Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Stämmer det här så är det mycket intressanta tider att vänta, isåfall är det memo som skall släppas riktigt allvarligt för enligt texten här var det så många republikaner från congressen på tåget för att de flydde, de hade hotats. Vad som styrker den tesen är om de inte åkt hem efter krashen
GOP Train Crash No Coincidence
EDIT: Läser lite om det, sannolikheten att ett så stort fordon som en lastbil "fastnar" mitt på tåget när övergången är en sådan där typ där det är en "kulle" man åker över, hur stor är den? Mycket nära noll skulle jag säga.
Lastbilen fick stopp mitt på kullen till järnvägsövergång när det kommer ett tåg med massa politiska högdjur. Det är så låg sannolikhet på det att det knappt finns, speciellt då det är ganska intressanta tider angående att de skulle rösta för hur man gör med memot
Du kanske skulle fråga en lastbilsförare innan du börjar spekulera om hur tyngre fordon fungerar?
Men utöver en så pass självklar sak som att man inte bör spekulera om fordon som man har noll koll på så finns det många sätt som ett fordon kan fastna, "kärringstopp" är en simpel förklaring och det kan även hända med personbilar.
Hade man velat lönnmörda folk på ett tåg med en sopbil så hade man fyllt fordonet med antingen ämnen som lätt börjar brinna och/eller är reaktionära och exploderar, eller försöker du att få det till att man försökte lönnmörda sopgubbarna?
För ett annat effektivare sätt än att få ett tåg att köra in i ett fordon är att slå ut rälsen ovanpå bromssystemet i tåget, helt enkelt få tåget att fortsätta accelerera trots signalfel ovanpå att tåget sedan spårar ur vid antingen en bergsvägg/nedförsbacke eller rent av i närheten av något som kan skapa otrolig skada mot tåget som helhet.