2018-01-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det gick ju att få ut en grymt censurerad variant från TR och jag antar att det gäller även för HR så något nytt dokument lär inte dyka upp, möjligen om man begär överprövning av det dokument som släppts.

Ja.
Citera
2018-01-31, 13:14
Medlem
Pethuglins avatar
Roar mig med att läsa JM:s senaste skrivelse. Vissa saker som hon präntat ner är ju helt sanslösa. Som tex den här: "Det är omöjligt att ta sig får Eskilstuna till Örebro på två timmar" skriver hon på fullaste allvar. Alltså är hon helt blåst eller tror hon att alla andra är blåsta och går på allt hon säger. JM:s motto verkar vara "Upprepa lögnen tillräckligt många gånger så blir den till sanning" Stackars, stackars barn som fått leva med med denna tjatande monster.

Kollade förresten på SJ:s sida. Det tar 50 minuter med tåg från Eskilstuna till Örebro.😂
Citera
2018-01-31, 14:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Roar mig med att läsa JM:s senaste skrivelse. Vissa saker som hon präntat ner är ju helt sanslösa. Som tex den här: "Det är omöjligt att ta sig får Eskilstuna till Örebro på två timmar" skriver hon på fullaste allvar. Alltså är hon helt blåst eller tror hon att alla andra är blåsta och går på allt hon säger. JM:s motto verkar vara "Upprepa lögnen tillräckligt många gånger så blir den till sanning" Stackars, stackars barn som fått leva med med denna tjatande monster.

Kollade förresten på SJ:s sida. Det tar 50 minuter med tåg från Eskilstuna till Örebro.😂
Och en timma och 2 min., med bil enligt Eniro.
Citera
2018-01-31, 14:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Mer offentlig än den redan är blir den inte. Vi är ju flera i tråden som begärt ut o fått den i maskad version. Å som sagts tidigare, det är 5 rader maskat där ev diagnoser/drag av störningar står, jag gissar att det inte bara är 1 störning vi pratar om.
Det är ändå lite märkligt att de hela tiden varit öppna med MR:s diagnos. Varför då? Beror det på att MR själv via sin advokat godkänt det men att JM genom sin advokat nekat att offentliggöra hennes drag av psykopati m.m?
Så att alla anhöriga inte skulle få "rätt" i sina misstankar samt att hennes bedyrande över att hon är en så supersnäll mamma, tänker bara på andra, älskade sin far osv - skulle falla ganska platt inför de flesta om hon har "psykopat" stämplat i pannan.
Men, som tur är så ser vi alla stämpeln i alla fall.
Citera
2018-01-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är ändå lite märkligt att de hela tiden varit öppna med MR:s diagnos. Varför då? Beror det på att MR själv via sin advokat godkänt det men att JM genom sin advokat nekat att offentliggöra hennes drag av psykopati m.m?
Så att alla anhöriga inte skulle få "rätt" i sina misstankar samt att hennes bedyrande över att hon är en så supersnäll mamma, tänker bara på andra, älskade sin far osv - skulle falla ganska platt inför de flesta om hon har "psykopat" stämplat i pannan.
Men, som tur är så ser vi alla stämpeln i alla fall.
Ja håller med om att det är märkligt att MRs advokat inte fick till det så att hans diagnos lästes upp bakom stängda dörrar, miss i kommunikationen kanske? Att man har antisocial p-störning är ju inget man normalt vill ska komma ut, men MR tänker kanske inte i sådana banor o förstår nog inte innebörden av en sådan "stigmatiserande" diagnos.
Citera
2018-01-31, 14:57
Medlem
magiciadehexs avatar
I går kväll tragglade jag mig igenom Hikes slutplädering, som kändes alldeles för lång, intetsägande och också pinsam. Är ett tecken på att man är på loosersidan när det inte finns något annat att komma med än konspirationsteorier a la Rönnbäck, om hur korrupt rättssystemet är och om hur polis, åklagare, media och anhöriga tillsammans har dömt stackars lilla, oskyldiga Johanna i förväg.
Alla anhöriga har dessutom pratat sig samman i en jättekomplott mot Johanna.
Undrar hur det egentligen känns innerst inne för Hikes? Gör alla pengarna att samvetet inte skaver det minsta eller känner hon av ett, åtminstone, pyttelite dåligt samvete?
Citera
2018-01-31, 15:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Några bra kommentarer:
Citat:
Lars Jähresten:
Jag ställde en fråga till Johanna Möller i tingsrätten om varför hon skyddade en person som mördat hennes pappa och försökt mörda hennes mamma. Vi fick inget ordentligt svar på den frågan och jag tror att jag aldrig under mina 17 år som advokat aldrig varit med om så många påhittade berättelser och alibin.

Johanna Möller kommer självklart i den plädering vi ska höra i morgon angripa Mohammed Rajabi. Hon kommer angripa åklagarens bevisning och precis som hon har sagt under hela utredningen kommer det påstås att alla i princip ljuger.

Att Johanna Möller och Rajabi blev intressanta för polisen var för att de hade motstridiga uppgifter. Allt går ut på att alla ljuger, alla är påverkade av media, Johanna Möller blir ständigt missförstådd

Citat:
Wenna efter Hikes slutplädering:
Advokat Hikes lyfter fram att Johanna Möller var gränspsykotiskt. Uppgifterna i den rättsmedicinska undersökningen motsäger det.

I maken-delen så vill jag börja med temsningen. Hikes invändning är ointressant, de tar upp allt som finns på platsen, den gör inget val. Jag var själv med vid temsningen. Den har inte störts av någon båt eller påverkats av träd och buskar som vuxit under tiden.
Det roliga kommer här på slutet när Wenna är klar med sina synpunkter och JM försöker få Hikes att replikera ytterligare: Det är redan med, svarar Hikes till Möller som ser missnöjd ut.
Tror att Hikes börjar bli ganska trött där.

Sedan när domaren frågar "om allt är sagt nu" och JM ger inte ger sig.
Hon skickar en lapp till sin Hikes som hon nu läser:
AH: Det är exempel på hur förhören har gått till med Mohammad Rajabi
Domaren: Det kanske är något du kan delge oss i salen?
AH: Jag vet inte om det är processmaterial eller inte. Jag har sagt tidigare att han pressats på olika sätt i förhören, säger Hikes.

JM:s agerande mot Hikes och rätten får mig att tänka på hur en lärare beskrev mördaren Peter Madsen när han var liten och gick i skolan. Inte för att JM och PM påminner om varandras personligheter alls förutom de narcissistiska och psykopatiska dragen.
Den där påstridiga, tjatande stilen, när de inte ger sig utan ska ha sin vilja fram.
Då kändes PM:s lärares kommentar om honom som gjuten även i rätten för JM.
När hon påstridigt ska tjata sönder Hikes, skriva ultralångt brev till rätten osv:
"Som en järv som biter sig fast i hasorna", var lärarens beskrivning av PM i skolan.
Citera
2018-01-31, 15:49
Medlem
[quote=magiciadehex|63087952]Några bra kommentarer:

Sedan när domaren frågar "om allt är sagt nu" och JM ger inte ger sig.
Hon skickar en lapp till sin Hikes som hon nu läser:
AH: Det är exempel på hur förhören har gått till med Mohammad Rajabi
Domaren: Det kanske är något du kan delge oss i salen?
AH: Jag vet inte om det är processmaterial eller inte. Jag har sagt tidigare att han pressats på olika sätt i förhören, säger Hikes.

Ett utsiktslöst försök att gripa det sista halmstrået... det gick väl så där, kan man säga. Slutmeningen efter detta maratonlopp blev som en tummetopp. Hennes 72 sidor till HR tyckte hon behövdes för att komplettera Hikes försvar... jesus christ va hon är dum i huvudet JM...
Citera
2018-01-31, 16:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Så är det verkligen. JM har levt efter det mottot, att tjata sönder sin omgivning tills hon får sin vilja fram. Hitta på nya lögner - precis som i rätten - när de gamla inte tycks ge förväntad respons.
Undrar hur Hikes tänkte om JM:s senaste skrivelse, är inte utan att man undrar om hon vill att JM skulle få idiotstämpel på sig ändå?!

Måste säga att jag hade otroligt svårt att ta mig igenom hennes "avslutande rader".
Det är otroligt tröttsamt, ja rent av smärtsamt, att läsa vad hon skriver och hur hon skriver det med alla skrivfel. I går kväll höll jag på att somna flera gånger när jag försökte läsa det, men nu är det gjort.
Idioten JM försöker vara superpolis, superpsykolog samt en "smart tänkare" som ska sätta Wenna på plats. Går inte så bra. Jag skäms fan å hennes vägnar när jag läser det hon skrivit.
Samma tugg som tar omtag efter omtag. Som en dement gammal tant så upprepar hon allt hon just skrivit i en slags understruken sammanfattning efter varje avsnitt.
Det gör ont att se hur hon alltid skriver "dem" istället för "de" och "änn" istället för "än".
Det försvårar lidandet för läsaren.

Eller, när hon skriver om MR och Gasem:
"Dem hade ingen anledning att ljuga om G var oskyldig".

Samtidigt som hon förklarat sina alibilögner som något helt naturligt, som beskrivs i "psykologiboken".
Och, när hon beskriver sin reaktion gentemot MR:
Slog Moh, skrattade, grät. Sen började jag skapa alibin.
Som en sammanfattning står sen: Skapa alibi - Genaraliserbart världen över. "Genaraliserbart"? WTF?!

Andra irriterande, fula saker var t.ex:
#När hon attackerade Akis systrar och föräldrar.
#När hennes sura svartsjuka så tydligt sken igenom när hon nämnde Akis flickvän.
#Hennes beskrivning av sin mors "svartsjuka" mot henne pga att "JM och pappan hade så bra kontakt".

Ganska trött på denna häxa nu. Må tingsrättens dom fastställas men skadestånden till anhöriga bli högre, som deras målsägarbiträden krävt. Dags att JM förpassas till ensamhet och tystnad nu.
Citera
2018-01-31, 16:37
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Ganska trött på denna häxa nu. Må tingsrättens dom fastställas men skadestånden till anhöriga bli högre, som deras målsägarbiträden krävt. Dags att JM förpassas till ensamhet och tystnad nu.
Amen!
Citera
2018-01-31, 16:38
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Så är det verkligen. JM har levt efter det mottot, att tjata sönder sin omgivning tills hon får sin vilja fram. Hitta på nya lögner - precis som i rätten - när de gamla inte tycks ge förväntad respons.
Undrar hur Hikes tänkte om JM:s senaste skrivelse, är inte utan att man undrar om hon vill att JM skulle få idiotstämpel på sig ändå?!

Jag liksom du led verkligen när jag läste det.... det slutade med ett stort glas Det som jag blev riktigt störd på var tredje part metoden och än mer när jag till min fasa upptäcker att hon kallar sin mor vid namn inte mamma. Snacka om att distansera sig.
Citera
2018-01-31, 21:59
Medlem
Bewitcheds avatar
Satt och bläddra lite slött i AB plus och kom över en artikel om machiavellisk personlighetsstörning. och fick en - ä fasen upplevelse. När jag sen skulle kolla lite varstans så behövde man inte leta länge innan detta dök upp -

Citat:
”Den machiavelliska personligheten präglas av manipulation och exploatering av andra, med en cynisk likgiltighet för moral och fokus på egenintresse och bedrägeri.”

Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mörka_triaden

Wtf!!! Detta måste ju vara personlighetstypen som de funnit hos JM. Stämmer ju ganska väl!

För oss andra psychos här inne bjuder jag osjälviskt på möjligheten att testa er själva utan inlåsning på Helix..

http://www.businessinsider.com/the-machiavellian-test-2015-8?r=US&IR=T&IR=T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in