2018-02-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Bra jobbat! 🔍

Vet inte varför du svamlar om Piprensarvägen egentligen?
Furorem har förtjänstfullt skrivit ut både den korrekta adressen ett par inlägg ovanför ditt, och dessutom länkat till lokaltidningens artikel som skriver ut i klartext att det handlar om just Cigarrvägen.
Välkommen in i matchen! ⏰
Nä förlåt,fel av mig,klart det är Cigarrvägen..
Citera
2018-02-03, 10:24
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vet inte varför du svamlar om Piprensarvägen egentligen?
Furorem har förtjänstfullt skrivit ut både den korrekta adressen ett par inlägg ovanför ditt, och dessutom länkat till lokaltidningens artikel som skriver ut i klartext att det handlar om just Cigarrvägen.

Författaren till inlägget kanske är bekant med området? Porten i fråga har adress Cigarrvägen medan samma hus bara lite längre bort liksom fastigheten mittemot anses ligga på Piprensarvägen. Lätt att man blandar ihop det. Sedan kan det rent allmänt vara en bra idé att läsa tråden innan man skriver, men något svammel tycker jag inte att det är.

On topic: Jag bor i nämnda fastighet tvärs över vägen, var hemma hela kvällen och satt uppe till mitt i natten någon gång. Märkte ingenting, trots att jag har utsikt mot balkongtrillarhuset från köket (inte ända till porten i fråga ska tilläggas, med mindre än att jag sticker ut huvudet genom fönstret). Det tutade en stund på kvällen men inte tillräckligt för att jag skulle lyfta på ändan och förflytta mig från vardagsrummet till köksfönstret för att se vad som stod på. Märkte heller inget när jag upprepade gånger under kvällen var inne i köket och fyllde på kaffe. Ingen kom heller och ställde frågor trots att det lyste i fönstren hos mig. Jag ställer mig därför lite frågande till hur stort det där pådraget egentligen var.
Citera
2018-02-03, 11:02
Medlem
Var förbi och tittade. Om det är balkongen med det blåa skynket över räcket som är på bilden i "mitt i" så är det inte nr 17, utan nr 19.
I den vänstra mittenlägenheten i den porten ser det ut att bo en ensamstående 53-årig kvinna.
Citera
2018-02-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Var förbi och tittade. Om det är balkongen med det blåa skynket över räcket som är på bilden i "mitt i" så är det inte nr 17, utan nr 19.

Det blåa skynket hänger på Cigarrvägen 21. Den balkongen ser jag klart och tydligt från mitt köksfönster, utan att sticka ut huvudet, så om det är den det gäller borde polisen verkligen ha knackat på och ställt frågor. Om de verkligen tror att det är mord, vill säga. Känns tveksamt.
Citera
2018-02-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigMeraMagaluf
Det blåa skynket hänger på Cigarrvägen 21. Den balkongen ser jag klart och tydligt från mitt köksfönster, utan att sticka ut huvudet, så om det är den det gäller borde polisen verkligen ha knackat på och ställt frågor. Om de verkligen tror att det är mord, vill säga. Känns tveksamt.

Där ser man, ja du borde ju veta, så jag var väl för snabb. Där bor det dessutom en 55-årig man så det känns ju rätt.
Citera
2018-02-03, 19:06
Medlem
LeBronThurmans avatar
Polis kallas till platsen med uppgift om att det ska röra sig om ett hjärtstopp. Omständigheter tyder på att ett brott kan ha begåtts då mannen har yttre skador, som inte uppstår i samband med ett hjärtstopp.
Vad teknikerna kommer/kommit fram till lär både jag och alla andra nyfikna få vänta på tills dess att ett upprättat FUP offentliggöres om Åkl i ett senare skede väcker åtal.

Polisen väljer, sannolikt p.g.a. att inte sabotera inledd FU, att enbart ge media knapphändig info.
Vissa journalister spekulerar och blandar utan skam ihop sina egna slutsatser med fakta utan att informera sina läsare om "vad som är vad".

För att snabbt kunna ha tillgång till maximala utredningsåtgärder klassar polisen det hela som en "särskild händelse" (utredningsbegrepp).
Man talar då om "misstänkt mord" (formell "nivå"), vilket ibland kan få "kissnödiga" journalister att gå i taket av skrivklåda eller konspirationsteorier.

Flashback är underbart med både lokala informatörer, "deckare", spekulationer m.m.
Inom media borde alla journalister vara professionella nog att tydliggöra vad som är fakta alternativt spekulationer i sin rapportering.

Känner väl till området sedan förra milleniumet, men har tyvärr inga aktuella kontakter med någon boende där.
Hoppas på mer info i tråden när nu timmarna och dagarna "rullar på".
Senast redigerad av LeBronThurman 2018-02-03 kl. 19:09.
Citera
2018-02-03, 19:28
Medlem
Nu drog dörrknackningen igång, så det tas visst på allvar ändå.
Citera
2018-02-03, 21:03
Medlem
Han blev ihjälslagen av två kända Hökispundare, som sen kastade ut honom från balkongen, för ett kilo röka typ.. grattis grabbar, färdigpundat för deras del. Hoppas dom åker på stryk på kåken, morgon-middag-kväll, för resten av sina sketna liv. Var en bra kille som blev mördad <3
Citera
2018-02-03, 22:02
Medlem
Vem är Bo? Känd i hökarängen eller? Några misstänkta? Bodde i hökarängen för x antal år sedan och tänkte om det är några kändisar inblandade. Förvånansvärt lite om det inträffade i tidningen osv.
Citera
2018-02-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlee65
Han blev ihjälslagen av två kända Hökispundare, som sen kastade ut honom från balkongen, för ett kilo röka typ.. grattis grabbar, färdigpundat för deras del. Hoppas dom åker på stryk på kåken, morgon-middag-kväll, för resten av sina sketna liv. Var en bra kille som blev mördad <3

Vadå är folk gripna eller?
Citera
2018-02-03, 23:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlee65
Tusen tack för att du delar med dig!👍

Vet du om det var i hans hem eller i Hökispundarnas hem som han blev utkastad ifrån balkongen?
Vore intressant att veta namnen på dessa pundare, även om det senare kommer att framgå inför rättegången.
Känner inga pundare varken i Hökis eller någon annanstans, utan namnen intresserar mig enbart för att de är ena fega jävla mördare (MGM).

Idioterna har säkert inte fattat att deras DNA sannolikt bl.a. fanns på mannen som de misshandlat och dödat samt att teknikerna kan ha haft rena "julaftonen" i lägenheten.

Hjärndöda idioter som nu tvingas lämna pundarlivet med självvald vidrig abstinens och samtidigt byter ut ett pissliv emot ett annat. Nackdelen med det nya pisslivet är att de själva inte kan genomföra några som helst egna val.

Begreppet IQ-fiskmås har fått en ännu vidare innebörd.
Citera
2018-02-04, 07:48
Medlem
Den som är skriven i den lgh jag tror det handlar om har facebook, till och med tre profiler med samma bild. På en av dessa har någon igår under ett inlägg skrivit
Citat:
R.I.P Big Brother 😥
.

Känner inte personen men känner till ett par av hans fb-vänner och det är knappast guds bästa barn. I övrigt hade han en väldigt stor andel kompisar som har utbildat sig vid "livets hårda skola". Utan att vilja generalisera för mycket så brukar den "utbildningen" peka åt ett visst håll. Därmed inget ont sagt om den omkomna, som förövrigt verka komma från Härnösand ursprungligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in