Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Det judiska folket har bott i Jerusalem ca 3000 år, och har varit i majoritet ca 2000 år, inkl. hela 1900-talet fram till nutid.
Jag var väl för oklar, men det var Golan jag syftade på.
[quote]Outposts på Västbanken byggda på privatägd mark som rivs av IDF:
Visst river IDF bosättningar med jämna mellanrum. Det är dock mycket ett spel för gallerierna där bosättarna bygger många enkla bosättningar och IDF river några av dem just för att som du gör nu ha något att visa upp att man minsann tar problemet på allvar. De andra bosättningarna växer istället till. Inte sällan tar det inte lång tid förrän bosättarna dessutom är tillbaka på den plats de kördes bort ifrån.
Sen finns andra knep som att IDF "av säkerhetsskäl" kör bort palestinier från sin mark och denna efter en tid konfiskeras såsom varande övergiven. Så gjorde man redan från början i ditt jämlika och inte alls rasistiska Israel.
Citat:
Jag skrev att lagarna är baserade på konventionerna, inte att de var synonymer. Vi har redan gått i genom detta. 4:e Genevekonventionen, artikel 49 behandlar tvångförflyttning av befolkning, inte frivillig. Alltså är bosättningarna varken lagliga eller olagliga enligt ovannämnda riktlinjer.
Vi har som sagt redan gått igenom detta och jag har citerat det juridiska utlåtandet från internationella domstolen i Haag, men du vet förstås bättre än dem

din tolkning av Genevekonventionen är helt enkelt fel.