2018-02-03, 14:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Syftet med en lag som går ut på, att förhindra penningtvätt och finansiering av terrorism, blir pedagogiskt förklarat när Akilov begår sin terrorhandling. Akilov har fått pengar som lagstiftningen mot terror skulle förhindra att han fick, no shit!

En lag som vanliga medborgare måste tänka till om, när de säljer en bil privat, och vill få in pengar på kontot. Just för att terror är blodigt allvar, exakt så som terrorn var på Drottninggtan.

Det betyder att banker är skyldiga att ta reda på var pengarna kommer ifrån och vart de är på väg, särskilt till vem. Alla dessa lagar från The Patriot Act som kom till 2011, till olika internationella konventioner, EU direktiv och inhemska lagar och förordningar. Lagar som går ut på att vi aldrig kan veta vad pengar kommer användas till, men att vi alla ska hjälpas åt för att hindra möjlig finansiering av terrorbrott.

All hantering av svarta pengar kan finansiera terrorism, och bara att den möjligheten finns, att svarta transaktioner kan leda till finansiering av terror, gör att det blir ett brott att betala ut pengar till en terrorist som Akilov. Oavsett om man har misstankar om terrorism, eler ej. Möjligheten dessa pengar gav Akilov att begå terrorhandling är just det som är orsaken till alla bestämmelser om hur pengar ska hanteras av företag, privatpersoner och banker. Det går inte att skylla på okunskap, typ "jag hade ingen aaaning!"

När det visar sig att Akilov fått svarta pengar av klanen Nujen så har de främjat ett terrorbrott. Brottet är fullbordat från det Akilov fick svarta och oredovisade pengar, in på konto eller i näven, för med "svarta" pengar ges möjligheten till en terrorist att begå terrorbrott. Uppsåtet är inte relavant enligt denna lagstiftning, då det är förbjudet att befatta sig med pengar på alla sätt som möjliggör terrorhandlingar.

Finansiering av terror innebär att ekonomiskt stödja terrorism. Det handlar inte bara om att lämna direkta bidrag till terrorism, utan även om att samla in, tillhandahålla och ta emot pengar och tillgångar som ska finansiera terrorism. Eftersom man aldrig vet vem som ska utföra terrorhandlingar, ställs det hårda krav på riskbedömning, och kunskaper om vem man betalt pengar till.

Det borde vara självklart för syrran, i rollen som advokat och byggansvarig, att det framgår i bolagens bokföring av beloppen, varför Akilov får pengar av klanen Nujen. Om det är privata medel eller från något av bolagen. Det var ju tänkt att lagens om penningtvätt skulle försvåra för terrorister att få pengar. Nu ser vi ett exempel på hur enkelt en terrorist kan tjäna pengar, när girigheten går helt överstyr i asylgeschäftet.

Advokatsamfundet är en av tillsynsmyndigheterna som anges i länken nedan från ekobrottsmyndigheten!

https://www.ekobrottsmyndigheten.se/PageFiles/195/LST_broschyr_penningtvatt1.pdf

Fantastiskt bra och pedagogiskt skrivet!

Hoppas fler läser ditt inlägg och begrundar.
Citera
2018-02-03, 14:09
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Nej, 2 fastigheter enl. denna. En köps privat och en av bolag

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=6126152

TINGSTÄDE NYSTUGU 1:125, Skolan

TINGSTÄDE NYSTUGU 1:142, Gazeliegården

Skolan hette tidigare Gazeliegården men de har kanske döpt om grannfastigheten till Gazeliegården.
http://www.bygdeband.se/?post_type=attachment&p=596520
Citera
2018-02-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som tidigare sagt, väldigt få i tråden tror att kurderna medvetet sponsrade terror. De flesta av dom som påstår det är nog vänstertroll som försöker bygga en halmgubbe att angripa. Vilket även märktes på Özz taffliga försök att försvara sig i DN.

Dock är det dom gjort olagligt på många sätt, penningtvätt, skattesmitning, bedrägeri & mer kan tillkomma. Så det handlar om ett gäng kriminella med parasitsnablarna gediget injackade i systemet.

Att man sedan även kan bli åtalad för terrorfinansiering för att man varit oaktsam & inte kollat upp vem man betalar till får ses som en bonus.

Se så, kryp tillbaks till klickgruppen på Bommersvik nu din jävla pajas.

Just det. Deras girighet och förakt för lagar, de rasistiska svennarna måste följa har lett till en skattesmitning som "råkade" finansiera en terrorists uppehälle i Sverige.

Det är som att köra rattfull och "råka" köra över folk på övergångsstället.

Ingen kommer undan med att de trodde det var OK att köra bil full. Ingen borde komma undan med att ha betalat ut pengar i strid med penningtvättslagen till terroristen Akilov!
Citera
2018-02-03, 14:26
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Briljant satir. Mycket bra.

Skönt att kunna skoja lite om allt elände som följer i massinvandringens spår.

Egentligen helt obegripligt hur en sådan som Özz har kunnat livnära sig i åratal på att håna Sverige och skrattande pissa oss svenskar i ansiktet.

Så sorgligt!
Jag läste också Muhammed Omars text i går och tycker att den är så bra. Tydligen är det ganska många som uppskattar MOs text.
Många har liksom Muhammed, jag, och otaliga andra sett på nära håll hur det går till.
De här fuskar figurerna håller på med att mjölka pengar år efter år. I områdena där busar härjar fritt. I fina salongerna där de skrattat åt en storskojar kurd som hånar svenskar.
Citera
2018-02-03, 14:37
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det. Deras girighet och förakt för lagar, de rasistiska svennarna måste följa har lett till en skattesmitning som "råkade" finansiera en terrorists uppehälle i Sverige.

Det är som att köra rattfull och "råka" köra över folk på övergångsstället.

Ingen kommer undan med att de trodde det var OK att köra bil full. Ingen borde komma undan med att ha betalat ut pengar i strid med penningtvättslagen till terroristen Akilov!
Bra skrivet. De skall inte komma undan med det!
De här figurerna i Nujen klanen måste ha lidit av hybris och varit säkra i sin bubbla. Säkra på att ingen skulle sätta dit dem för ovanstående brott. Så otroligt klantigt att betala genom ett bankkonto. Uppenbarligen är de inte så smarta som de tror att de är.
"Jag visste inget", säger deras pajas bror.
Det är tur att de här typerna inte försöker sig på riktig kriminalitet som terrorism, penningtvätt och avancerade ekobrott.
Citera
2018-02-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Richard Damm varnar för terror på sin twitter när Akilov jobbade åt honom på Gotland.

”-Akta er för folkmassor
-Håll utkik efter människor som ser ut på ett visst sätt
-osv
Inte det samhälle jag vill att de skall växa upp i”

”Vilken vidrig dag. Vårt samhälle kommer utan tvekan att bli mer protektionistiskt och xenofobiskt. Terroristerna får oss dit de vill”

01:35 -15 juli 2016 Gotland Sverige

Det var ett svar till sin egna tidigare tweet angående någon artikel rörande Nice-attacken

"Familjehögtid 😢
Så otroligt hemskt och skräckinjagande för barnen att läsa om. Vet inte hur jag skall prata med

@AP
The Latest on Nice attack: Children's hospital treats about 50 kids. http://apne.ws/29Ba9NF "

https://twitter.com/rickdamm/status/753880807660478465

Lastbilsattacken i Nice var den 14:e juli 2016 så det är inte så konstigt att han twittrat om terror då.
Citera
2018-02-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Vetefan med rätt spår, men det är ju ett spår som jag tyckte vore intressant att kolla i i alla fall. Genar man med papper i ett fall så kan man ju genat i andra saker med, och för byggnader som ändrar användningsområde krävs det så vitt jag vet bygglov.

Så är det någon som vet hur man kollar upp vilka bygglov som funnits för skolan? Det enda jag känner till om det är att det ibland står i lokaltidningen. Och min google-fu verkar ha varit för svag i det här fallet om det nu råkar finnas online.

Jag blir inte förvånad om du har rätt, vad gäller verksamhetsförändringar enligt PBL så stämmer det som du skriver, och det är i högsta grad bygglovspliktigt. Sedan skall bygglovet och kontrollplanen granskas så att det uppfyller kraven för den tilltänkta verksamheten. Väntar med spänning på mer information så ska ni se att det kommer komma fram ett större antal överträdelser
Citera
2018-02-03, 15:08
Medlem
Tur vi har gått vidare ifrån att tycka synd om att Özz/syrran har betalat för mycket för städhjälp. RA kan ju ha haft en kompis med sig och avlönat även honom. Kanske inte hela tiden. Sedan kan ju RA ha utfört andra tjänster här i Stockholm eftersom en post var
öronmärkt "Gotland". Tror RA hade svårt att springa med så mycket kontakter på sig hela tiden. Det blev nog ganska bekvämt för båda att flytta pengarna via konton. Och vad skulle RA ha sagt på banken när han står där vid disken med en bunt sedlar?
Citera
2018-02-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Vetefan med rätt spår, men det är ju ett spår som jag tyckte vore intressant att kolla i i alla fall. Genar man med papper i ett fall så kan man ju genat i andra saker med, och för byggnader som ändrar användningsområde krävs det så vitt jag vet bygglov.

Så är det någon som vet hur man kollar upp vilka bygglov som funnits för skolan? Det enda jag känner till om det är att det ibland står i lokaltidningen. Och min google-fu verkar ha varit för svag i det här fallet om det nu råkar finnas online.

Ganska enkelt, offentliga handlingar. Om du kan kolla upp fastighetsbeteckningen och använder följande formulering så har du snart info om bygglov m.m. för fastigheten, kommunen kan inte neka dig ta del av det (om det inte är sekretess vill säga, men varför ska det vara det?)

"Hej

Med stöd av tryckfrihetsförordningens regler om handlingsoffentlighet begär jag härmed kopior av bygglovshandlingar som rör fastighet x:xxx (skolan/huset som avses)

Jag önskar få kopiorna skickad till mig via mejl.

Om ni bedömer att de begärda handlingarna omfattas av sekretess i vissa delar så önskar jag kopior av handlingarna med de sekretessbelagda uppgifterna maskerade. Jag önskar även information om vilka sekretessbestämmelser som kommunen har tillämpat.

Med vänlig hälsning
xxx
Citera
2018-02-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickConklin
Ganska enkelt, offentliga handlingar. Om du kan kolla upp fastighetsbeteckningen och använder följande formulering så har du snart info om bygglov m.m. för fastigheten, kommunen kan inte neka dig ta del av det (om det inte är sekretess vill säga, men varför ska det vara det?)

"Hej

Med stöd av tryckfrihetsförordningens regler om handlingsoffentlighet begär jag härmed kopior av bygglovshandlingar som rör fastighet x:xxx (skolan/huset som avses)

Jag önskar få kopiorna skickad till mig via mejl.

Om ni bedömer att de begärda handlingarna omfattas av sekretess i vissa delar så önskar jag kopior av handlingarna med de sekretessbelagda uppgifterna maskerade. Jag önskar även information om vilka sekretessbestämmelser som kommunen har tillämpat.

Med vänlig hälsning
xxx

Hit vänder man sig:

http://www.gotland.se/bygglov
Citera
2018-02-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Hit vänder man sig:

http://www.gotland.se/bygglov

Gjorde en snabb koll på Hitta.se, där kan man hitta fastighetsbeteckningarna och skolan har beteckning
TINGSTÄDE NYSTUGU 1:125
Citera
2018-02-03, 15:25
Medlem
Om arbetet för Akilov avser arbete för sex veckors jobb så skulle först ett skatteavdrag gjorts med cirka 40%. Bruttolönen blir då cirka 140 000 kr. Sociala avgifter på det blir cirka 44 000kr.

Skattebrottet om svart blir då 55 000 kr + 44 000 kr av den som skall anses som arbetsgivaren. Totalt 99 000 kr vilket överstiger 2 prisbasbelopp för 2015 ( C:a 90 000 kr)vilket är gränsen för att dömas till skattebrott.

Det kan bli villkorligt fängelse för förövaren om nu SKV ids ta tag i frågan.
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-02-03 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in