Citat:
För kvinnor kan tolkas som generellt eller svepande, men det är knappast exkluderande för andra tolkningar. Hon är kvinna och kan därför uttala sig så.
Citat:
En kvinna är designad biologiskt för penetration, ja. Och? Njuta av det är en smaksak. Alla gillar inte sex. En del skräms till att inte gilla sex och de som lider av det är endast de själva.
2."Men tänk logiskt varför skulle en kvinna inte njuta av att få en kuk i sig? Det är det som kvinnor är designade för biologiskt.' Här är det ganska klart att det gäller alla kvinnor, då hon blandar in biologi.
Citat:
Som typ, står det. Det ser jag som en brasklapp för att det kanske inte ändå gäller precis alla kvinnor.
3." Men det betyder inte att kvinnan inte blir mentalt upphetsad av att bli tvingad till sex. Det är något som typ 100% av alla kvinnor tänder på." Här kanske hon menar 95% av kvinnorna?
Skulle jag uttrycka mig så?
Kanske inte. Det bevisar dock inte det du påstår.
Citat:
Inte alls. De biologiska likheterna är rent funktionellt väldigt lika. Storlek, färg osv skiljer, men till sin funktion är de snarlika. Sen kan man tolka det ur subbetydelsen "hur funkar tjejer psykiskt". Är du klar över vilket som menas?
4."Alla kvinnor funkar sexuellt på ungefär samma sätt' Obegriplig mening ...
Citat:
Det finns en norm att tjejer ska skämmas för sin sexualitet. Den drivs av tjejer, mot tjejer, för att tjejer slåss med näbbar och klor om toppmännen och övriga tvingas välja bland finns i sjön-resterna. 80% ungefär av männen hamnar i denna grupp.
5. "Är det då logiskt att en kvinna som får "free dick" utan att behöva göra något skulle klaga och tala om att hon inte njöt av det? Nej det är nonsens alla kvinnor vet det." Menas alla kvinnor här?
Det här är Mia Skäringers specialområde, på vilket hon byggt hela sin karriär.
Citat:
Ja, fast det finns inget som säger om dessa fantasier är i den positiva eller negativa meningen. Tjejer i den åldern har börjat bli riskmedvetna och en av riskerna för tjejer är våldtäkt. Jag skulle påstå att man får vara särdeles korkad som tjej att inte ens ha tänkt tanken eller mentalt förberett sig på sin respons.
6. "Alla kvinnor fantiserar om våldtäkt när de är unga typ 14 - 15 - 16" Menar hon alla här?
Mitt tips är, gå en självförsvarskurs där du lär dig klösa ögonen ur, eller knäa pungen åtminstone, samt skrika jävligt högt.
Överkursen är, färga inte håret rosa eller grönt, ta ur näsringen och kasta fjällrävenjackan och Che Guevara t-shirten åt helvete.
Har du en sån på dig tänker jag bara gå därifrån utan att skita ner mig.
Ja, jag är inte skyldig dig ett jävla skit.
Har du klagomål, ta det med genusavdelningarna i regeringen.
Jag bryr mig inte. Som man raggar får man ligga.
Eller kalla det jämlikhet om du vill. Jag gör bara som du gör när jag drabbas.
Citat:
Ja, nu är vi inne på Andrea Dworkinfeminism, Valerie Solana och ett gäng till.
7. "Beviset är att kvinnor är gjorda för penetration och att alla kvinnor som lever idag är avkomma till kvinnor som blev våldtagna någon gång i historien och överlevde utan men" Här är det klart att hon menar all kvinnor, men hur har hon kollat upp att ingen fick några men?
Du kanske borde läsa på lite, så du hänger med i referenserna.
Allt är nämligen inte vad det ser ut att vara inom feminismen, precis som det ointe är ett enda lyckligt folk i regnbågsrörelsen.
Bögar och lesbianer hatar nämligen varandra.