Citat:
Jag skulle bli högst förvånad om inte det sker någon form av seriöst uttalande i saken. Det vore högst oansvarigt efter att stämningarna piskats upp. Det finns ett allmänintresse. Och det finns ett allmänintresse, och säkert ett intresse från anhöriga, av att detta inte vankar runt i pressen till tidens ände som det bestialiska lustmord som mörkare krafter gärna vill ha det till.
Vill man hjälpa allmänheten till att ta bättre beslut än denna familj möjligen gjort så behåller man fattningen och förhåller sig sakligt till vad som verkligen skett, och informerar.
För den som till äventyrs är härinne för att få veta något för att hantera sin bedrövelse så kan man tillfoga att pressen så gärna formulerar sig för att hålla folk i andlös spänning. Att mordärendet avskrivs är en formalitet och betyder inget för frågan om allmänintresset.
Vill man hjälpa allmänheten till att ta bättre beslut än denna familj möjligen gjort så behåller man fattningen och förhåller sig sakligt till vad som verkligen skett, och informerar.
För den som till äventyrs är härinne för att få veta något för att hantera sin bedrövelse så kan man tillfoga att pressen så gärna formulerar sig för att hålla folk i andlös spänning. Att mordärendet avskrivs är en formalitet och betyder inget för frågan om allmänintresset.
Det är inte så många som ser Flashback, förutom pressen som håller ett öga på forumet. Och rykten syns ju mest här, bland grannarna osv. Anhöriga har med all säkerhet fått all information de behöver vid det här laget. Att informera allmänheten ligger ju varken i medias intresse eller polisens - gärningspersonerna är döda och ingen mördare springer lös. Men... vore trevligt om man ändå fick svar på en massa frågor i ärendet.
Citat:
Det är inte alla som finns ute på nätet. Det finns massor med folk med få facebookvänner, och som inte har lust att synas med bild vare sig på facebook eller nån annanstans. Jag har flera nära som visserligen har facebook, men, precis som Hanna, inte vill ha nån bild eller ens är inne och kikar på FB. De har heller inga bilder på nätet om man googlar dom. Det beror ju mycket på hur officiellt arbete man har. Om man är ute på event och blir plåtad etc. Jag tycker inte det är konstigt. Det är konstigare att Oskar har raderat all information om sig själv som han har kunnat. Vilket gör att man begriper att detta är något som planerats ett bra tag.