2018-02-03, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Har ni några utbildningar?, har ni tänkt att läsa något eller bara jobba?

Är ju inte lätt att få lägenhet i stan, får ju bli privata bostadsförmedlingar, och även om vissa kan vara bra så finns det många oseriösa också och dom är ju inte direkt öppna med hur lång tid det brukar ta, pluss att det kostar lite pengar också.

Men om du reggar dig på boplats så kan du söka, doc så brukar det vara sjukt lång kötid där men om man är villig att ta något i förorterna kanske det inte är omöjligt.
Jag själv är inte i behov utav en lägenhet just nu men har ändå ett konto på boplats med ca 10 års kötid, och på centrala lägenheter brukar det alltid vara 2-5 st före mig iaf.

Personligen hade jag valt Mölndal, som är en grannkommun iof, eller Frölunda då det är hyfsat smidigt att ta sig in med vagnen men samtidigt hyfsat nära havet och olika stränder.

Gällande utbildning så är jag utbildad kock, flickvännen pluggar till jurist. En förort kommer inte på fråga då både jag och min flickvän är främlingsfientliga, vi har hyfsat bra ekonomi och har sparat undan en hel del.

Mölndal eller frölunda då. Är det långt ifrån det "centrala" Göteborg? Ju mer centralt, desto bättre.
Citera
2018-02-03, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gällande utbildning så är jag utbildad kock, flickvännen pluggar till jurist. En förort kommer inte på fråga då både jag och min flickvän är främlingsfientliga, vi har hyfsat bra ekonomi och har sparat undan en hel del.

Mölndal eller frölunda då. Är det långt ifrån det "centrala" Göteborg? Ju mer centralt, desto bättre.

Pluggar hon till jurist i på GU så skall väl en studentlägenhet inte vara någon omöjlighet, kan ju vara bra och börja med det tills att du fått ett jobb så kan ni väl bosätta er nära arbetsplatsen.

Från Frölunda Torg så tar det 20 min till korsvägen med vagnen, tar man bussen så kommer man till nordstan på 17 min tror jag; men Frölunda har väl en del invandrare så det faller väl kanske bort då men att hitta en lägenhet centralt känns väl inte rimligt såvida ni inte är villiga att betala 2-3 ggr mer än vad det kostar i förorten skulle jag tro.

Mölndal är ju rätt stort, men från gränsen, Lana, tar det 7 min med vagn till korsvägen eller 17 till brunnsparken.
Citera
2018-02-03, 15:13
Bannlyst
Citat:

Om man bor i norra Mölndal är det närmare till Avenyn än om man bor i Frölunda.
Citera
2018-02-03, 15:21
Avslutad
Tack för hjälpen hörni!
Citera
2018-02-03, 17:04
Avslutad
Tack så mycket Får nog bli Mölndal.
Citera
2018-02-03, 20:56
Medlem
killawifes avatar
Är du främlingsfientlig så ska du nog inte flytta till Göteborg. Staden har en väldigt hög procent invandrare och väldigt mycket folk är arbetare/vänster. Sluta vara främlingsfientlig istället så går det mycket bättre.
Citera
2018-02-03, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Är du främlingsfientlig så ska du nog inte flytta till Göteborg. Staden har en väldigt hög procent invandrare och väldigt mycket folk är arbetare/vänster. Sluta vara främlingsfientlig istället så går det mycket bättre.

fy fan då. Hatar både vänster folk och invandrare, kommer inte ändra min åsikt.
Citera
2018-02-03, 21:43
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
fy fan då. Hatar både vänster folk och invandrare, kommer inte ändra min åsikt.
Har ni fast jobb och kontantinsats runt 300 000 kam ni ju köpa en liten etta för 2 millar relativt centralt, så slipper ni så mycket invandrare i erat eget hus iallafall.
Citera
2018-02-03, 22:52
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Bostadsorter och områden
/Moderator
Citera
2018-02-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Har ni fast jobb och kontantinsats runt 300 000 kam ni ju köpa en liten etta för 2 millar relativt centralt, så slipper ni så mycket invandrare i erat eget hus iallafall.

Precis, Gbg är en extremt segregerad stad, de dåliga områdena är tydligt definierade. M.a.o. det går att, såsom det så käckt heter på flashback - "köpa sig fri".
Citera
2018-02-05, 21:38
Medlem
Citat:

Är du främlingsfientlig så är Göteborg inte rätt plats för dig.
Citera
2018-02-05, 21:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Född och uppväxt i Sthlm och skulle aldrig i hela j-a helvetet vilja bo i en storstad igen. Fy fan för stressen och oväsendet 24/7.

Näe du TS ta dig en riktig funderare innan du lassar iväg till Gbg.

Nu boende på landet på en gammal herrgård ca 5 min från "stan" på ca 10.000 invånare och trivs som snapsen till sillen men har iofs passerat 40 så då kanske man vill varva ner lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in