Citat:
Ursprungligen postat av
DR.Gein
Ger fan upp, betalat skattepengar till dem. Men visst trycker inte ner dem. Finns folk som vill mig väldigt illa. Folk som tror att jag är samma person som jag var en gång. Nu tror de personerna att jag vill dem illa. Polisen är ett exempel. Har blivit misstänkt för diverse mord. Droger. Stöld. Jag håller låg profil och det kan se argt ut det jag skriver men fungerar i vardagen. Jag ser mig inte som en utan problem eller perfekt. Vi är alla olika vi har olika personligheter. En socialdemokrat (jag var inte med då) sa en gång har jag sett i en text rätt vård åt alla på lika villkor. Idag ser jag hur misslyckad vården och psykiatrin är. Inte bara på Flashback. Klart att jag blir less. Därför uppsöker jag dem ej heller. Jag sköter mitt även om jag brutit en fot. Att få den stämpeln gjorde ondare än foten. Vill inte dra igång nåt men att se hur jävligt dem har haft det i Syrien utan stöd gör mig inte gott då man i Sverige anklagar varandra för ytliga saker som att en inte bjuder in en i sitt liv eller som överläkarna menar på tittar åt sidan och inte på personen till exempel. Lägger resurser på att systematiskt leta upp avvikande beteenden. Jag skulle egentligen inte behöva skriva allt detta. Men sjuka personer gör sjuka saker. Har inte mycket folk som kompisar. De viker åt sidan. Bryr mig ibland. Samt vet du inte mycket om min bakgrund och om du skulle ta reda på mer så är det ett brott dataintrång liksom jag vet inte mycket om dej och så låter vi det vara okej.
En diagnos förändrar inte vem du är, du är exakt samma person som du var innan. Det påverkar inte heller dina möjligheter att studera och jobba (utom tex polis, militär, eller liknande).
Du är exakt samma person som du var innan du fick diagnosen på pappret, diagnos är inget farligt.
Den misslyckad vården och psykiatrin har inte att göra med att friska personer får diagnoser och behandling, det som är problemet är att sjuka personer får fel diagnos, får ingen vård eller fel vård, och det tar lång tid att få rätt diagnos och rätt vård.
Jag tror din irritation och att du verkar ta det här väldigt hårt beror pga att du känner sig sviken av folk nära dig som du litade på :/
Och ja jag har sett, träffat och känner personer som har diagnoser och är glada