Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-06, 04:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
En diagnos förändrar inte vem du är, du är exakt samma person som du var innan. Det påverkar inte heller dina möjligheter att studera och jobba (utom tex polis, militär, eller liknande).
Du är exakt samma person som du var innan du fick diagnosen på pappret, diagnos är inget farligt.

Den misslyckad vården och psykiatrin har inte att göra med att friska personer får diagnoser och behandling, det som är problemet är att sjuka personer får fel diagnos, får ingen vård eller fel vård, och det tar lång tid att få rätt diagnos och rätt vård.

Jag tror din irritation och att du verkar ta det här väldigt hårt beror pga att du känner sig sviken av folk nära dig som du litade på :/

Och ja jag har sett, träffat och känner personer som har diagnoser och är glada
Okej förlåt om jag verkade lite bitter i tonen menade inget med det inget illa. Men försöker acceptera med tiden. Tiden läker inte alltid men kan trubba av ens emotioner. Men ska inte tänka mer på det. Ja du har rätt man kan vara glad ändå.
Citera
2018-02-06, 11:52
  #14
Medlem
Jag har fått en hel del diagnoser inom psykiatrin men ingen hjälp utöver SSRI-medicin. En del personer ramlar mellan stolarna inom vården. Bara att acceptera och göra det bästa av situationen.
Citera
2018-03-11, 19:42
  #15
Medlem
kvastsvanss avatar
Jag har diagnos vilket ledde till fördelen att jag kunde få medicinering som fungerade för mig.
Citera
2018-03-13, 18:38
  #16
Medlem
Koodas avatar
Jag fick träffa fyra olika läkare på en månad när jag väl sökte hjälp. Dom bollade runt mig mellan olika experter, och sedan fick jag min diagnos och fick mediciner som hjälpte.

På en månad, fyra läkare, så fort gick det!

Jag har polare som gått ett år med sin ADHD utredning utan att det händer något.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback