Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Exakt. Det måste ha varit helt jävla uppenbart att detta skulle komma fram. Den enda fungerande metoden för någon slags Damage Control här hade varit att man direkt när Akilovs namn blev känt vänt sig till Säpo & erkänt allt. Då hade man idag kunnat säga:
-"Vi har från första början samarbetat med Säpo fullt ut & kunnat ge intressanta tips. Vi gjorde fel med svartbetalningen, men så fort vi hörde namnet Akilov så valde vi att göra det enda rätta & rapportera in det hela. Vi har redan betalt in skattetillägg & det hela är sedan länge utagerat"-
Jag försvarar inte Özz på något sätt och ser honom mer än gärna falla rätt ned i dynggropen för att aldrig mer komma upp igen.
Men, frågan är ju om dom verkligen har benkoll på namnen när dom anlitar flera random blattar och minns namnen kristallklart och direkt förstår när terrordådet händer att just den Akilov är den Akilov som hjälpte dom med huset/husen 17 månader år tidigare. För dom var han nog mest ett kontonummer dit dom svarta pengarna skulle betalas. Töm och glöm, typ.
Om jag skulle anlita en random blatte/blattar för att måla om huset vet jag inte om dom personernas namn skulle fastna och sitta kvar i mitt huvud 17 månader senare. Det tvivlar jag stark på. Så jag tror inte man kan dra alltför höga växlar på det.
Om dom mindes eller kände igen Akilov när han blev gripen tror jag snarare att dom tänkte att dom nog kommer undan, går det så går det.
Oavset vad hoppas jag att Skatteverket tar tag i det hela och upptaxerar alla inblandade ordentligt, att Debbie blir utesluten ur Advokatsamfundet och att allt blir offentligt i dagspressen.