2018-02-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Några här börjar helt plötsligt påstå att dom enbart går på polisens upgifter.
Undrar var i polisens release det står att Oskar var ett psykfall.....
Undrar var i polisens release det står att han isolerade hela sin familj.....
Undrar vart det står i polisens release att han mördade alla, för att barnen ville bryta sig loss.....
Undrar var i polisens release det står att han idkade incet.....
Sådana saker kan vissa spy ut i tråden, för att sen sitta och tillrättavisa folk och spela Allan med att -Jag baserar bara min teori på fakta från polisen.... bla bla bla bla !
Vissa borde hålla käft. !

Dessa fantasier är läskiga. Håller såååå med dig. Men det är väl Flashback i sitt esse. Det går inte att sitta still med stilla funderingar. Det ska blandas in psykopati och scientologi, isolering och incest. Ja jösses.
Citera
2018-02-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, visst lägg du upp lite underlag på tomma pillerburkar och mer skvaller i tråden så blir det säkert tillräckligt ointressant. Nu är det dessutom slut för PM postarna i tråden eftersom dom inte längre kan PMa all skit som dragits in i ämnet. Kocko nest har ingen mer fakta än det som polisen verifierar och en pianolärarinna som via en journalist delat med sig av viktiga uppgifter samt medias uttagande av handlingar från skolan. Du kanske inte visste det men i brottsfall går åklagaren på åtal vilket innebär att bevisen avgör i domstolen. Där går inte vare sig PM, skvaller eller overifierade uppgifter fram.
Om du tror att du är i skvaller nu så är det fel eftersom vi befinner oss i AB&K. Det är alltså det grundläggande som gäller och det innebär polisens utredning, rättsmedicinska obduktion, samt provsvar. Är det svårt tycker du? Vad gör du här? Skaffa dig en tråd i skvaller.

Kom med lite "bevis" istället för att hacka ner alla andra. Varför ska just ditt "skvaller" vara intressant och inte andras.

Vi har nog gått genom allt i denna tråden och eftersom Polisen inte släpper något i dagsläget så är det bara spekulationer men själv så tycker jag inte om att folk pratar skit om de döda om det inte finns bevis för det.
Citera
2018-02-01, 20:31
Medlem
[quote=Solglittret|63100979]
Citat:
Ursprungligen postat av milla200

En flicka som sedan 2016 haft hemundervisning men bara för 5-6 månader sedan sågs stoja runt i familjens pool? Som kunde följa läroplanen vid hemundervisning och planerade för fortsatta gymnasiestudier..?

Man kan få svåra depressioner i tidiga tonår, dessa kan behöva behandling. Dock brukar ungdomars depressioner vara endogena dvs på grund av faktorer - läs kemi - inne i hjärnan. Unga kan gå omkring deprimerade länge och sedan råka ut för något mer eller mindre bagatellartat som gör att de suiciderar. Till skillnad från äldre människor som längre grubblar över åldrandets mening och kroppsliga tillkortakommanden och sedan välplanerat tar sitt liv. Det är två olika typer av orsaker till suicid.

Det är mycket ovanligt att en ung endast kroppsligt sjuk person eller barn tar sitt liv.
Barn märker inte av en förlorad livskvalitet på samma sätt som vuxna - barn växer och lär sig hela tiden nya färdigheter - även om de på grund av sjukdom tappar andra förmågor. Barn är extremt bra på att anpassa sig till en ny, kanske sjuklig tillvaro - just för att de är barn. Vi vuxna har inte alltid den förmågan som i stort sett alla barn har.

Det är väldigt osannolikt att döttrarna här självmant skulle ha velat avsluta sina liv på grund av "kronisk trötthetsjukdom".

Varifrån fick du det?

Jo, en tidig uppgift från EN granne som hört skratt, möjligen plask (osäkert) och själv dragit slutsatsen av att det var familjens barn.

Det är den ursprungliga lilla fjädern ...
Citera
2018-02-01, 20:32
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
har du tagit dem någon gång? Jag vet folk som suttit i en trappa och bara asgarvar för hen var inte i sängen när de togs och hen vet inte varför. Jag vet en som såga ner sina sängben under "sömnen" (skulle fixa det dagen efter men då var det redan gjort) Varit ute och kört bilen. haft sex med sin respektive. Och de minns inte dagen efter. Insomningstabletter är inget att leka med.
Då har de nog tagit något mer än en insomningstablett. Sanna mina ord.
Citera
2018-02-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Då har de nog tagit något mer än en insomningstablett. Sanna mina ord.

Tyvärr inte.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kom med lite "bevis" istället för att hacka ner alla andra. Varför ska just ditt "skvaller" vara intressant och inte andras.

Vi har nog gått genom allt i denna tråden och eftersom Polisen inte släpper något i dagsläget så är det bara spekulationer men själv så tycker jag inte om att folk pratar skit om de döda om det inte finns bevis för det.

Men varför ska någon komma med bevis ur en sekretessbelagd förundersökning för att du blir ifrågasatt om var ni får uppgifterna ifrån? Det begriper inte jag. Att påstå att dom somnade in osv och att det inte är värsta morden i Sverige osv. Det är dina högst personliga åsikter som inte delas av precis allt och alla.
Spekulationer som framställs som fakta kommer alltid ifrågasättas så vänj dig vid det.
Vad som framförs i åsikter från andra postare som du anser är skitsnack får du ta med dom. Däremot kommer jag fortsätta att fråga om källor eller uppgifter som kan verifieras. Sluta med tråden eftersom tråden inte är någon faktabank utan spekulationer, åsikter, diskussioner om ett dubbelmord.
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dessa fantasier är läskiga. Håller såååå med dig. Men det är väl Flashback i sitt esse. Det går inte att sitta still med stilla funderingar. Det ska blandas in psykopati och scientologi, isolering och incest. Ja jösses.
Isolering kan man väl ändå påstå utan vidare omsvep, då föräldrarna var drivande avseende flickornas hemundervisning?
Citera
2018-02-01, 20:35
Medlem
[quote=Remark|63101319]
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Varifrån fick du det?

Jo, en tidig uppgift från EN granne som hört skratt, möjligen plask (osäkert) och själv dragit slutsatsen av att det var familjens barn.

Sen är det ju så att även väldigt svårt handikappade människor kan ha hur underbart som helst i vattnet. Och även svårt sjuka människor kan både skratta och le. För en liten stund.

EDIT: blev något fel i citatet. Det var Remarks citat.
Citera
2018-02-01, 20:36
Medlem
[quote=Remark|63101319]
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Varifrån fick du det?

det blir fel när ni citerar ser ju ut som om det är jag som skrivit dem ni citerar haha.
just det med plasket tror jag är Moa och hennes kompisar då Moa inte var så sjuk än ;-)
Citera
2018-02-01, 20:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Isolering kan man väl ändå påstå utan vidare omsvep, då föräldrarna var drivande avseende flickornas hemundervisning?

Självklart eftersom uppgifterna inte cirkulerat från något okänt. Det har media skrivit om och den pianolärarinnan som pratar om kontrollerande beteende. Pappan alltså ska enligt lärarinnan sagt till den yngsta M att inte prata eftersom hon pratade allt för mycket. Och flickan berättade för sin lärarinna att hon inte spelade piano hemma eftersom han rättade henne hela tiden. Det finns ett visst underlag på den punkten. Drivande i hemundervisning och inte hade intyg när dom spekulerade om den yngsta flickans diagnos som knappt en läkare kan ställa. Så visst är det uppgifter från kända håll.
Citera
2018-02-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men varför ska någon komma med bevis ur en sekretessbelagd förundersökning för att du blir ifrågasatt om var ni får uppgifterna ifrån? Det begriper inte jag. Att påstå att dom somnade in osv och att det inte är värsta morden i Sverige osv. Det är dina högst personliga åsikter som inte delas av precis allt och alla.
Spekulationer som framställs som fakta kommer alltid ifrågasättas så vänj dig vid det.
Vad som framförs i åsikter från andra postare som du anser är skitsnack får du ta med dom. Däremot kommer jag fortsätta att fråga om källor eller uppgifter som kan verifieras. Sluta med tråden eftersom tråden inte är någon faktabank utan spekulationer, åsikter, diskussioner om ett dubbelmord.

Jag säger sånt som redan finns på sidan och egna erfarenheter mm och även pm. Jag har bara ifrågasatt hur ni får OH till att vara psykfall, incest och jag vet inte allt ni har fått för er om honom. Jag har även skrivit vad JAG TROR att du sen får för dig en massa är inte mitt fel. du kräver en massa bevis hela tiden men inte på dina egna saker du kommer med utan då går man på som om det var världens undergång på gång.
Jag har fått reda på en del på olika håll men lovat att inte skriva ut vem och hur och allt möjligt Sekretess vet du;-) Tyvärr har jag lätt för att veta om folk är falska eller ej men det hör inte hit. Jag har bett folk att gå tillbaka i tråden då det mesta redan finns där men det godkänner inte du. Så jag undrar vem som är skitsnackare
Citera
2018-02-01, 20:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag säger sånt som redan finns på sidan och egna erfarenheter mm och även pm. Jag har bara ifrågasatt hur ni får OH till att vara psykfall, incest och jag vet inte allt ni har fått för er om honom. Jag har även skrivit vad JAG TROR att du sen får för dig en massa är inte mitt fel. du kräver en massa bevis hela tiden men inte på dina egna saker du kommer med utan då går man på som om det var världens undergång på gång.
Jag har fått reda på en del på olika håll men lovat att inte skriva ut vem och hur och allt möjligt Sekretess vet du;-) Tyvärr har jag lätt för att veta om folk är falska eller ej men det hör inte hit. Jag har bett folk att gå tillbaka i tråden då det mesta redan finns där men det godkänner inte du. Så jag undrar vem som är skitsnackare

Okej ej verifierbar information alltså. Ja, men då var det inte så svårt att kläcka ur sig var man har sina källor. Inget mer än dolt och hemligt alltså. Vilka NI? Ska jag svara för andras spekulationer om incest? Eller psykfall? Visserligen råder det en tro inom expertisen att dom som dödar sina föräldrar inte är psykiskt friska, så då kanske du ska ge dig på dom om du har bättre underlag eller kunskap. Lycka till!
Inte konstigt att tråden är omtalad på ett sätt som kanske inte är det mest smickrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in