2018-02-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, dom uppsåtligen dödades av sina föräldrar så dom somnade inte in lugnt och skönt. Var eller hur vet vi inte ännu även om rykten florerar. Dom kanske kvävdes vad vet du om det?
Oavsett så är det alltid notera alltid bland det grövsta och vidrigaste brott när barn dödas av sina föräldrar. Deras största trygghet i livet var två mördare, som på ett ynkligt sätt valde den feges utväg.
Jag funderar på hur dom här två kunde titta i sina barns i ögonen med vetskapen om vad som väntade deras öde. Det krävs verkligen iskall kyla eller att dom intalat sig i sin sjuka värld att dom gör en välgärning. Det var två vidriga individer som aldrig skulle skaffat några barn utan enbart sitta med sin moms och skatt och papper.

Hur vet du att det inte var så?... Någon skrev rätt tidigt att de hittades i sängarna och nerbäddade.
Senast redigerad av milla200 2018-02-01 kl. 20:23.
Citera
2018-02-01, 19:40
Moderator
blomvattnares avatar
På förekommen anledning: det är tillåtet att gissa och spekulera här i Aktuella brott. Det är tillåtet att posta information som man har fått från annat håll än offentliga dokument.

/Mod
Citera
2018-02-01, 19:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur vet du att det inte var så?... Någon skrev rätt tidigt att de hittades i sängarna och nerbäddade.

Men ni hade kanske kvävt dem om det var ni? Som jag sagt förr försök att sätta er in i alla 4 ;-) Då kanske ni kan förstå hur jobbigt det är att vara kronisk trött och att man blir deppig av det. någon skrev för sådär 10000 inlägg sedan att Agnes hade även smärtor och det kan vara en dag hon hade extra jobbigt och även om de är 15 så vet de kanske inte alltid vad de får. De litar ju på att mamma och pappa vet.
och jag kan säga dig det att det räcker med en zolpidem/ stilinoc så kan du få folk att göra nästan vad som hest. Man minns inget om vad man gjort en kvart innan eller efter du tagit den. Och går töserna inte på sovpiller eller smärtstillande så är det inte mycket som behövs.

som jag sagt innan tror jag detta var en "vanlig svenssons" familj. mycket kärlek mm men alla bekymmer med sjukdomar mm blev för mycket. Tro vad ni vill men varför klydda till det så mycket.

Det skrev jag inte utan jag skrev att det finns inget verifierat underlag på ett förbannat skit om vad du skriver.Jag bryr mig inte om vad som skrivs i en tråd eller att 15 andra säger att det är så.- En tråd är ingen sanning utan utgörs av overifierade uppgifter och verifierade uppgifter. Dom senare ligger till grund för polisens utredning ingenting annat.
Citera
2018-02-01, 19:43
Medlem
[quote=Solglittret|63100739]
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

Man kan ta sina piller uppblandade i mjölk, saft, krossade, mosade. Då har vederbörande inte en chans att veta hur många piller eller ens av vilken sort man får i sig.
Har föräldrarna gett barnen kraftigt sömnmedel kombinerat med en överdos av något, har döttrarna nog inte vetat om vad de fått i sig. De har somnat in när de lagt sig och sedan dött.
Kanske samma sorter modern fått.

I Waco,USA begicks ett massmord innan anläggningen stormades 1993, 17 barn mördades. Enligt överlevande lurades barnen att ta gift. Familjen Goebbels sex barn lurades/tvingades att ta cyanid, bl a hade en dotter ett färskt armbrott som troligen kom av att hon försökte värja sig.

Att barn på 11 och 14 år skulle gå att övertala till gruppsuicid är inte så troligt, sannolikt har de mördats tvingade eller lurade att ta gift.

Om Agnes var så sjuk som det sägs och i den åldern så kan jag tänka mig att hon inte vill leva längre.
Citera
2018-02-01, 19:49
Medlem
Citat:

Om Agnes var så sjuk som det sägs och i den åldern så kan jag tänka mig att hon inte vill leva längre.

Och? Vill minnas att OHs syster prisade en teaterföreställning baserad på just denna roman.
Citera
2018-02-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ja, visst lägg du upp lite underlag på tomma pillerburkar och mer skvaller i tråden så blir det säkert tillräckligt ointressant. Nu är det dessutom slut för PM postarna i tråden eftersom dom inte längre kan PMa all skit som dragits in i ämnet. Kocko nest har ingen mer fakta än det som polisen verifierar och en pianolärarinna som via en journalist delat med sig av viktiga uppgifter samt medias uttagande av handlingar från skolan. Du kanske inte visste det men i brottsfall går åklagaren på åtal vilket innebär att bevisen avgör i domstolen. Där går inte vare sig PM, skvaller eller overifierade uppgifter fram.
Om du tror att du är i skvaller nu så är det fel eftersom vi befinner oss i AB&K. Det är alltså det grundläggande som gäller och det innebär polisens utredning, rättsmedicinska obduktion, samt provsvar. Är det svårt tycker du? Vad gör du här? Skaffa dig en tråd i skvaller.

"Skiten" har så här långt visat sig, på flera punkter stämma, med vad som några dagar senare presenteras mer officiellt.
Nej... jag tror inte att jag är "i skvaller". Var tror du att du är? i flashbackdomstolen där kraven på bevisning är de samma som i en svensk domstol?
Citera
2018-02-01, 20:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
[QUOTE63100739]

En flicka som sedan 2016 haft hemundervisning men bara för 5-6 månader sedan sågs stoja runt i familjens pool? Som kunde följa läroplanen vid hemundervisning och planerade för fortsatta gymnasiestudier..?

Man kan få svåra depressioner i tidiga tonår, dessa kan behöva behandling. Dock brukar ungdomars depressioner vara endogena dvs på grund av faktorer - läs kemi - inne i hjärnan. Unga kan gå omkring deprimerade länge och sedan råka ut för något mer eller mindre bagatellartat som gör att de suiciderar. Till skillnad från äldre människor som längre grubblar över åldrandets mening och kroppsliga tillkortakommanden och sedan välplanerat tar sitt liv. Det är två olika typer av orsaker till suicid.

Det är mycket ovanligt att en ung endast kroppsligt sjuk person eller barn tar sitt liv.
Barn märker inte av en förlorad livskvalitet på samma sätt som vuxna - barn växer och lär sig hela tiden nya färdigheter - även om de på grund av sjukdom tappar andra förmågor. Barn är extremt bra på att anpassa sig till en ny, kanske sjuklig tillvaro - just för att de är barn. Vi vuxna har inte alltid den förmågan som i stort sett alla barn har.

Det är väldigt osannolikt att döttrarna här självmant skulle ha velat avsluta sina liv på grund av "kronisk trötthetsjukdom".
Citera
2018-02-01, 20:02
Medlem
wendy1s avatar
Citat:

Men ni hade kanske kvävt dem om det var ni? Som jag sagt förr försök att sätta er in i alla 4 ;-) Då kanske ni kan förstå hur jobbigt det är att vara kronisk trött och att man blir deppig av det. någon skrev för sådär 10000 inlägg sedan att Agnes hade även smärtor och det kan vara en dag hon hade extra jobbigt och även om de är 15 så vet de kanske inte alltid vad de får. De litar ju på att mamma och pappa vet.
och jag kan säga dig det att det räcker med en zolpidem/ stilinoc så kan du få folk att göra nästan vad som hest. Man minns inget om vad man gjort en kvart innan eller efter du tagit den. Och går töserna inte på sovpiller eller smärtstillande så är det inte mycket som behövs.

som jag sagt innan tror jag detta var en "vanlig svenssons" familj. mycket kärlek mm men alla bekymmer med sjukdomar mm blev för mycket. Tro vad ni vill men varför klydda till det så mycket.
Nej, man kan inte få folk att göra vad som helst efter en stilnoct eller en zolpidem. Jobbar med sådana här tabletter varje kväll/natt, så jag borde veta.
Citera
2018-02-01, 20:11
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte utan jag skrev att det finns inget verifierat underlag på ett förbannat skit om vad du skriver.Jag bryr mig inte om vad som skrivs i en tråd eller att 15 andra säger att det är så.- En tråd är ingen sanning utan utgörs av overifierade uppgifter och verifierade uppgifter. Dom senare ligger till grund för polisens utredning ingenting annat.

finns inget verifierat på något om denna familj utom att de hittades döda och det var gemensamt beslut. Så det är bara till att reda hela tråden. i början står vad som var bekräftat mm och det får man väl lita på.
Citera
2018-02-01, 20:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
"Skiten" har så här långt visat sig, på flera punkter stämma, med vad som några dagar senare presenteras mer officiellt.
Nej... jag tror inte att jag är "i skvaller". Var tror du att du är? i flashbackdomstolen där kraven på bevisning är de samma som i en svensk domstol?

I vanliga fall driver man det till åtal och domstolen avgör och den tråd som inte är intresserad av den aktuella gången i ett brottsfall har jag ännu inte träffat på här. Konspirationsteoretikerna är i alla trådar även gissningarna, men när det väl gäller så är det dock så att polisens utredning ligger till grund både för att det är ett brott och i domstolsprocessen. Så du kanske ska sluta fråga mig i flera inlägg vad jag gör här. Däremot befriar det inte någon från frågan om källa.
Har man inte källa har man inte heller verifierade uppgifter. Det bör vara enkelt. Så ser det ut och utan polisens utredning eller en polisanmälan ingen tråd i krim.
Senast redigerad av Moosky 2018-02-01 kl. 20:23.
Citera
2018-02-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nej, man kan inte få folk att göra vad som helst efter en stilnoct eller en zolpidem. Jobbar med sådana här tabletter varje kväll/natt, så jag borde veta.

har du tagit dem någon gång? Jag vet folk som suttit i en trappa och bara asgarvar för hen var inte i sängen när de togs och hen vet inte varför. Jag vet en som såga ner sina sängben under "sömnen" (skulle fixa det dagen efter men då var det redan gjort) Varit ute och kört bilen. haft sex med sin respektive. Och de minns inte dagen efter. Insomningstabletter är inget att leka med.
Citera
2018-02-01, 20:25
Bannlyst
Några här börjar helt plötsligt påstå att dom enbart går på polisens upgifter.
Undrar var i polisens release det står att Oskar var ett psykfall.....
Undrar var i polisens release det står att han isolerade hela sin familj.....
Undrar vart det står i polisens release att han mördade alla, för att barnen ville bryta sig loss.....
Undrar var i polisens release det står att han idkade incet.....
Sådana saker kan vissa spy ut i tråden, för att sen sitta och tillrättavisa folk och spela Allan med att -Jag baserar bara min teori på fakta från polisen.... bla bla bla bla !
Vissa borde hålla käft. !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in