2018-01-31, 00:58
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Varför skriver JM dessa repeterande skrifter/lappar som hittills inte rönt någon framgång? Beats me.

Samma stavfel dessutom.

du hörde väl på mohammads redogörelsen angående morden.

mohammad sa att hon tjatade sönder hans huvud så han till slut gick med på att mörda.

Så johanna kör på samma strategi som hon gjort hela livet med sin familj och ensamkommande flyktingbarn som har funkat.Däremot är det som du säger att det inte funkar på objektiva/professionella ämbetsmän.
Senast redigerad av cossinus 2018-01-31 kl. 01:01.
Citera
2018-01-31, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
du hörde väl på mohammads redogörelsen angående morden.

mohammad sa att hon tjatade sönder hans huvud så han till slut gick med på att mörda.

Så johanna kör på samma strategi som hon gjort hela livet med sin familj och ensamkommande flyktingbarn som har funkat.Däremot är det som du säger att det inte funkar på objektiva/professionella ämbetsmän.

Ja, hon har "tjatat" ihjäl många huvuden.

Jag är tacksam för att jag kan trycka på OFF. Jag tänker INTE lyssna på inspelningar från rättegången.
Citera
2018-01-31, 06:47
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Antar att AH längtar efter en välbehövlig semester. Hon har nog haft ett rent helvete med JM som sannolikt kommer fortsätta hålla kontakten med henne.

JM tror nog att Hikes är hennes bästis och kommer skicka hjärtan i milslånga brev. Viktigt att vara kompis med Hikes som kan ge henne råd när hon drar igång "operation hämnd" mot de närstående som vägrade ljuga för hennes skull. Hon får nog räkna med att Hikes kommer begära att JM får kontaktförbud till sin forna advokat.

Fast nej...
När målet är avklarat i HR så är inte Hikes längre Johannas advokat. Oavsett hur många än brev hon skriver till AH så vare sig öppnas, läses eller svaras de på. Då måste hon utses som försvarare på nytt för att kunna begära ersättning. Johanna behöver inte någon försvarare fören det är dags för att få det tidsbestämt. .... å då är det som bekant 12 år tills dess!
Någon permis får hon inte heller så länge det inte är tidsbestämt. Och ÄVEN om hon skulle få tidsbestämt så kommer hon garanterat få pålagd kvaltid! Ingen tror väl på riktigt att hon kommer att sväva runt som en änglalik moder Teresa där inne?

För att återgå till AH.... alltså JM aaaavskyr henne numera med. Det är ju för faen hennes inkompetens som gjorde att hon blev dömd! Hit med en ny advokat! Pronto!
Citera
2018-01-31, 08:12
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Fast nej...
När målet är avklarat i HR så är inte Hikes längre Johannas advokat. Oavsett hur många än brev hon skriver till AH så vare sig öppnas, läses eller svaras de på. Då måste hon utses som försvarare på nytt för att kunna begära ersättning. Johanna behöver inte någon försvarare fören det är dags för att få det tidsbestämt. .... å då är det som bekant 12 år tills dess!
Någon permis får hon inte heller så länge det inte är tidsbestämt. Och ÄVEN om hon skulle få tidsbestämt så kommer hon garanterat få pålagd kvaltid! Ingen tror väl på riktigt att hon kommer att sväva runt som en änglalik moder Teresa där inne?

För att återgå till AH.... alltså JM aaaavskyr henne numera med. Det är ju för faen hennes inkompetens som gjorde att hon blev dömd! Hit med en ny advokat! Pronto!
Jag kan ju tänka mig att JM kräver en ny rättegång eftersom den tidigare misslyckades...
Citera
2018-01-31, 08:31
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag kan ju tänka mig att JM kräver en ny rättegång eftersom den tidigare misslyckades...

Kräva kan hon ju alltid testa men nu är det inte några personer i beroendeställning som hon kräver ifrån utan människor som genomskådat hennes manipulativa beteende.
Hon kan ju iof begära resning men även det blir svårt då det måste framkomma ny bevisning och där tror jag personligen att utfallet kan bli tvärtom faktiskt... dvs, ju längre tiden går dessto större sannolikhet att bevis emot henne kommer att uppdagas. Må det vara så att AM börjar minnas om vem mer, om det var mer, fanns i rummet. Eller andra människor som inte lider av hennes störning som inte orkar vara tysta längre... så jag anar attt hon bör börja se följande som

.... mitt hem är mitt slott -

https://youtu.be/1RvIyPUve2k
Citera
2018-01-31, 09:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Fast nej...

JM är ensam utan vänner. De barn hon trott sig kunnat fortsätta manipulera, har vänt sig mot henne. Hon är skyldig till medhjälp och anstiftan till mord. HR faställer antagligen domarna på alla åtalspunkter. Hikes har gjort sitt jobb för arvode efter bästa förmåga och det har inte varit en enkel uppgift att genomföra ett omöjligt uppdrag. Hon har endast kunnat lyfta oväsentliga "bevis" på att JM skulle vara oskyldig och vi kan anta JM har försökt få henne att lyfta fram ännu mer oväsentligheter i rätten i sina försök att vilseleda alla från det faktum att hon är skyldig. JM vet nog att ingen kommer att tro på henne - inte heller en annan advokat och jag menar att hon kommer försöka använda Hikes vidare i olika ändamål eftersom hon är insatt i allt från början. JM förstår nog inte riktigt att Hikes bara har utfört ett arbete. JM kan inbilla sig att de är vänner och Hikes kommer nog att få ytterligare milslånga dokument fyllda med dravelbevis och hjärtan. Hikes kommer, som du säger varken öppna eller läsa, hon går vidare med nya fall efter välbehövlig semester. JM är nog beredd att betala ur egen kassa för vidare kontakter med Hikes. Hon kommer nog frenetiskt försöka bita sig fast. Vi får inte glömma att det finns ett åtalsnummer angående Aki-fallet som ligger på vänt och kanske blir aktuellt framöver. Någon i härvan kommer tala till slut. Kanske det blir JM när hon förstår att hon är dömd till livstid. Blir det aktuellt med åtal för medhjälparna i Aki-fallet så behöver JM advokat igen, men Hikes lär nog säga nej.
Citera
2018-01-31, 10:21
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag skulle så gärna vilja veta vad det är för personlighetsdrag som gör att JM inte är som alla andra. Det som de kom fram till under utredningen.

Visst kan man gissa och så, men om HR fastställer domen, blir den inte offentlig då?
Citera
2018-01-31, 10:58
Medlem
George Wittigs avatar
Är domstolen på något sätt skyldiga att ta hänsyn till eller ens läsa de där 73 sidorna dravel som hon totat ihop? Det som är relevant skall väl dras under förhandlingen, inte i ett "brev" som åklagaren varken sett eller fått svara på.
Citera
2018-01-31, 11:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag skulle så gärna vilja veta vad det är för personlighetsdrag som gör att JM inte är som alla andra. Det som de kom fram till under utredningen.

Visst kan man gissa och så, men om HR fastställer domen, blir den inte offentlig då?

Om allt ska bli offentligt, så förutsätter det att HR inte tilldömer sekretessförordnande. Jag har inte sett eller hört några rader i rapporteringen om målet, att någon av advokaterna har förordat/begärt sekretssförordnande. Det bör då, efter HR:s kungörande, bli offentliga handlingar av RPU:erna.
Då får vi se fram emot att veta lite mer om varför expertisen menar att JM inte är som alla andra.
Citera
2018-01-31, 11:20
Medlem
Citat:

Om allt ska bli offentligt, så förutsätter det att HR inte tilldömer sekretessförordnande. Jag har inte sett eller hört några rader i rapporteringen om målet, att någon av advokaterna har förordat/begärt sekretssförordnande. Det bör då, efter HR:s kungörande, bli offentliga handlingar av RPU:erna.
Då får vi se fram emot att veta lite mer om varför expertisen menar att JM inte är som alla andra.

Blir en RPU någonsin en offentlig handling? Det tror inte jag.
Citera
2018-01-31, 11:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Blir en RPU någonsin en offentlig handling? Det tror inte jag.

Det gick ju att få ut en grymt censurerad variant från TR och jag antar att det gäller även för HR så något nytt dokument lär inte dyka upp, möjligen om man begär överprövning av det dokument som släppts.
Citera
2018-01-31, 11:34
Medlem
Citat:

Mer offentlig än den redan är blir den inte. Vi är ju flera i tråden som begärt ut o fått den i maskad version. Å som sagts tidigare, det är 5 rader maskat där ev diagnoser/drag av störningar står, jag gissar att det inte bara är 1 störning vi pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in