2018-02-01, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Helvete vad vidrigt!
Vad ska Sverige göra åt denna kurdplåga?
Just kurder verkar ju vara något av det värsta som skapats på denna jord.
De är i alla fall här i Sverige grovt överrepresenterade gällande grov brottslighet, hedersbrott och nu även ekonomiska brott.
Denne hycklande Özz får väl ses som banbrytare nu då det gäller ekonomisk brottslighet och eventuell terroristfinansiering.
Vad går att göra åt dessa kriminella klanfolk? En slutgiltig lösning vore ju fint. Men hur ska den se ut?
Det går ju bevisligen inte att att utbilda bort klanbeteendet och deras extrema nationalism. Kolla bara in Özz! Hans agerande i denna terrorskandal där han likt en papegoja bara upprepar "jag vet ingenting, jag förstår ingenting" tyder ju på att han antingen drabbats av nån form av rapid demens eller bara fått panik och blåljuger. Det hade kanske varit klokare om han plussat på det hela med att han inte har nåt ansvar pga. århundraden av inavel och samtidigt ansökt om god man.

Finns det något bra kurderna har gjort? Kan inte komma på något bra alls.
Özz som vurmat om underklassen och hur bankerna bara tjänar mer var nog en täckmantel för sitt egna ändamål. Anlitar svartjobb för att själva undergräva underklass. Vad kallas det om det inte är dubbelmoral?

Så mycket som kurderna kostar samhället kostar inte zigenarna och somalierna tillsammans bråkdel av vad kurderna kostar oss skattebetalare. Nu förhoppningsvis kommer en rättegång inledas motr familjen nujen.
Citera
2018-02-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Fyfan vad vidrigt, vågar påstå att det aldrig hänt om det inte vore för människor som Özz.

Så är det. Deras svarta betalningar gav Akilov incitament till att stanna illegalt i Sverige istället för att medverka till att en utvisning kunde ske. Skatteverket och Polisen borde agera mot Özz och de andra i företaget och politiker borde skärpa straffen för att anlita svart arbetskraft.
Citera
2018-02-01, 19:52
Medlem
S.Kandals avatar
Det som är mest märkligt är att denne medievane Özz spelar helt ovetande och utan omsvep skyller på sin systern och svåger. Och nu är dessa två plötsligt borta med vinden varför de inte kan uttala sig, skumt är bara förnamnet.
En normal reaktion (om Özz inget vetat) vore såklart att direkt säga att detta låter verkligen inte bra, jag ska genast ta reda på vad som hänt. Om det varit svarta pengar inblandade kommer vi såklart rätta till detta. Jag ska ta ett snack med syrran....typ

Således:

Om Özz har rent mjöl i påsen är hans reaktionen fullständigt obegriplig.
Senast redigerad av S.Kandal 2018-02-01 kl. 20:02.
Citera
2018-02-01, 19:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Du har ingen koll! 200kr i timmen för en hårt arbetande grovis är ok. Du gör bort dig. Penselhållare gör dig inte löjlig.

Den som säger att Akilov var hjärnan i gänget och stod för inköp och avlönade andra får ta och presentera fakta för det. Tills dess utgår vi från vad Akilov sagt själv i förhör. "Medhjälpare till målare" = sådana filurer som vi som kan något om hantverkstjänster brukar benämna som "burkhållare". Sådana vill man inte ha, och sannerligen inte avlöna med några jävla 85 papp.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Nja känns konstigt men har det framkommit i tråden vad han gjort för arbeten? Målning?

Akilov i förhör: "Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem och ja göra rent".
Citera
2018-02-01, 19:55
Medlem
Familjen Nujen har blod på sina händer. Varje gång jag ser Özz så kommer jag tänka på människorna som dog. Det är även riktigt sjukt att familjen inte uttalat sig och jobbat på som inget har hänt när man vet att man betalt en människa som utfört detta dåd. Vet någon om någon i familjen är anmälda för brott ännu?
Citera
2018-02-01, 19:57
Medlem
Ytterligare ett kul citat:

Citat:
Att Sverigedemokraterna är överrepresenterade bland LO:s medlemmar ser han som fackets eget fel.

– Man har inte läxat upp medlemmarna och förklarat hur det ligger till. Det behövs utbildning och där har facket misslyckats. Det är inte den fattiges fel att den är fattig, och inte invandrarens fel att den är invandrare. Om det kommer byggjobbare eller lastbilschaffisar och tar jobben är det inte deras fel. Det är ett systemfel, i Sverige ska man ha svenska löner och villkor. Men här har lagar och regler satts ur spel och då uppstår de här motsättningarna.

https://sekotidningen.se/artikel/ozz...akten-i-sikte/
Citera
2018-02-01, 20:00
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Den som säger att Akilov var hjärnan i gänget och stod för inköp och avlönade andra får ta och presentera fakta för det. Tills dess utgår vi från vad Akilov sagt själv i förhör. "Medhjälpare till målare" = sådana filurer som vi som kan något om hantverkstjänster brukar benämna som "burkhållare". Sådana vill man inte ha, och sannerligen inte avlöna med några jävla 85 papp.

Akilov i förhör: "Jag jobbade som medhjälpare till målare, eller målarassistent, arbetet gick ut på att riva, städa rent efter dem och ja göra rent".

Om det Akilov säger i förhör faktiskt skulle vara sanningsenligt är transaktionen mycket suspekt.
Jag vet inte hur Akilov var som hantverkare, men 85 000 kr svart skulle jag som svensk hantverkare tycka är helt okej för en månads arbete med 2 lärjungar. Nu pratar vi svenska nettolöner men 15 var till 2 st lärjungar i handen och du har 55 000 kr kvar...
Det går att anlita hantverkare svart för 100-150 kr / timmen som är duktiga, polacker t ex.
Hur länge jobbade Akilov där ? Framgår det?
Citera
2018-02-01, 20:00
Medlem
Citat:

Man lägger väl inte inköpsansvar på grovstädare-hade Akilov ens svenskt körkort så han kunde åka till XL och handla material?
Citera
2018-02-01, 20:03
Medlem
Citat:
Den som säger att Akilov var hjärnan i gänget och stod för inköp och avlönade andra får ta och presentera fakta för det. Tills dess utgår vi från vad Akilov sagt själv i förhör. "Medhjälpare till målare" = sådana filurer som vi som kan något om hantverkstjänster brukar benämna som "burkhållare". Sådana vill man inte ha, och sannerligen inte avlöna med några jävla 85

Kan du inte räkna? 200kr per h 12h per dag, 6 dar i veckar i 6 veckor. Suck bor du hemma hos mamma och har aldrig anlitat en polack?
Citera
2018-02-01, 20:04
Medlem
Oavsett så är det jävligt anmärkningsvärt över huvud taget. Özz Nujjen är inte sen att bekänna färg i TV, han vill ha en massiv invandring och en tillintetgjord svensk kultur. Att just Özz Nujjen har ekonomiska band till en jihadist/terrorist är jävligt anmärkningsvärt.
Citera
2018-02-01, 20:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Kan du inte räkna? 200kr per h 12h per dag, 6 dar i veckar i 6 veckor. Suck bor du hemma hos mamma och har aldrig anlitat en polack?
FÅR verkligen "medhjälpare till målare" och "grovrengörare" och "rivstädare" som Akilov själv sagt sig jobba som, så mycket som 200 kr timmen SVART!?!?
Citera
2018-02-01, 20:09
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men neger snälla..

En person, som inte ens är medborgare, börjar ta emot stora summor pengar. Bevisligen. Tror du inte att det skulle väcka frågor?

En svensk skulle till och med bli granskad.

Underskatta inte skattmasen.

Slutdiskuterat.

Fick 150 000 överfört till mig förra året. Ingen granskning där.
Lånade pengar av en släkting.
Edit: ingift (ej med närmsta familjen) med olika efternamn.
Senast redigerad av Emminator 2018-02-01 kl. 20:21. Anledning: Förtydligande om omständigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in