2018-01-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Öh, ja polisen har gått ut med det! Kryp tillbaka under stenen du kom ifrån nu är du snäll.

Förundersökningen är inte klar ännu. Händelsen utreds som mord, vilket är vad polisen sagt. Mer vet vi inte.
Citera
2018-01-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Åter igen jag svarade utifrån teorin om att döttrarna hade begått självmord när de barit själva....och du hoppar på personen och skriver hen var dåligt påläst. Så undrar vem det är som läser dåligt.Och nej varken dödsorsak eller i vilken ordning de dog har kommit från någon polis.
Citat:
Efter de fyra dödsfallen i en villa i Bjärred i förra veckan står det nu klart att de båda föräldrarna enats om beslutet att avsluta sina och de två döttrarnas liv.
Är detta verkligen svårt att förstå, de avslutade sina döttrars liv, trots att det står sist i meningen så är det en syftning till verbet döda, genom handaverkan avslutades döttrarnas liv. Jämför mord/dråp som synonymer

De DÖDADE döttrarna, avlivade, tog de av daga, förintade, tog dem av daga, likviderade dem, nedgjorde dem, expedierade dem, avrättade dem, slaktade dem, mulade dem, avlivade dem.
Hur i helvettes satans djävulens mörkaste dagar kan du inte begripa detta, hur är det ens möjligt?
Exakt vad har hänt med Sveriges utbildningsnivå?
Kommer du från Iran eller?
Ska polisen rita streckgubbar som de sätter kryss över?
Citera
2018-01-31, 22:54
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Hoppas innerligt att inga fler barn får gå igenom detta och att nya riktlinjer dras hur myndigheter har rätt att kontrollera och ingripa om barn blir överkörda och avviker från den normala skolgången. Flickorna skulle ha blivit omhändertagna av sociala myndigheter för flera år sedan. Ledordet: Isolering.
Frågan är hur många gånger flickorna blivit överkörda pga "samarbetet" mellan OH och skolorna. Har de ens blivit tilltalade? Haft individuella samtal utan föräldrar närvarande?
Sedan sitter vissa här och pratar ner värdet hos flickorna likt ett par gamla köksstolar.
Ex: När OH dömer ut Moa på förhand genom att svara pianolärarinnan förmodligen inte om nästa termin. Detta negativa synsätt talar för hur olämplig OH var som förälder. Att vägra hoppet.
Kan omöjligt gått flickorna förbi.

Jag spyr!
Citera
2018-01-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Är detta verkligen svårt att förstå, de avslutade sina döttrars liv, trots att det står sist i meningen så är det en syftning till verbet döda, genom handaverkan avslutades döttrarnas liv. Jämför mord/dråp som synonymer

De DÖDADE döttrarna, avlivade, tog de av daga, förintade, tog dem av daga, likviderade dem, nedgjorde dem, expedierade dem, avrättade dem, slaktade dem, mulade dem, avlivade dem.
Hur i helvettes satans djävulens mörkaste dagar kan du inte begripa detta, hur är det ens möjligt?
Exakt vad har hänt med Sveriges utbildningsnivå?
Kommer du från Iran eller?
Ska polisen rita streckgubbar som de sätter kryss över?

Ja du det kanske du nör fråga dig själv ? Du verkar vara väldigt enkelriktad 😎 Det pågår en utredning och brevet är heller inte bekräftat att det skrivits av föräldrarna.De utgår från det.Men utredning pågår fortfarande.Så döm ingen förrens fakta kommit upp på bordet.PUNKT
Citera
2018-01-31, 22:55
Medlem
Citat:
Men jisses undrar vem det är som har svårt att förstå.Läs Darten69 inlägg.
Och ja föräldrarna har skrivit ett brev att de gjort det i samförstånd enligt hens teori också.Det var väl du som hade invändningar mot den teorin ?? Och då skriver jag att varken dödsorsak eller vem som har dödat vem har bekräftats av någon polis? Så undrar vem som läser sämst här ?😎
Darten69 spekulerar i att döttrarna begått självmord, dödsorsak har inget med skillnaden mellan självmord och mord att göra. Vi har 1 självmord i händelsen, 1 fall av antingen självmord eller eutanasi, oklart i nuläget, samt två mord.

Det finns inga oklarheter kring om döttrarna tagit sina liv i polisens utskick, de dödades av sina föräldrar. I denna takten kommer tråden om ett år ha snurrat tillbaka ett varv, så ingen har dött, inget har hänt. Tråden är en aktiv skadlig process i ett kollektivt förintande av vår själsliga tankeförmåga.
Citera
2018-01-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Har ej läst tråden.

Fanns det verkligen inga mor eller far-föräldrar, syskon till de avlidna föräldrarna, i livet?
Föräldrarna kan ju så klart varit ensambarn bägge två och att deras släkt var minimalt liten.

Men om det finns en lite större släkt, då blir det hela ännu mer obegripligt. Kan ju så klart
finnas en släkt som inte höll kontakten med varandra osv.
Jo finns både mor och far föräldrar och syskon och kusiner....
Citera
2018-01-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ja du det kanske du nör fråga dig själv ? Du verkar vara väldigt enkelriktad 😎 Det pågår en utredning och brevet är heller inte bekräftat att det skrivits av föräldrarna.De utgår från det.Men utredning pågår fortfarande.Så döm ingen förrens fakta kommit upp på bordet.PUNKT
Utredning av brevet, jag har sagt och säger det igen, möjligt att det fanns ett brev, jag fick höra av en förstahandskälla att det var en video. Det har jag sagt i flera veckor nu, och oavsett vilket analyserar inte polisen något brev, de har gått ut med att föräldrarna var i samförstånd och vad de har gjort. Det innebär att det inte finns några tveksamheter om att föräldrarna gjort detta och att det är de som har skrivit/spelat in materialet.

Det är enbart i denna tråd som flera skribenter medvetet har bortsett från de fakta polisen presenterat och spekulerat i att brevet/videon var producerad av någon utomstående lönnmördare, motivet som drogs upp var att hans idéer om momsbeskattning i Sverige skulle ha drivit fram ett mycket cyniskt familjemord, förklätt som en familjetragedi.

Nu får ni snurra på med era konspirationsidéer så går jag och lägger mig, som sagt, informationen finns för de som kan ta till sig den.

ps. jo, jag vet hur det förhåller sig i denna saken, jag spekulerar inte ens. Jag vet för jag har fått en föredragning om detta.
Citera
2018-01-31, 23:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte tänka dej att det är en sjuklig handling?
Visst, allt är möjligt. Men jag har svårt att tänka mig att en man som två veckor tidigare jobbat 90% och agerade till synes norrmalt då, skulle dömas till rättspsyk om han enbart hade mördat barnen och själv inte behått självmord.Det finns mängder av människor som begår hemska mord men som ändå inte av rättsväsendet anses tillräckligt psykiskt sjuka för att dömas till rättspsyk.
Citera
2018-01-31, 23:06
Medlem
Oxå kännt att döttrarna kan ha begått självmord! Antar att man som förälder försöker dölja det innan man begår självmord själv! I det här fallet med ett efterlänmnat brev! Det lär vi aldrig få reda på vart fall!
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Har du fullkomligt missat pressreleasen från polisen?
Det är bekräftat, morden skedde i samförstånd.
Man upphör aldrig att förvånas över hur dåligt personer läser på innan de börjar presentera egna teorier på flashback. Det är ju inte ett twitterkonto precis. "Kvalitet före kvantitet" är Flashbacks mott och det informeras varje användare av. Har varit orsaken till varför alla söker information på flashback, skämskudde och skamvrå för dig ett tag nu.
Citera
2018-01-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Visst, allt är möjligt. Men jag har svårt att tänka mig att en man som två veckor tidigare jobbat 90% och agerade till synes norrmalt då, skulle dömas till rättspsyk om han enbart hade mördat barnen och själv inte behått självmord.Det finns mängder av människor som begår hemska mord men som ändå inte av rättsväsendet anses tillräckligt psykiskt sjuka för att dömas till rättspsyk.
Bergakungen delar din bedömning, och när det gäller juridik tror jag aldrig jag har sett han ha fel. Det som nog avgör frågan är brevet och videon där motiv till handlingen diskuteras, förekomsten av detta gör det väl omöjligt att hävda på sinnessjukdom?
Sedan kan man ju använda termen i en icke-juridisk kontext och där är vi väl alla eniga om att det inte kan vara helt normalt att agera som de gjort.

Personligen har jag tänkt mycket på detta, och jag har svårt att förstå beslutet. Samtidigt så har jag viss ödmjukhet inför hur föräldrarna har resonerat. Problemet är dock att döttrarna fick inte delta i beslutet, och hade inte kunnat förstå innebörden av en sådan diskussion.
Citera
2018-01-31, 23:17
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Var finns de bevisen på att föräldrarna dödat barnen? Har polisen kommit ut med det ? Det är ju du som inte läser vad hen skriver.Det är ju hens teori på det hela.
Ja det finns bevis
Har postat detta tidigare och gör det igen.

Kan man säkerställa att båda föräldrarna har undertecknat avskedsbrevet i samförstånd?
– Vår utredning har kommit så pass långt att vi känner oss säkra på att lämna den informationen. Jag kan inte gå in på exakt varför.

Text ur https://www.sydsvenskan.se/2018-01-1...gt-avskedsbrev
Citera
2018-01-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123gt
Oxå kännt att döttrarna kan ha begått självmord! Antar att man som förälder försöker dölja det innan man begår självmord själv! I det här fallet med ett efterlänmnat brev! Det lär vi aldrig få reda på vart fall!
Eller ja, det kan du ju spekulera om, jag kommer inte hindra dig

Men det har läckt från utredningen att det var en video, det har jag skrivit för några veckor sedan. Om du följer mina inlägg så ser du att jag har rätt i allt annat jag sagt tidigt, jag vet att det är en video. Jag kan inte skriva mer än att det är en elektronisk video, ingen super8 eller annat vintage.

Att polisen i pressreleasen skriver mycket öppet brev är att de inte vill meddela att det är en video, och det förstår jag.
Det är dock ingen postförsändelse i kuvert med porto som avses med "brev" utan refererar till epost+video eller enbart video, jag har hört det förstnämda.

Att du känner på dig att det har varit självmord från döttrarnas sida lämpar sig mer för "spårlöst" än denna tråd, då vi vet hur det förhåller sig på den punkten med största säkerhet
Senast redigerad av scheele 2018-01-31 kl. 23:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in