2018-02-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du moraliserar över diskussionen. Du har inget begrepp om rätt och fel, eller vilka de avskyvärda personer är som är kapabla att tar sig rätten att mörda. Det är när ett brott som detta har begåtts som man inser att ondskan kan finnas överallt. Det intressanta är att ondska inte går att upptäcka eller förutse när folk har en fin fasad och pondus.

Dessa mördare som också tagit sitt eget liv skulle ha dömts till livstids fängelse om de inte tagit sina egna liv. Enda anledningen till att det inte blir offentligt undersökningsprotokoll, är att det finns ingen mördare kvar i livet att ställa till svars.

Det finns inte någon förklaring, som förklarar och ursäktar mord, typ din; att livet inte är svart eller vitt!

Enligt rättsordningen är detta ett nattsvart fall där två barn blivit mördade i sina hem, av sina föräldrar. Inget är normalt eller ursäktar mördarna. Allt du påstår härrör från rättsvillfarelser utan förankring i de lagar vi alla har att förhålla oss till.

Detta angår oss alla, eftersom det handlar om att mörda barn som inte är perfekta enligt föräldrarna. Och att föräldrarna valde isolering i stället för att ta emot hjälp och stöd.

Det vi vet från tidigare fall där barn mördats, är att mördarna har haft störningar och en märklig syn på tillvaron. Det som brottslingarna tänker och motiveras av, benämns som störningar, och är avvikande!

I fall där barn mördas, som pappan i Dalby, Christine Schürrer, Anders Eklund, eller pappan som brände upp sina barn i en stuga, uppfattades alla bortförklaringar , endast som ytterligare stöd för att det handlar om personlighetsstörda, vidriga personer som dömdes alla till livstid, där ingen förklaring imponerade på domstolen eller allmänheten.

Jag ser endast ett förakt för svaghet, och krav på hur livet ska vara för att vara värt att leva. Med samma iskyla som Goebbles visade när han och frun tyckte att ett liv utan tredje riket inte var värt att leva. Att mörda barn av orsaker som handikapp eller hur man själv tycker det ska vara är avskyvärt.

Diskussionen är intressant just för att det handlar om ett mord, där föräldrarna trots alla möjligheter i livet blir avskyvärda mördare.

Av någon anledning har föräldrarna(1 eller 2)sett till att hålla detta(vad nu "detta" egentligen var för någonting) inom familjen, och det lyckades dem med tack vare att barnens båda skolor inte gjorde en orosanmälan.
Någon postade igår en länk om hur vanligt det är att de som ska göra en orosanmälan inte gör det och att risken då är att barn inte endast far illa utan även dör.

Jag postar en annan länk som behandlar samma sak, att Socialstyrelsen reagerat över att där det borde gjorts orosanmälan har det inte gjorts:
Socialstyrelsen larmar: Allvarliga brister ligger bakom barndödsfall
I länken står att vården ofta missar, men vad gäller barnen i Bjärred så hölls dessa från vården för att istället tas till kvacksalvare till och med utanför Sveriges gränser.
Men också att:
Vi har även i tidigare dödsfallsutredningar sett att socialtjänst, vård och skola inte alltid anmält oro för barn, säger Marie Nyman, utredare på Socialstyrelsen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-varden-missar-orosanmalningar
Publicerad:31 januari 2018 19.27

Som jag tidigare skrivit så sa den äldsta flickans rektorn att hon tidigare gjort orosanmälningar, men att i detta fallet såg hon ingen anledning till det.
De barnen lever alltså, där rektor tidigare gjort orosanmälningar?
Senast redigerad av manot 2018-02-01 kl. 13:04.
Citera
2018-02-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ju tur att inte du jobbar på psyket ( hoppas jag )då du verkar tycka att människor med psykiska problem/sjukdom skulle vara drabbad av någon slags ”ondska”. Det är naturligtvis psykisk problematik som ligger bakom detta fall. Det här fallet går heller inte att jämföra med de fall av barnamord som du tar upp. Det närmaste man kan komma är mamman i Gårdsten som mördade sina 3 barn. Trots stor skillnad i levnadsmiljön så tror jag att orsaken till utgången är ungefär den samma.

I beaktande av hur föräldrarna fungerade i samhället, så fanns det ingen möjlighet för samhället att ingripa och förhindra dessa mord.

Att mörda två flickor, efter att ha hållit dem isolerade är ondska. Jag väljer ordet ondska då alla dessa psykiatriska diagnoser är tröttsamma i belysning av att de inte är en precis vetenskap. Det jag vet med säkerhet är att pappan hade fått livstids fängelse om han hade varit kvar i livet.

Att tycka att barnen inte har livskvalité är ett beslut som grundas i en fascistisk livssyn på sjuka och svaga människor. En syn som inte hör hemma bland jurister som verkar i en rättsstat, så som dessa mördare gjorde, när de båda var experter på moms och annan juridik. Som välutbildade jurister skulle dessa mördare dömas hårdare än en förvirrad person som inte har har utbildning och status. Eftersom dessa mördare är jurister, och borde därför veta bättre än gemene man, om vad lagen tillåter, och vilka värderingar som ligger till grund för vår lagstiftning.

Ondska och psykiska sjukdomar är inte olika omständigheter som folk kan drabbas av i rättslig mening och som ger straffrabatt. Nu är mördarna själva döda, och därför kan de inte ställas inför rätta. Likt pappa Goebbles som också kom undan rättegången i Nürnberg.

Flickorna är brottsoffer. De har blivit mördade. Ingen har rätt att mörda. Inte ens folk med psykiska problem, din dummer!
Citera
2018-02-01, 13:17
Medlem
Som jag skrivit i tidigare inlägg är de fakta som är kända i detta fall helt otillräckliga för att dra några som helst slutsatser om den process som lett fram till morden på barnen och självmorden (ev. också mord + självmord).

Det finns antaganden om att OH (eller HB eller båda) skulle ha varit psykopat. Något sådant går varken att belägga eller vederlägga utifrån de fakta som är allmänt kända. Det finns dock vissa uppgifter i tråden som ger vid handen att det var OH som var i livet till sist och tog sitt eget liv. Att en psykopat tar sitt eget liv torde dock vara mycket ovanligt. Jag har därför letat runt i litteraturen efter dokumenterade studier om självmord hos psykopater, men inte hittat några. Där jag just nu befinner mig har jag tyvärr inte heller tillgång till forskningsdatabaser där sådana studier skulle kunna finnas. Det kanske finns någon i tråden som har det och har tid att söka?

För att läsa om psykopatbegreppet, dess framväxt och tillämpning kan jag rekommendera en artikel där Robert Hare och hans forskning presenteras samt en annan artikel om psykopati av en svensk rättsmedicinare.

Dessutom finns det bra grundläggande information om självmord i psykologiguiden som kanske kan vara av intresse för en och annan i tråden. Bifogar länkarna.

http://discovermagazine.com/2016/june/12-psychopath-and-the-hare
https://www.rmv.se/aktuellt/psykopatiska-drag-psykopati-rattspsykiatri-howner/
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/psykisk-ohalsa/sjalvmord
Citera
2018-02-01, 13:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neiland123
Nej, Geggamoja har helt rätt i sin tolkning av vad jag skrev. "Lika gärna" innebär för mig 50/50 och det var det jag invände mot. I och med att det snarare är 90/10 fadern/modern finns det fortfarande en sannolikhet, om än liten, att det är mamman i det nu aktuella fallet.

Okej, då förstod jag ditt inlägg rätt och hävdar fortfarande att mamman lika gärna kan ha varit drivande dvs 50/50 i just detta fall.
Citera
2018-02-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Synnerligen märkligt att du inte kan ta till dig att vi alla har olika uppfattning och information !? Läs och begrunda vad kvälls posten skriver.Och vad gäller din film som du påstår finns och att de skulle beskrivit tillvägagångssätt är också märkligt!? Varför dröjer obduktion och rättsmedicinska svaren ?! Torde vara en ganska enkel sak att obducera och ta prover om de vetat vad de letar efter !
https://www.expressen.se/kvallsposten/foraldrarna-i-bjarred-lamnade-avskedsbrev/

Däremot vill de inte bekräfta att det är fastslaget att brevet verkligen är skrivet av någon av föräldrarna.

– Jag går inte in på det eftersom det pågår en förundersökning men jag kan ju säga som så här att vi har valt att gå ut med den här informationen i dag för att vi anser oss ha tillräckligt, säger Lina Isaksson, presschef vid polisen i Region Syd.

Och kom inte med argumentet om trovärdighet i Artikeln.Finns inget som säger att Sydsvenskan skulle vara mer trovärdig än den andra.Men däremot så kan kvällsposten haft en något mer kvicktänkt journalist som ställt motfrågan 😎

Vill man göra det konstigare och mer krångligt kan ingen stoppa det. Men det är klarlagt att det är gemensamt beslut, och det var inget som dröjde i de toxikologiska provsvaren, tvärtom mycket snabba preliminära svar 3 dagar vill jag minnas. Men det ska renskrivas och vidimeras osv.enbart pappersjobb.

Det är fritt fram att fantisera vilt, men i realiteten har merparten tänkande människor tagit till sig pressreleasen.
Citera
2018-02-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
[/b]

Av någon anledning har föräldrarna(1 eller 2)sett till att hålla detta(vad nu "detta" egentligen var för någonting) inom familjen, och det lyckades dem med tack vare att barnens båda skolor inte gjorde en orosanmälan.
Någon postade igår en länk om hur vanligt det är att de som ska göra en orosanmälan inte gör det och att risken då är att barn inte endast far illa utan även dör.

Jag postar en annan länk som behandlar samma sak, att Socialstyrelsen reagerat över att där det borde gjorts orosanmälan har det inte gjorts:
Socialstyrelsen larmar: Allvarliga brister ligger bakom barndödsfall
I länken står att vården ofta missar, men vad gäller barnen i Bjärred så hölls dessa från vården för att istället tas till kvacksalvare till och med utanför Sveriges gränser.
Men också att:
Vi har även i tidigare dödsfallsutredningar sett att socialtjänst, vård och skola inte alltid anmält oro för barn, säger Marie Nyman, utredare på Socialstyrelsen.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-varden-missar-orosanmalningar
Publicerad:31 januari 2018 19.27

Som jag tidigare skrivit så sa den äldsta flickans rektorn att hon tidigare gjort orosanmälningar, men att i detta fallet såg hon ingen anledning till det.
De barnen lever alltså, där rektor tidigare gjort orosanmälningar?

Det du tar upp är viktigt ur rättssäkerhets aspekt. Det är säkerligen avskräckande för rektor och socialtjänsten, att föräldrarna hade juridiska yrken. Det kan bli en otäck hantering att ge sig på en person som OH, där vi ser hur fanatiskt han engagerar sig i olika saker. En enkelspårig person i yrkeslivet som biter sig fast vid moms. Döttrarna styrs i ett järngrepp, med hemundervisning, och isolering.

Jag kan tänka mig att personer som OH är en formidabel motståndare när han inte får sin vilja igenom.

Ingripanden i otäcka ärenden leder ofta till repressalier och motanmälningar, överklaganden av beslut, hotelser och allt annat som medför att rektorer och socialtjänst nöjer sig med att hoppas på att det kommer gå bra.

För de inblandade handlar det mest om självbevarelsedrift när man har med personer som OH att göra!

Nu vet vi att han är en mördare, och det hade ingen kunnat förhindra. Det fanns inget som kunde ha skyddat flickorna, enligt LVU, då det inte fanns kända omständigheter som kunde ha lett till omhändertagande av barnen.

Det är ovanligt med föräldrar som mördar sina barn utifrån åsikter om vad som är bristande livskvalité. Därför har Goebbles gått till historien som en mördare, som till och med mördade sina 5 barn.
Senast redigerad av Vresrosen 2018-02-01 kl. 13:59.
Citera
2018-02-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Vill man göra det konstigare och mer krångligt kan ingen stoppa det. Men det är klarlagt att det är gemensamt beslut, och det var inget som dröjde i de toxikologiska provsvaren, tvärtom mycket snabba preliminära svar 3 dagar vill jag minnas. Men det ska renskrivas och vidimeras osv.enbart pappersjobb.

Det är fritt fram att fantisera vilt, men i realiteten har merparten tänkande människor tagit till sig pressreleasen.

Jag håller med om att det finns ingen anledning att betvivla pressreleasen om att det var ett gemensamt beslut. Det hindrar inte att jag tror att pappan var drivande, då hans agerade beträffande döttrarnas livsstil hade varit nedbrytande för vem som helst som tvingas leva med en personlighetstyp som honom. Det märkliga är att han valde hängning och inte gift!

Vi kommer aldrig få veta i detalj vad som skett, då mördarna också är döda och inte kan ställas till svars.
Citera
2018-02-01, 13:57
Medlem
"Läst ikapp" tråden IGEN....

Fakta säger - det står utom allt tvivel att gärningen var ett GEMENSAMT beslut. Det finns garanterat ett avskedsbrev - bekräftat av polis - enligt många här på forumet lär det även finnas fler "bevis" såsom bildmaterial, video och annat.

- VARFÖR? var det så viktigt för H och O att inte någon skulle missa att beslutet var gemensamt? Har man planerat detta så länge, som vissa vill göra gällande, är det väl bara att skriva brevet och tala om varför och få det överstökat när man väl fattat det slutgiltiga beslutet? Här kan jag tänka mig "- Det här beslutet skall jag minsann inte ensam få skuld för, det är lika mycket ditt och det skall hela världen övertygas om!"

- Som jag tidigare skrivit - två normalt funtade föräldrar sitter inte vid köksbordet och tycker att avliva sina sjuka barn är en bra idé. Däremot kanske EN förälder gör det och försöker påverka den andra. Flera inlägg "bekräftar" detta - och att H skulle varit drivande. Återigen - VAD FÅR EN MODER TILL ATT VILJA TA BORT SINA BARN?? Statistik visar att det är fler mödrar än fädrar som tar livet av sina barn. Utan att veta tror jag det är så här - av de barn 0-2 år som mördas av föräldrarna är det säkert bortåt 80-90% som mördas av modern, av de äldre barnen tror jag siffrorna är de omvända. Lägg då till att jag tror de flesta barnamorden sker på barn under 2 år. Trolig/a orsak/er: Förlossningspsykoser/depressioner och helt enkelt oönskade barn.....

- I detta fallet var barnen äldre.... då spekulerar vi igen:
Ibland har vi människor verkligt "förbjudna" tankar, ibland sätter de sig som "frön" i hjärnan, vi kan inte släppa dem och då måste vi försöka "rättfärdiga" dem....

- H fick flytta med O från Gbg, det är kanske inte alls säkert att hon ville. Släkt och vänner kanske fanns där, hon trivdes med hus och grannar, hade ett jobb hon trivdes på? Flytten var för Oskars skull...

- H fick cancer och fick behandling (mer eller mindre trådsanning) det kanske var tufft både psykiskt och fysiskt. O kanske:" - det ordnar ska skall du se, du är stark osv.." Han jobbar på som vanligt, mycket ute och reser, aldrig hemma, H får ta största ansvaret med hem och barn samtidigt med heltidsjobb? Ena barnet blir sjukt, bördan på H blir ännu större. O "allt ljus på mig" jobbar på och när han väl är hemma ägnar han sig bara åt barnen. H får "återfall" av sjukdomen, får ny behandling som är väldigt tröttande så hon väljer att sluta för att öht orka. Det har också spekulerats i att hon skulle haft en svår bakteriell sjukdom (någon bokstavskombination) som är väldigt svår att bli av med. Hur går det med troligtvis infektionskänsliga barn? Andra barnet blir också sjukt i liknande symptom. O börjar få ställa in uppdrag för att ta hand om BARNEN, man söker med ljus och lykta efter behandlingsmetoder, i Sverige och utomlands. I takt med att barnens situation blir värre, riktas mer och mer fokus på dem. H som enligt tråden är en väldigt försynt/tillbakadragen person hamnar allt mer i skuggan. Då kommer den där "förbjudna" tanken (alla bara bryr sig om barnen, ingen tänker på mig, frågar mig hur jag mår, hjälper mig sköta det jag skall - inte ens O. Så fort han är hemma pratar vi bara om barnen, han umgås bara med dem...) - är jag SVARTSJUK på mina egna barn? Ordet kanske inte har slagit ner som en bomb i skallen men frön som typ "om vi inte haft några barn... om de åtminstone hade varit friska (...men de är de ju inte) om inte om hade varit..."

- Tanken har uppstått, fröet är sått, tillväxten har börjat... Sjukdomen/domarna som flickorna lider av görs "dödliga", eller åtminstone sådana att man VILL ta livet av sig om man får dem. Här finns det ju massor av material där man kan få stöd för dessa tankar, här kommer den här Östlund in (hette hon väl), här kommer dokumentären som visar hur det är att vara drabbad. Skulle det slinka in något exempel på människor som verkligen lärt sig leva med/acceptera sjukdomen och ändå finna livskvalitet , sorteras dessa omedelbart bort av hjärnan. Nästa steg i tankeprocessen torde då vara "bättre förekomma, än förekommas". För oss som aldrig hamnat i den "tankeloopen" är naturligtvis hela idén befängd, men för en som fastnat i den är den helt säkert en logisk slutsats - tom snäll och barmhärtig.

- Hur kan då H kunnat påverka O? Min "amatörpsykologi" säger då "serverat i små portioner" "- Om det är denna sjukdomen, har du sett denna dokumentären som handlar om drabbade. - Idag, när jag skulle ge A mat så.....- Idag frågade A om hon skulle kunna spela fotboll igen... -Förra veckan klarade M av att..... idag fick kunde hon knappt...osv. Jag tror inte frågan ställts rakt ut och i "inlindad" form inte tagits på riktigt allvar av O.

- OM H verkligen varit den drivande, tror jag också att det var hon som "tog hand om" barnen, att O ställdes inför fullbordat faktum, att han egentligen inte hade något annat val än att underteckna avskedsbrevet och som jag sa - hon var inte villig att "bära hundhuvudet själv".....

- Tidpunkten för dödsfallen hade varit intressant att veta för att denna teorin skulle hålla. Tid emellan barnen somnat in tills H "somnar in" tillräcklig för "gräl", pappersexercis, inspelning osv?. Sedan är det en hake också, den som är den drivande skulle också logiskt sett vara "last man/woman standing" vilket det inte verkar vara i detta fallet. (O "hjälpte" H när inte "medicinen" verkade...). Men å andra sidan - kommen så långt är nog repet lättaste vägen ut...

Om O däremot skulle visa sig ha varit den drivande, då är nog "psykopatteorin" mest trovärdig....

Usch.... j attans vad detta fallet grävt sig in i ens hjärna...
Citera
2018-02-01, 14:04
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
I beaktande av hur föräldrarna fungerade i samhället, så fanns det ingen möjlighet för samhället att ingripa och förhindra dessa mord.

Att mörda två flickor, efter att ha hållit dem isolerade är ondska. Jag väljer ordet ondska då alla dessa psykiatriska diagnoser är tröttsamma i belysning av att de inte är en precis vetenskap. Det jag vet med säkerhet är att pappan hade fått livstids fängelse om han hade varit kvar i livet.

Flickorna är brottsoffer. De har blivit mördade. Ingen har rätt att mörda. Inte ens folk med psykiska problem, din dummer!

Och det viktigaste är att inte glömma! Dessa flickor kan ha lidit fruktansvärt före mordet! Märkligt att ingen har tänkt eller analyserat deras öde som skulle jag kalla grovt psykisk misshandel med fruktansvärd själslig lidande...... Oavsett vem av dessa föräldrar har varit den drivande men förutom psykisk störning det krävs en nivå av ondska som gör att detta fallet är helt unik! Att systematiskt isolera, bryta ner barn är en djävulsk ondska!
Citera
2018-02-01, 14:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Att tycka att barnen inte har livskvalité är ett beslut som grundas i en fascistisk livssyn på sjuka och svaga människor. En syn som inte hör hemma bland jurister som verkar i en rättsstat, så som dessa mördare gjorde, när de båda var experter på moms och annan juridik. Som välutbildade jurister skulle dessa mördare dömas hårdare än en förvirrad person som inte har har utbildning och status. Eftersom dessa mördare är jurister, och borde därför veta bättre än gemene man, om vad lagen tillåter, och vilka värderingar som ligger till grund för vår lagstiftning.

Ondska och psykiska sjukdomar är inte olika omständigheter som folk kan drabbas av i rättslig mening och som ger straffrabatt. Nu är mördarna själva döda, och därför kan de inte ställas inför rätta. Likt pappa Goebbles som också kom undan rättegången i Nürnberg.

Domen är under alla omständigheter upp till en i tid och rum specifik rättsprocess med jurister och nämndemän och en domare. Det ska man ha största respekt för. Du når i alla händelser inte den med dina försäkringar om skärpan i din övertygelse – de följer rättstradition och gör sina avvägningar, på grundval av för dem tillgängliga data och uppgifter om förövarens sinnestillstånd, uppfattningar och övertygelser.

Hur det skulle gå är omöjligt att säga, eftersom vi ännu inte vet exakt vad som har hänt eller varför, men jag tror ju inte exv en av misstag överlevande förälder här (med cancerdiagnos kanske), skulle dömas till livstids fängelse. Om barnen anses i praktiken dödsdömda och föräldrarna har cancerdiagnoser och/eller är överkokta av stress och ångest för sig själva och döttrarnas framtid utan sina döende föräldrar. (Detta är spekulation förstås...)

Allt skulle vägas in som försvaret/den åtalade skulle kunna anföra av trovärdiga upplevelser och känslor som lett fram till beslutet. Och eftersom var och en kan sätta sig in i att dessa föräldrar aldrig skulle döda sina barn om alla andra möjligheter inte upplevdes som uttömda (om det är så) så skulle det kunna bli så att rätten dömde milt. Risken för återfall med mord på andras barn kan ju också (sannolikt) anses som ringa. Så ett tidsbegränsat straff vore mitt tips, men för övrigt är det ju svårt att yttra sig.

Dessutom ska man ha respekt för domstolen. Det är den som är vår rättvisa, inte var och en av oss här, det vore fruktansvärt. Det är det som rättsstaten vill undvika till varje pris. Summariska avrättningsdomstolar. Man böjer sig för rättvisan som man böjer sig för lagen.

Men att bryta sig in i ett stuga i vildmarken för att man upplever att man håller på att svälta och frysa ihjäl kommer alltid att dömas mildare än att man gör det för att vandalisera och stjäla för vinnings och elakhets skull. Om man kan få rätten att tro på detta. Vilket man brukar om det är sant, eftersom domstolars specialgren framför andra kanske är sant och osant intygande, mer än vad som "verkligen" hänt eller inte. Vetenskap och empiri är ju bra för att kontrollera och bekräfta saker, men domstolen dömer över sanningen, och den är inte den vetenskapliga sanningen i enkel mening.

Allt annat vore absurt.

Det finns någon historia om en familj i USA som hade lyssnat på Orsons Welles' radiodramatisering av Världarnas krig, och upptäcktes av en polisbil i färd med ta livet av sig själva och sina barn innan triffiderna hann fram. Ingen domstol skulle nog ha dömt dem för mordförsök och skulle de ha lyckats men inte hunnit själva skulle de inte ha dömts till lagens strängaste straff. Förlusten de redan gjort är straff nog att uppväga ett längre straff. Något liknande kunde kanske anföras här.
Citera
2018-02-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Och det viktigaste är att inte glömma! Dessa flickor kan ha lidit fruktansvärt före mordet! Märkligt att ingen har tänkt eller analyserat deras öde som skulle jag kalla grovt psykisk misshandel med fruktansvärd själslig lidande...... Oavsett vem av dessa föräldrar har varit den drivande men förutom psykisk störning det krävs en nivå av ondska som gör att detta fallet är helt unik! Att systematiskt isolera, bryta ner barn är en djävulsk ondska!

Nu vill jag inte leka djävulens advokat här, men vad grundar du det på? De kanske bäddades ner, fick ett glas saft med någon dödsdrog i och somnade?
Citera
2018-02-01, 14:25
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu vill jag inte leka djävulens advokat här, men vad grundar du det på? De kanske bäddades ner, fick ett glas saft med någon dödsdrog i och somnade?

Jag tror att personen menade att flickornas liv under en lång tid kan ha varit dystra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in