Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Roar mig med att läsa JM:s senaste skrivelse. Vissa saker som hon präntat ner är ju helt sanslösa. Som tex den här: "Det är omöjligt att ta sig får Eskilstuna till Örebro på två timmar" skriver hon på fullaste allvar. Alltså är hon helt blåst eller tror hon att alla andra är blåsta och går på allt hon säger. JM:s motto verkar vara "Upprepa lögnen tillräckligt många gånger så blir den till sanning" Stackars, stackars barn som fått leva med med denna tjatande monster.
Kollade förresten på SJ:s sida. Det tar 50 minuter med tåg från Eskilstuna till Örebro.😂
Så är det verkligen. JM har levt efter det mottot, att tjata sönder sin omgivning tills hon får sin vilja fram. Hitta på nya lögner - precis som i rätten - när de gamla inte tycks ge förväntad respons.
Undrar hur Hikes tänkte om JM:s senaste skrivelse, är inte utan att man undrar om hon vill att JM skulle få idiotstämpel på sig ändå?!
Måste säga att jag hade otroligt svårt att ta mig igenom hennes "avslutande rader".
Det är otroligt tröttsamt, ja rent av smärtsamt, att läsa vad hon skriver och hur hon skriver det med alla skrivfel. I går kväll höll jag på att somna flera gånger när jag försökte läsa det, men nu är det gjort.
Idioten JM försöker vara superpolis, superpsykolog samt en "smart tänkare" som ska sätta Wenna på plats. Går inte så bra. Jag skäms fan å hennes vägnar när jag läser det hon skrivit.
Samma tugg som tar omtag efter omtag. Som en dement gammal tant så upprepar hon allt hon just skrivit i en slags understruken sammanfattning efter varje avsnitt.
Det gör ont att se hur hon alltid skriver "dem" istället för "de" och "änn" istället för "än".
Det försvårar lidandet för läsaren.
Eller, när hon skriver om MR och Gasem:
"
Dem hade ingen anledning att ljuga om G var oskyldig".
Samtidigt som hon förklarat sina alibilögner som något helt naturligt, som beskrivs i "psykologiboken".
Och, när hon beskriver sin reaktion gentemot MR:
Slog Moh, skrattade, grät. Sen började jag skapa alibin.
Som en sammanfattning står sen:
Skapa alibi -
Genaraliserbart världen över. "Genaraliserbart"? WTF?!
Andra irriterande, fula saker var t.ex:
#När hon attackerade Akis systrar och föräldrar.
#När hennes sura svartsjuka så tydligt sken igenom när hon nämnde Akis flickvän.
#Hennes beskrivning av sin mors "svartsjuka" mot henne pga att "JM och pappan hade så bra kontakt".
Ganska trött på denna häxa nu. Må tingsrättens dom fastställas men skadestånden till anhöriga bli högre, som deras målsägarbiträden krävt. Dags att JM förpassas till ensamhet och tystnad nu.