2018-02-01, 15:10
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
2/ Ja, det kan han ha gjort. Och kvinnor kan också göra det. Det finns manliga lärare som dömts för våldtäkt för att tjejen varit för ung. Lagen tar inte upp hur skönt sexet är, den går efter samtycke. Och där har många länder satt en åldersgräns, annars kan Lotta 5 år ge samtycke till sex. Men du kanske tycker att Lotta ska avgöra det själv?

1) Ja exakt men i den här tråden diskuterar vi om sexet kan vara skönt för kvinnan.

2) Är vi överens om att kvinnor kan njuta av våldtäkt? Till exempel om två 30 åriga män sätter på en 16 åring.

Citat:
Ja, och jag svarade på när jag tyckte det var ok. Jag har redan sagt vad jag tycker om detta fallet.

Ja. Hon kan även njuta av sex med sin pappa. Vad är relevansen, då lagen går efter samtycke?

Den här tråden handlar inte om lagen, den handlar om ifall kvinnor njuter av våldtäkt.
Citera
2018-02-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) En 16 åring kan inte samtycka till sex med en vuxen i den staten. Därför är det grupp-våldtäkt.

2) Offer kan reagera olika på traumat av övergreppet. Varför skyller du inte på de vuxna gärnings-kvinnorna?

3) Så om kvinnan inte var hans lärare hade det varit okay enligt dig?

4) Tror du att pojken njöt av de sexuella övergreppen?

Jag såg precis att man blir myndig vid 17 i Louisiana.

Som jag sa förut, så ska en våldtäkt i lag alltid dömas vem förövaren är. Ta inte ord i mun på mig.

Om killen ville ha sexuellt umgänge med kvinnan där lagen inte hade hindrat honom så hade jag inte brytt mig ett smack. Sålänge han har åldern inne d v s. Det kallas för sex och samtycke från båda hållen.

Vi vänder på det. Anser du att kvinnor njuter av sexuella övergrepp? Anser du att killar kan bli våldtagna men att kvinnor inte kan det?

Män njuter inte av sexuella övergrepp på samma sätt som kvinnor inte gör det. Men fallen du drar upp är inte vettiga gällande det vi diskuterar. Ta istället upp fall gällande våldtäkter i fängelse eller militären där killen inte har sex med förövaren och filmar händelseförloppet och diskuterar det glatt med sina kompisar.

Anser jag att kvinnan borde dömas? Ja, på samma sätt som han borde dömas för att ha filmat henne utan tillstånd.
Senast redigerad av Krystalwhite 2018-02-01 kl. 15:17.
Citera
2018-02-01, 15:15
Medlem
Citat:
1) Ja exakt men i den här tråden diskuterar vi om sexet kan vara skönt för kvinnan.

2) Är vi överens om att kvinnor kan njuta av våldtäkt? Till exempel om två 30 åriga män sätter på en 16 åring.

Den här tråden handlar inte om lagen, den handlar om ifall kvinnor njuter av våldtäkt.
1/ Nej. Vi diskuterar om våldtäkter är skönt för kvinnor, baserat på studier som sade att ett fåtal fått orgasm.
2/ Ja, och det har jag aldrig sagt något om.
Citera
2018-02-01, 15:16
Medlem
Citat:

Tråden handlar om du tror du vet vad våldtäkt betyder, vilket du inte gör. Och den handlar om att du anser att män kan bli våldtagna men att kvinnor inte kan det.
Citera
2018-02-01, 15:18
Medlem
Citat:

Jag vet vad vi diskuterar, det är du som vill gå ett steg längre. Det är du som påstår att eftersom något kan vara skönt så har kvinnor inte rätt att säga nej. Det är alltså du som lett tråden off topic.
Citera
2018-02-01, 15:22
Medlem
Citat:
1) Då är vi överens om att det är vanligt med kvinnor som våldtar unga pojkar?

2) Tråden handlar om ifall kvinnor njuter av att bli våldtagna. Då kan vi jämföra med män: njuter män av att bli våldtagna av kvinnor? Till exempel pojken som blev grupp-våldtagen av sina lärare?

Jag hänvisar dig till brås statistik gällande våldtäkt, indelat i kön. Finns en rätt enkel graf som säkert även du kan förstå. Faktan är skriven av allt från kriminologer och jurister till statistiker och systemutvecklare.

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Svider det i ögonen? Än en gång fallerar dina argument.
Citera
2018-02-01, 15:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Jag såg precis att man blir myndig vid 17 i Louisiana.

Som jag sa förut, så ska en våldtäkt i lag alltid dömas vem förövaren är. Ta inte ord i mun på mig.

1) Så du håller med om att det var en våldtäkt?

2) Håller du med om att pojken njöt av det sexuella övergreppet?

Citat:
Om killen ville ha sexuellt umgänge med kvinnan där lagen inte hade hindrat honom så hade jag inte brytt mig ett smack. Sålänge han har åldern inne d v s. Det kallas för sex och samtycke från båda hållen.

Men i det här fallet var han för ung för att samtycka med en vuxen. Det kände kvinnorna till.

Citat:
Vi vänder på det. Anser du att kvinnor njuter av sexuella övergrepp? Anser du att killar kan bli våldtagna men att kvinnor inte kan det?

1) Ja självklart njuter kvinnor av det. Lite beroende på hur männen presterar och vilken miljö det är.

2) Jag tycker inte att kvinnor kan bli våldtagna. Män kan bli utnyttjade IMO.

Citat:
Män njuter inte av sexuella övergrepp på samma sätt som kvinnor inte gör det. Men fallen du drar upp är inte vettiga gällande det vi diskuterar. Ta istället upp fall gällande våldtäkter i fängelse eller militären där killen inte har sex med förövaren och även filmar händelseförloppet och diskuterar det glatt med sina kompisar.

1) Vi diskuterar våldtäkter av det motsatta könet. Alltså kvinnor som blir våldtagna av män och män som blir våldtagna av kvinnor.

2) Hur är de fallen inte vettiga? Pojkarna i alla de fallen blev våldtagna eller utnyttjade av vuxna kvinnor.

3) Förnekar du att de flesta njöt av det?

Citat:
Anser jag att kvinnan borde dömas? Ja, på samma sätt som han borde dömas för att ha filmat henne utan tillstånd.

Det skulle göra att färre pojkar vågade anmäla våldtäkter och sexuella övergrepp från kvinnor.
Citera
2018-02-01, 15:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1/ Nej. Vi diskuterar om våldtäkter är skönt för kvinnor, baserat på studier som sade att ett fåtal fått orgasm.
2/ Ja, och det har jag aldrig sagt något om.

1) Det var inte ett fåtal det är minst 50% som får orgasm vid våldtäkt.

2) Då är vi överens om att våldtäkt kan vara skönt?

Citat:
Jag vet vad vi diskuterar, det är du som vill gå ett steg längre. Det är du som påstår att eftersom något kan vara skönt så har kvinnor inte rätt att säga nej. Det är alltså du som lett tråden off topic.

Mitt argument är: om kvinnan säger nej, men sexet är skönt, då är det okay. Det är ingen skada skedd.

Citat:
Jag hänvisar dig till brås statistik gällande våldtäkt, indelat i kön. Finns en rätt enkel graf som säkert även du kan förstå. Faktan är skriven av allt från kriminologer och jurister till statistiker och systemutvecklare.

https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

Svider det i ögonen? Än en gång fallerar dina argument.

Du förstår själv att män inte är villiga att anmäla våldtäkter och övergrepp från kvinnor? Det finns ett stort mörkertal.
Citera
2018-02-01, 15:30
Medlem
FetLeffes avatar
Citat:
Det är inte ”feministlogik” att faktiskt vara så pass frisk bakom pannbenet att man förstår att våldtäkt är ondska i renaste form.

Sen är det en avsevärt stor skillnad på bdsm/hårdare tag där båda parterna är ok med det, och sen en våldtäkt som är emot någons vilja. Ett nej är ett nej, varesig ni sjuka jävlar tror att ett nej är ett ja.

Du har samma tankesätt som en människosmugglare. Hur känns det egentligen?

Hur du lyckas få mina tankar att likna människosmugglare är en gåta, men det visar hur feminazis älskar att försöka sänka sina "fiender" med alla medel. Skillnaden jag inte ser feminister som fiender eftersom jag vet att jag är överlägsen på alla tänkbara sätt och har ingen avsikt att visa det...jag bara vet det.

Det som slår mig är att de flesta feminazis inte stöder vetenskapen och hur vår evolution ser ut och varför våra kroppar reagerar på vissa sätt, inför stress och andra yttre stimuli, det innebär att ni förnekar hur vi reagerar subtilt och omedvetet det skulle förklara alla kvinnor som "går i väggen"

Tycker det är hysteriskt roligt och njuter av alla fåfänga maktuttryck till ingen nytta, ni vet att ni är i underläge OCH det förklarar många av de fejkade våldtäkter jag vet av i min bekantskapskrets, synd att folk inklusive jag själv vänder ryggen till dessa män som blivit lurade...skall baske mig sträcka ut en hand till en av dessa jag känner och beklaga att det blev som det blev den kvällen för 15 år sedan.
Citera
2018-02-01, 15:36
Medlem
Citat:
1) Så du håller med om att det var en våldtäkt?

2) Håller du med om att pojken njöt av det sexuella övergreppet?

Men i det här fallet var han för ung för att samtycka med en vuxen. Det kände kvinnorna till.

1) Ja självklart njuter kvinnor av det. Lite beroende på hur männen presterar och vilken miljö det är.

2) Jag tycker inte att kvinnor kan bli våldtagna. Män kan bli utnyttjade IMO.

1) Vi diskuterar våldtäkter av det motsatta könet. Alltså kvinnor som blir våldtagna av män och män som blir våldtagna av kvinnor.

2) Hur är de fallen inte vettiga? Pojkarna i alla de fallen blev våldtagna eller utnyttjade av vuxna kvinnor.

3) Förnekar du att de flesta njöt av det?

Det skulle göra att färre pojkar vågade anmäla våldtäkter och sexuella övergrepp från kvinnor.

Kvinnan bör dömas för det då det i lag är en våldtäkt om killen inte är myndig. Precis som om det hade varit precis samma situation men med motsatta kön. Svårare än så är det inte och alla sunda män och kvinnor håller med mig på den punkten. Därför antar jag att du inte gör det.

Hur anser du att det hade varit om det är fall där det är tvärtom? Anser du att en man bör dömas för våldtäkt?

Har du någonsin blivit våldtagen?
Citera
2018-02-01, 15:37
Medlem
Citat:
1) Det var inte ett fåtal det är minst 50% som får orgasm vid våldtäkt.

2) Då är vi överens om att våldtäkt kan vara skönt?

Mitt argument är: om kvinnan säger nej, men sexet är skönt, då är det okay. Det är ingen skada skedd.

Du förstår själv att män inte är villiga att anmäla våldtäkter och övergrepp från kvinnor? Det finns ett stort mörkertal.
1/ 4-5 % enligt första artikeln, och det var TS du tog upp. Samtidigt så är det oväsentligt för mig.
2/ Ja, det har jag aldrig sagt något om. Det kan även vara en självmordsutlösare.

Så varför följer du inte ditt argument? Du har redan erkänt att du säger nej till sex från släktingar och babbar. Det finns undersökningar som säger att dessa kan ge orgasm, så du har inget argument mot detta.
Citera
2018-02-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetLeffe
Hur du lyckas få mina tankar att likna människosmugglare är en gåta, men det visar hur feminazis älskar att försöka sänka sina "fiender" med alla medel. Skillnaden jag inte ser feminister som fiender eftersom jag vet att jag är överlägsen på alla tänkbara sätt och har ingen avsikt att visa det...jag bara vet det.

Det som slår mig är att de flesta feminazis inte stöder vetenskapen och hur vår evolution ser ut och varför våra kroppar reagerar på vissa sätt, inför stress och andra yttre stimuli, det innebär att ni förnekar hur vi reagerar subtilt och omedvetet det skulle förklara alla kvinnor som "går i väggen"

Tycker det är hysteriskt roligt och njuter av alla fåfänga maktuttryck till ingen nytta, ni vet att ni är i underläge OCH det förklarar många av de fejkade våldtäkter jag vet av i min bekantskapskrets, synd att folk inklusive jag själv vänder ryggen till dessa män som blivit lurade...skall baske mig sträcka ut en hand till en av dessa jag känner och beklaga att det blev som det blev den kvällen för 15 år sedan.

Återigen, dina känslor rörande en förlorad vänskap du haft för femton år sen intresserar mig inte. Lycka till och hoppas han smörjer in dig ordentligt före han börjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in