2018-01-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Hata slumpen.

Eller världen är liten.
Citera
2018-01-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jag hoppas på ett snabbt tillslag typ gryningsräd på alla ägarnas tillhåll för att säkra bevis för grovt skattebrott, penningtvätt och terrorfinansiering.

Det kan du glömma. Özz är SV och vänster. SKV pettingen i sånt. Tyvärr.
Citera
2018-01-31, 19:42
Medlem
Socialdemokraterna är en skam för Sverige och är sedan 80-talet styrda av en liten klick som i sin tur går ärenden åt globalister.

Se på Sverige 2018. Det är så jävla illa och det har blivit det nya normalläget.
Citera
2018-01-31, 19:42
Medlem
Wajis avatar
Är så lycklig att dessa vänstermuppar faller som käglor nuförtiden. Det är nästan för bra för vara sant Och han samtidigt publicerar sin krönika är ju höjden av komiska inslag nu för tiden.

Gissar på att man kommer granska familjens transaktioner och gud vad man kommer hitta svartjobbare till illegala flyktingar mm. Lär nog vara en och annan våldtäktsman av en kultur man pröjsat.
Bara gräva nu för här finns det mycket vill jag lova
Citera
2018-01-31, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Eller världen är liten.

Nej men på riktigt.

Slumpen är mycket sällsynt.

Orsak och verkan.

Stereotyper är inte fult att använda, de är just stereotyper, korrekta i 80% av fallen.

Kurd, fi, vänster, media. Passar rätt bra på stereotypen terrorfinansiär.

Hata slumpen.
Citera
2018-01-31, 19:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Expressen har nu slätat över historien:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/

Det var tydligen anhöriga till Akilov som betalade denne 85.000kr (eller 75.000kr som det påstås) för att utföra ett svartarbete under några veckor.

Vad i helvete? Varför är media så tysta, och varför får vi ingen förklaring?

Tack Stefan Löven, för det totalt odugliga samhället du skapat.

Tydlig damage-control för att rädda ansiktet på en medarbetare. Man nämner det pliktskyldigt, men slätar över det och få det att låta som ett sammanträffande och en petitess.

Men dom har inte informationsmonopol längre. Janoush site går knappt att nå justs nu, troligen pga hög belastning och stort intresse. All fri media har rapporterat om det, folk som bara läser msm får reda på det i morgon vid nio-fikat.
Citera
2018-01-31, 19:46
Medlem
CapsLock99s avatar
Någon vänlig själ kanske anmäler ärendet till Skatteverket ? Dom kan ganska enkelt kolla detta. 5-års preskriptionstid har ej trätt ikraft än, SKV begär enkelt information från bolaget ifråga.

Mig veterligen är det varje företagets plikt att vid alla utbetalningar registrera bolagsnamn samt org nr och kontrollera att det företag de betalar ut till innehar ett F-skattsedel. Bokföringsprogrammen har denna kontroll inbyggd. Har man inte kontrollerat detta blir man som betalaren skyldig sociala avgifter, samt ev skatter om dessa inte betalas in. På detta vill nog Skatteverket ha ett tillägg om runt 40%. Det faktum att betalningen gått direkt från Nujens till Akilov's konto tyder på att det ev inte finns något bolag emellan. Har man då vetskap att det inte finns person med F skattsedel bakom betalningen är detta ej försumbarhet utan ett skattebrott.

Om detta visar sig stämma tänker jag kontakta min lokala kommunala representant och påpeka det prekära att hyra in 'stand ups' som avlönar is-terrorister med svarta pengar. Jag vill inte att mina skattepengar indirekt finansierar ISIS.
Hade Akilov kunnat finansiera sin bomb och annat kring attentatet utan Nujen's betalningar?

Av det som framkommit tyder just nu mycket på att Nujen's finansierat illegal arbetskraft i Sverige som dessutom är direkt kopplat till IS, än värre attentatet med dödlig utgång. Det är exakt dessa "arbetsgivare" Morgan Johansson, Stefan Löfven, Gustav Fridolin mfl sagt att de vill komma åt, de som nyttjar svaga, de nyttjar folk som duckar utvisning osv.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-01-31 kl. 20:02.
Citera
2018-01-31, 19:47
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Givetvis inte ett endaste ord på AB om att nyheten kommer från Flashback, trodde man var tvungen att uppge källa?

Vad jag vet så grävde väl Katerina Janouch upp det först och förde fram det i ljuset. Det nämns givetvis inte av AB - legitimera henne på något sätt skulle dem aldrig göra.
Citera
2018-01-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gissar på att man kommer granska familjens transaktioner och gud vad man kommer hitta svartjobbare

Det här är säkert inte ett undantag. Och Akilov var med stor säkerhet inte ensam på dessa byggen.

Hur fan vågar man göra såna transaktioner kring svartjobb. Eller är det den där Richard Damm som klantat sig och gjort transaktionen och angett Debbies namn?

Någon verkar inte ha alla indianer i kanoten.
Citera
2018-01-31, 19:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Familjemedlemmar till komikern Özz Nûjen har betalat den terrormisstänkte Rakhmat Akilov för fastighetsrenoveringar på Gotland.

Polisen har noterat att de betalat runt 75 000 kronor.

– Jag vet ingenting om det, twittrar Özz Nûjen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ldn14/komikern-ozz-nujens-familj-anlitade-akilov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Nej men på riktigt.

Slumpen är mycket sällsynt.

Orsak och verkan.

Stereotyper är inte fult att använda, de är just stereotyper, korrekta i 80% av fallen.

Kurd, fi, vänster, media. Passar rätt bra på stereotypen terrorfinansiär.

Hata slumpen.

Akilov på Gotland och familjen Nujen.

Vad är oddset på det?
Citera
Medlem
EbonLundins avatar
I Aftonblaskan nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ldn14/komikern-ozz-nujens-familj-anlitade-akilov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in