2018-02-01, 15:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur tolkar du dessa citat?

1. "För kvinnor är det som vanligt sex + att man blir mer upphetsad mentalt." Pratar hon om alla kvinnor, vissa kvinnor eller sig själv?
För kvinnor kan tolkas som generellt eller svepande, men det är knappast exkluderande för andra tolkningar. Hon är kvinna och kan därför uttala sig så.
Citat:
2."Men tänk logiskt varför skulle en kvinna inte njuta av att få en kuk i sig? Det är det som kvinnor är designade för biologiskt.' Här är det ganska klart att det gäller alla kvinnor, då hon blandar in biologi.
En kvinna är designad biologiskt för penetration, ja. Och? Njuta av det är en smaksak. Alla gillar inte sex. En del skräms till att inte gilla sex och de som lider av det är endast de själva.
Citat:
3." Men det betyder inte att kvinnan inte blir mentalt upphetsad av att bli tvingad till sex. Det är något som typ 100% av alla kvinnor tänder på." Här kanske hon menar 95% av kvinnorna?
Som typ, står det. Det ser jag som en brasklapp för att det kanske inte ändå gäller precis alla kvinnor.
Skulle jag uttrycka mig så?
Kanske inte. Det bevisar dock inte det du påstår.
Citat:
4."Alla kvinnor funkar sexuellt på ungefär samma sätt' Obegriplig mening ...
Inte alls. De biologiska likheterna är rent funktionellt väldigt lika. Storlek, färg osv skiljer, men till sin funktion är de snarlika. Sen kan man tolka det ur subbetydelsen "hur funkar tjejer psykiskt". Är du klar över vilket som menas?
Citat:
5. "Är det då logiskt att en kvinna som får "free dick" utan att behöva göra något skulle klaga och tala om att hon inte njöt av det? Nej det är nonsens alla kvinnor vet det." Menas alla kvinnor här?
Det finns en norm att tjejer ska skämmas för sin sexualitet. Den drivs av tjejer, mot tjejer, för att tjejer slåss med näbbar och klor om toppmännen och övriga tvingas välja bland finns i sjön-resterna. 80% ungefär av männen hamnar i denna grupp.
Det här är Mia Skäringers specialområde, på vilket hon byggt hela sin karriär.
Citat:
6. "Alla kvinnor fantiserar om våldtäkt när de är unga typ 14 - 15 - 16" Menar hon alla här?
Ja, fast det finns inget som säger om dessa fantasier är i den positiva eller negativa meningen. Tjejer i den åldern har börjat bli riskmedvetna och en av riskerna för tjejer är våldtäkt. Jag skulle påstå att man får vara särdeles korkad som tjej att inte ens ha tänkt tanken eller mentalt förberett sig på sin respons.
Mitt tips är, gå en självförsvarskurs där du lär dig klösa ögonen ur, eller knäa pungen åtminstone, samt skrika jävligt högt.
Överkursen är, färga inte håret rosa eller grönt, ta ur näsringen och kasta fjällrävenjackan och Che Guevara t-shirten åt helvete.
Har du en sån på dig tänker jag bara gå därifrån utan att skita ner mig.
Ja, jag är inte skyldig dig ett jävla skit.
Har du klagomål, ta det med genusavdelningarna i regeringen.
Jag bryr mig inte. Som man raggar får man ligga.
Eller kalla det jämlikhet om du vill. Jag gör bara som du gör när jag drabbas.
Citat:
7. "Beviset är att kvinnor är gjorda för penetration och att alla kvinnor som lever idag är avkomma till kvinnor som blev våldtagna någon gång i historien och överlevde utan men" Här är det klart att hon menar all kvinnor, men hur har hon kollat upp att ingen fick några men?
Ja, nu är vi inne på Andrea Dworkinfeminism, Valerie Solana och ett gäng till.
Du kanske borde läsa på lite, så du hänger med i referenserna.
Allt är nämligen inte vad det ser ut att vara inom feminismen, precis som det ointe är ett enda lyckligt folk i regnbågsrörelsen.
Bögar och lesbianer hatar nämligen varandra.
Citera
2018-02-01, 15:47
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Kvinnan bör dömas för det då det i lag är en våldtäkt om killen inte är myndig. Precis som om det hade varit precis samma situation men med motsatta kön. Svårare än så är det inte och alla sunda män och kvinnor håller med mig på den punkten. Därför antar jag att du inte gör det.

Men frågan är inte om kvinnan bör dömas. Frågan är om pojken njöt av våldtäkten?

Citat:
Hur anser du att det hade varit om det är fall där det är tvärtom? Anser du att en man bör dömas för våldtäkt?

Det beror på om sexet var bra. Var det bra bör mannen inte bli dömd IMO. Om det är dåligt borde han få lite böter typ.

Citat:
Har du någonsin blivit våldtagen?

Nope.

Citat:
1/ 4-5 % enligt första artikeln, och det var TS du tog upp. Samtidigt så är det oväsentligt för mig.
2/ Ja, det har jag aldrig sagt något om. Det kan även vara en självmordsutlösare.

Så varför följer du inte ditt argument? Du har redan erkänt att du säger nej till sex från släktingar och babbar. Det finns undersökningar som säger att dessa kan ge orgasm, så du har inget argument mot detta.

1) Kuratorn som skriver i reddit tråden säger "slightly less than half" erkänner det. Sen är det fler som inte erkänner obv.

2) Nej ingen tar livet av sig för att de får sexuell bekräftelse. Det är människor som inte får det som gör sånt.

3) Vissa saker är extrema och onaturliga för alla. Incest, babbar, handikappade, shemales, och så vidare.

4) Jag talar om normal-fallen "kvinnan blir påsatt på fyllan" eller "kvinnan cockteasar tills mannen får nog" eller "kvinnan testar gangbang och ångrar sig" eller "kvinnan vägrar knulla sin man och blir påsatt ändå".
Citera
2018-02-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
För kvinnor kan tolkas som generellt eller svepande, men det är knappast exkluderande för andra tolkningar. Hon är kvinna och kan därför uttala sig så.En kvinna är designad biologiskt för penetration, ja. Och? Njuta av det är en smaksak. Alla gillar inte sex. En del skräms till att inte gilla sex och de som lider av det är endast de själva.Som typ, står det. Det ser jag som en brasklapp för att det kanske inte ändå gäller precis alla kvinnor.
Skulle jag uttrycka mig så?
Kanske inte. Det bevisar dock inte det du påstår.Inte alls. De biologiska likheterna är rent funktionellt väldigt lika. Storlek, färg osv skiljer, men till sin funktion är de snarlika. Sen kan man tolka det ur subbetydelsen "hur funkar tjejer psykiskt". Är du klar över vilket som menas?Det finns en norm att tjejer ska skämmas för sin sexualitet. Den drivs av tjejer, mot tjejer, för att tjejer slåss med näbbar och klor om toppmännen och övriga tvingas välja bland finns i sjön-resterna. 80% ungefär av männen hamnar i denna grupp.
Det här är Mia Skäringers specialområde, på vilket hon byggt hela sin karriär.Ja, fast det finns inget som säger om dessa fantasier är i den positiva eller negativa meningen. Tjejer i den åldern har börjat bli riskmedvetna och en av riskerna för tjejer är våldtäkt. Jag skulle påstå att man får vara särdeles korkad som tjej att inte ens ha tänkt tanken eller mentalt förberett sig på sin respons.
Mitt tips är, gå en självförsvarskurs där du lär dig klösa ögonen ur, eller knäa pungen åtminstone, samt skrika jävligt högt.
Överkursen är, färga inte håret rosa eller grönt, ta ur näsringen och kasta fjällrävenjackan och Che Guevara t-shirten åt helvete.
Har du en sån på dig tänker jag bara gå därifrån utan att skita ner mig.
Ja, jag är inte skyldig dig ett jävla skit.
Har du klagomål, ta det med genusavdelningarna i regeringen.
Jag bryr mig inte. Som man raggar får man ligga.
Eller kalla det jämlikhet om du vill. Jag gör bara som du gör när jag drabbas.

Ja, nu är vi inne på Andrea Dworkinfeminism, Valerie Solana och ett gäng till.
Du kanske borde läsa på lite, så du hänger med i referenserna.
Allt är nämligen inte vad det ser ut att vara inom feminismen, precis som det ointe är ett enda lyckligt folk i regnbågsrörelsen.
Bögar och lesbianer hatar nämligen varandra.
Nja, jag behöver inte läsa på för detta ämnet.
Och du svarade knappt på mina frågor, utan gick in på andra aspekter, aspekter som jag redan också tänkt på och därför inte frågade om.
Citera
2018-02-01, 15:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nja, jag behöver inte läsa på för detta ämnet.
Och du svarade knappt på mina frågor, utan gick in på andra aspekter, aspekter som jag redan också tänkt på och därför inte frågade om.
Du påstod att hon säger alla kvinnor. Jag visar att det inte stämmer. Vill du flytta fokus varje gång du bevisas ha fel, så får du försöka lite hårdare.
Jag är nämligen rätt känslig för detaljer. Jag känner doften av bullshit på långt håll.
Citera
2018-02-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men frågan är inte om kvinnan bör dömas. Frågan är om pojken njöt av våldtäkten?

Det beror på om sexet var bra. Var det bra bör mannen inte bli dömd IMO. Om det är dåligt borde han få lite böter typ.

Nope.

1) Kuratorn som skriver i reddit tråden säger "slightly less than half" erkänner det. Sen är det fler som inte erkänner obv.

2) Nej ingen tar livet av sig för att de får sexuell bekräftelse. Det är människor som inte får det som gör sånt.

3) Vissa saker är extrema och onaturliga för alla. Incest, babbar, handikappade, shemales, och så vidare.

4) Jag talar om normal-fallen "kvinnan blir påsatt på fyllan" eller "kvinnan cockteasar tills mannen får nog" eller "kvinnan testar gangbang och ångrar sig" eller "kvinnan vägrar knulla sin man och blir påsatt ändå".[/quote]
1/ Ja, det bryr mig inte så mycket om hur många det är, som sagt.
2/ Källa på att ingen tagit livet av sig p.g.a. våldtäkt?
3/ Nej, nästan allt du tar upp förekommer i naturen. Ganska många kollar på shemales-porr. Alla kvinnor vill därför bli våldtagen av en shenale. Babianlogik.
Citera
2018-02-01, 15:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Anser du att prostitution är samma sak som ett normalt samlag?

(Tack för infon om vad du jobbar med också, även då jag hade mina misstankar.)
Det är ett normalt samlag, men i stället för gratis, tar hen betalt.
Visste du att det är fler män än kvinnor som säljer sex i Sverige?
Inte en enda kund till en man har ännu jagats för brottet.

Vill du försöka dig på en förklaring till varför det är så?
Citera
2018-02-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Nope.

4) Jag talar om normal-fallen "kvinnan blir påsatt på fyllan" eller "kvinnan cockteasar tills mannen får nog" eller "kvinnan testar gangbang och ångrar sig" eller "kvinnan vägrar knulla sin man och blir påsatt ändå".

Så du sitter och skriver att kvinnor tänder på våldtäkter -

men samtidigt har du aldrig ens kommit i närheten av fenomenet?
Citera
2018-02-01, 15:57
Medlem
Citat:
Du påstod att hon säger alla kvinnor. Jag visar att det inte stämmer. Vill du flytta fokus varje gång du bevisas ha fel, så får du försöka lite hårdare.
Jag är nämligen rätt känslig för detaljer. Jag känner doften av bullshit på långt håll.
Hon säger alla kvinnor. Ibland rakt ut, och ibland lite i "smyg". Hon vet även att inga kvinnor fått men av våldtäkt genom historien. Hon vet även att ja betyder nej, men jag vet inte hur ofta? Hon säger även att kvinnor inte vill bestämma själv. Allt detta stämmer naturligtvis, eftersom det stämmer in på någon kvinna.
Men det är ett ganska oärligt sätt att debattera på.
Citera
2018-02-01, 15:59
Medlem
Citat:
Det är ett normalt samlag, men i stället för gratis, tar hen betalt.
Visste du att det är fler män än kvinnor som säljer sex i Sverige?
Inte en enda kund till en man har ännu jagats för brottet.

Vill du försöka dig på en förklaring till varför det är så?

Jag dividerar inte med idioter som inte ens kan hänvisa till skiten dom häver ur sig. Tack och adjö.
Citera
2018-02-01, 16:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hon säger alla kvinnor. Ibland rakt ut, och ibland lite i "smyg". Hon vet även att inga kvinnor fått men av våldtäkt genom historien. Hon vet även att ja betyder nej, men jag vet inte hur ofta? Hon säger även att kvinnor inte vill bestämma själv. Allt detta stämmer naturligtvis, eftersom det stämmer in på någon kvinna.
Men det är ett ganska oärligt sätt att debattera på.
Nu påstår du det igen!
Jag har bett dig visa vart hon säger det i den meningen att det är det hon menar också.
Glöm inte sambandet som du också påstod fanns.
Jag nämner det för att både du och jag VET att alla kvinnor över 15 har tänkt på våldtäkt nån gång.

Dina särskilda talanger att veta vad folk säger "i smyg" är intressanta. Kanske du borde ta jobb hos SÄPO?
Citera
2018-02-01, 16:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag dividerar inte med idioter som inte ens kan hänvisa till skiten dom häver ur sig. Tack och adjö.
Sa hon som påstod saker och tyckte att det var mitt jobb att bevisa det.
Men visst!
Jag accepterar ditt nederlag.
Du är ursäktad.
Citera
2018-02-01, 16:03
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Återigen, dina känslor rörande en förlorad vänskap du haft för femton år sen intresserar mig inte. Lycka till och hoppas han smörjer in dig ordentligt före han börjar.

Skön sammanfattning, på med feministögonen de filtrerar bort det mesta. Hoppas du en dag tar av dig filtret och känner kaffelukten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in