inte förstått det så är du rasist utan att du vet om det. Ganska kul faktiskt.
Senast redigerad av lionatthezoo 2018-02-03 kl. 17:09.
Citera
2018-02-03, 17:07
Medlem
sulan9910s avatar
Citat:

än sen då. Vad har det med saken att göra? hatar du den italienska flaggan eller?
Citera
2018-02-03, 17:08
Medlem
Citat:
Är italienska flaggan = rasism?

Vad tror du han ville visa med flaggan och att han skrek Long Live Italy?

Citat:
Men det är kul att du anser att svarta som hämnas på andra svarta inte är brottsligt försvårande men när en vit hämnas på en svart är det brottsligt försvårande (pga rasism). Likhet inför lagen är inget för dig märker jag...

Brottsligt och rasistiskt, svårt att hålla isär begreppen märker jag.
Citera
2018-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulan9910
än sen då. Vad har det med saken att göra? hatar du den italienska flaggan eller?
Jag älskar den.

Att skjuta svarta och sen komma med flaggan har såklart inget samband. Jävla nöt.
Citera
2018-02-03, 17:11
Medlem
Citat:
Vad tror du han ville visa med flaggan och att han skrek Long Live Italy?

Brottsligt och rasistiskt, svårt att hålla isär begreppen märker jag.

Ojdå, jag trodde du var mer insatt än så. Men då skall jag förklara : Rasism (hatbrott) är ett brottsligt försvårande som ger högre straff. Visste du inte det?
Citera
2018-02-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ojdå, jag trodde du var mer insatt än så. Men då skall jag förklara : Rasism (hatbrott) är ett brottsligt försvårande som ger högre straff. Visste du inte det?
Bra, nu har du tappat tråden.

Hatbrott, vilket denna kille från Lega Nord förmodligen kommer tillfrågas om, är värre ja.

Lega Nord, ringer det en klocka?
Citera
2018-02-03, 17:13
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
GM heter tydligen Luca Traini och var tydligen aktiv i "det icke vålds och mänskoälskande" Lega Nord

http://www.corriere.it/cronache/18_febbraio_03/sparatoria-macerata-chi-luca-traini-uomo-che-ha-sparato-56fd5b94-08dd-11e8-8b93-b872f63dbb4d.shtml

Ideologiskt motiverade försök till massmord? Nä han är nog bara psykiskt sjuk.

Psyksjuka skjuter vem som helst urskiljningslöst. Nej den här killen hade ett motiv att hämnas för mordet på en kvinna.
Att man tar ut det på random negrer är för att det är mycket enklare än att göra det på en inlåst GM. Det har dessutom bättre effekt eftersom det skrämmer kollektivet svarta invandrare. De vet att alla riskerar att få plikta om en av dem mördar en italienska.
Citera
2018-02-03, 17:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Det är ju pga allt som hänt innan, det har ju varit en jakt på invandrare emellanåt och när man ex lät romerna drunkna, eller när man satte eld på flyktingars områden. Det är ju rasistiskt, han kom ju ut med en italiensk flagga virad kring kroppen han som sköt migranterna i topic.

Men dock.
Jo. Men jag vill exempelvis också minnas att när italiensk polis rensade i zigenarlägren i Rom för några år sen så rapporterades det här med en viss avsmak. När fransk polis ett tag efter det gjorde nåt liknande var tongångarna i rapporteringen inte lika kaxiga (utan då stod man i princip i givakt).

Italienarna har fått stå ut med mycket när det gäller romer och migranter. Såg ett inslag i somras där boende protesterade mot ett zigenarläger på typ parkeringen nedanför. Vi är inte rasister, inledde talesmannen (en vanlig medelrossi), men vi är inte så förtjusta i att de eldar miljöfarligt gods utanför där vi bor (röken innehåller gifter).

Sen så är inte alla italienare rasister - snarare tvärtom. Visar man dem respekt så får man respekt tillbaka. Visst, jargongen och attityden hos italienare kan upplevas som kaxig, men de är så utan att för den skull mena illa. Högt i tak, och man ger och tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in