Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-23, 11:48
  #39973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Soldater, åtminstone i elitförband, måste kunna bära sina kamrater, levande eller döda, med eller utan utrustning. Brandmän måste kunna evakuera byggnader och bära ut offer, inklusive kollegor. Gör ett studiebesök på ett byggvaruhus. Hantverkare som köper betong tar inte en utan två säckar i taget, när de lastar (ā 25 kg). Lisa vägde 45 kg. Det var lätt som en plätt för detta monster att bära henne. Du får lov att tro det, för det är självklart för folk med erfarenhet från ett av många områden med lyft i arbetsuppgifterna.

Jag tror att rättvisa skipades ganska väl i LH-fallet. Brorsan tror jag var oskyldig, frugan förstod säkert vad som hänt och försökte skydda karlen med lögner. Det värsta hon gjorde var att tvätta hans kläder efter dådet - detta kanske hade ett visst straffvärde. Men det gäller ju att kunna bevisa också. Då tycker jag att det vore intressantare att gräva i NB:s förflutna, t ex under Englandsperioden. Professor Wilson uttryckte ju intresse för denna aspekt.

Hoppsan, är vi i rätt tråd nu ?

Hehe, klart vi är i rätt tråd ;-). Man kan ju tänka sig att Johanna Möller hade ett styvt jobb att få med sig Aki Paasilas kropp till sjön.....eller hur det nu gick till.

Ja, du har rätt i att man visst kan bära en kropp. Jag har jobbat inom sjukvården i många långa år, så jag vet ju...sammanlagt ett ton per nattpass blev det säkert.

För övrigt: "Käring-kånk" i lerig terräng är en nationalsport i Finland. Just så som männen bär kvinnorna där lär vara det enklaste sättet. Det ser otroligt kul ut.
Citera
2018-05-30, 01:59
  #39974
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nog tusan står JM i skuld i fallet, det visar inte minst avlyssningarna, RPUn och alla andra bevis mot henne. Hon är en girig och helt livsfarlig kvinna. Men att man har ändå trott alldeles för mycket på - och inte frågasatt - MRs vittnesmål mer än man har gjort är mycket märkligt. Kan mycket väl finnas ytterligare en gärningsman. Nån kompis till MR åkte ju tillbaks till sitt ursprungsland bara en eller ett par dagar efter mordet på Göran Möller.

Ja helt klart en livsfarlig person, bra att hon åkte dit och hon sitter bra på Hinseberg, perfekt ställe för en sån som hon. Men det kan ha varit en tredje person inblandad, ett snabbare sätt att få det hela undanstökat om man är två som jobbar samtidigt, såvida det inte var Möller själv som höll i en kniv då. Det är många hugg utdelade, kan ha varit en stereosändning. Har GW uttalat sig om Bodströms bok än? Någon som har koll?
Citera
2018-05-30, 17:06
  #39975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja helt klart en livsfarlig person, bra att hon åkte dit och hon sitter bra på Hinseberg, perfekt ställe för en sån som hon. Men det kan ha varit en tredje person inblandad, ett snabbare sätt att få det hela undanstökat om man är två som jobbar samtidigt, såvida det inte var Möller själv som höll i en kniv då. Det är många hugg utdelade, kan ha varit en stereosändning. Har GW uttalat sig om Bodströms bok än? Någon som har koll?

JM är inte bara farlig för folks liv, hon är det också för andras psykiska hälsa. Undrar hur många nagelbitare som går på lugnande, antidepressiva eller på droger det finns i hennes omgivning och familj, inte minst bland barnen. För att stå ut med JMs ständiga malande tjat och manipulationer. Själv anser hon ju JM att hon är en alldeles utmärkt mamma.....Mest orolig kan jag känna mig över mellanpojken, tonåringen. Hoppas han får det bra hos sin pappa.

AM hade en snabb glimt av någon i dörröppningen till sovrummet, men hon är själv inte helt säker på att hon verkligen såg någon där. Om det i så fall var JM eller nån annan är frågan. Har lite svårt att tänka mig att JM själv skulle söla ner sig med blod. Var det inte Ghasem han hette, killen som åkte tillbaks till sitt gamla hemland nån eller några dagar efter mordet?

Som sagt: man har pressat MR alldeles för lite, han vet nog mer än han har sagt.

JM satt nog, som MR berättade, i bilen och halvsov medan han utförde grovjobbet och på Hinseberg får hon nu träffa likasinnade.
__________________
Senast redigerad av zilvereko 2018-05-30 kl. 17:09.
Citera
2018-06-01, 09:06
  #39976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hehe, klart vi är i rätt tråd ;-). Man kan ju tänka sig att Johanna Möller hade ett styvt jobb att få med sig Aki Paasilas kropp till sjön.....eller hur det nu gick till.

Ja, du har rätt i att man visst kan bära en kropp. Jag har jobbat inom sjukvården i många långa år, så jag vet ju...sammanlagt ett ton per nattpass blev det säkert.

För övrigt: "Käring-kånk" i lerig terräng är en nationalsport i Finland. Just så som männen bär kvinnorna där lär vara det enklaste sättet. Det ser otroligt kul ut.
Nu blir det "käring-känk" på Hinseberg för JM, hon bär runt på styckmörderskan och hästtjejen Jonna och de andra psykopatiska fångarna där och skriver brev till media och domstolar på lediga kvällsstunder :-)
Citera
2018-06-01, 12:31
  #39977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nu blir det "käring-känk" på Hinseberg för JM, hon bär runt på styckmörderskan och hästtjejen Jonna och de andra psykopatiska fångarna där och skriver brev till media och domstolar på lediga kvällsstunder :-)

Det förvånar mig att vi inte har fått läsa några fler skrivelser av JM. Kanske den stackars journalisten på Expressen, Erik Tagesson, har fått en lunta? Eller så blir kanske Tomas Bodström den nya att bombardera med skrivelser? Ja - plus då EU-domstolen förstås.

För inte ett ögonblick tror jag att hon har slutat skriva. Det är nåt maniskt över hennes skrivande.
Citera
2018-06-02, 11:05
  #39978
Medlem
Intressant
Tecken på psykopati kan vara språket. Textspråket är ofta dåligt. Konstiga avstavningar, konstiga felstavningar, Kan vara osammanhängande. Texten kan också vara motsägelsefull och många jag, jag, jag....Kan ofta vara väldigt bra på att redogöra för ett händelseförlopp men känslobiten är noll.

Jag säger bara dem och de.
https://www.youtube.com/watch?v=PpSY144GfPM
Citera
2018-06-03, 03:22
  #39979
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JM är inte bara farlig för folks liv, hon är det också för andras psykiska hälsa. Undrar hur många nagelbitare som går på lugnande, antidepressiva eller på droger det finns i hennes omgivning och familj, inte minst bland barnen. För att stå ut med JMs ständiga malande tjat och manipulationer. Själv anser hon ju JM att hon är en alldeles utmärkt mamma.....Mest orolig kan jag känna mig över mellanpojken, tonåringen. Hoppas han får det bra hos sin pappa.

AM hade en snabb glimt av någon i dörröppningen till sovrummet, men hon är själv inte helt säker på att hon verkligen såg någon där. Om det i så fall var JM eller nån annan är frågan. Har lite svårt att tänka mig att JM själv skulle söla ner sig med blod. Var det inte Ghasem han hette, killen som åkte tillbaks till sitt gamla hemland nån eller några dagar efter mordet?

Som sagt: man har pressat MR alldeles för lite, han vet nog mer än han har sagt.

JM satt nog, som MR berättade, i bilen och halvsov medan han utförde grovjobbet och på Hinseberg får hon nu träffa likasinnade.
Jag vill minnas att det finns flera lite olika berättelser från MR. En av de tidigare kändes väldigt trovärdig i detaljer mm. Då fanns JM med bakom dörren och övervakade alltihop. Jag ska gå tillbaka och söka rätt på den berättelsen...
Citera
2018-06-03, 05:34
  #39980
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Intressant
Tecken på psykopati kan vara språket. Textspråket är ofta dåligt. Konstiga avstavningar, konstiga felstavningar, Kan vara osammanhängande. Texten kan också vara motsägelsefull och många jag, jag, jag....Kan ofta vara väldigt bra på att redogöra för ett händelseförlopp men känslobiten är noll.

Jag säger bara dem och de.
https://www.youtube.com/watch?v=PpSY144GfPM
Tack för länken, har funderat kring detta gällande JMs enorma svada per brev (finner främst hennes narcissism överdoserad). Sammanhanget är ofta förvirrat när de beskriver nåt i text. Det är inte vad de säger utan snarare hur ord och meningar sätts samman.
För övrigt IRL använder psykopater mer s.k "beats" när de pratar om emotionellt laddade ting (har svårt att sätta ord på känslor som är vaga, svårbegripliga och förstärker).
Hade velat studera JMs handrörelser när hon var drama queen i rätten.

De använder även ord fel. Hare har flera exempel med i sin bok bl.a en som säger "jag har tillräckligt många antidoter (skulle väl vara anekdoter men blev motgift/serum) för att fylla fem, sex böcker - tillräckligt många för en trilogi." Eh?
Behöver ju inte handla om nätdejting, går finfint att studera på fb.
Citera
2018-06-03, 09:39
  #39981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JM är inte bara farlig för folks liv, hon är det också för andras psykiska hälsa. Undrar hur många nagelbitare som går på lugnande, antidepressiva eller på droger det finns i hennes omgivning och familj, inte minst bland barnen. För att stå ut med JMs ständiga malande tjat och manipulationer. Själv anser hon ju JM att hon är en alldeles utmärkt mamma.....Mest orolig kan jag känna mig över mellanpojken, tonåringen. Hoppas han får det bra hos sin pappa.

AM hade en snabb glimt av någon i dörröppningen till sovrummet, men hon är själv inte helt säker på att hon verkligen såg någon där. Om det i så fall var JM eller nån annan är frågan. Har lite svårt att tänka mig att JM själv skulle söla ner sig med blod. Var det inte Ghasem han hette, killen som åkte tillbaks till sitt gamla hemland nån eller några dagar efter mordet?

Som sagt: man har pressat MR alldeles för lite, han vet nog mer än han har sagt.

JM satt nog, som MR berättade, i bilen och halvsov medan han utförde grovjobbet och på Hinseberg får hon nu träffa likasinnade.

Till skillnad från dig så tror jag att AM verkligen såg någon i dörröppningen,
Johanna. Tror absolut att hon övervakade det hela så att att den rejält
av droger påverkade MR inte sabbade det hela. J deltog inte aktivt i
knivhuggadet - inte vill hon söla ner sina bullbakande händer. Hon trodde
nog också att MR utfört sitt uppdrag till 100% - att bägge föräldrarna
verkligen var dödade. Tack och lov överlevde dock AM det vidriga
överfallet och attacken - till Mördar-Johannas stora förtret.
Citera
2018-06-03, 10:10
  #39982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Till skillnad från dig så tror jag att AM verkligen såg någon i dörröppningen,
Johanna. Tror absolut att hon övervakade det hela så att att den rejält
av droger påverkade MR inte sabbade det hela. J deltog inte aktivt i
knivhuggadet - inte vill hon söla ner sina bullbakande händer. Hon trodde
nog också att MR utfört sitt uppdrag till 100% - att bägge föräldrarna
verkligen var dödade. Tack och lov överlevde dock AM det vidriga
överfallet och attacken - till Mördar-Johannas stora förtret.

Att hon sov i bilen under tiden som hennes föräldrar
skulle mördas låter ju inte särskilt troligt i alla fall.
Citera
2018-06-03, 13:20
  #39983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att hon sov i bilen under tiden som hennes föräldrar
skulle mördas låter ju inte särskilt troligt i alla fall.

Sov gjorde JM kanske inte, hon satt väl och blundade, slappade och dagdrömde om alla de miljoner hon trodde hon skulle få i arv.
Citera
2018-06-03, 14:22
  #39984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sov gjorde JM kanske inte, hon satt väl och blundade, slappade och dagdrömde om alla de miljoner hon trodde hon skulle få i arv.
Nu borde hon väl vara inskolad på Hinseberg eller Ystadsanstalten, den mordiska JM.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback