Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 09:51
  #109
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ingen som hann ta skärmdumpar på hans fejsbok innan han raderade? Kan vara intressant att veta vilken slags kommentarer han är rädd för att visa upp.

Finns ju ingen anledning att radera inlägg om man har rent mjöl i påsen. Tvärtom vore då dessa rader värda sin guld i vikt för en "komiker".
Citera
2018-01-31, 09:54
  #110
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och att han tog bort bilden från julmiddagen - vilka satt vid det bordet tro..?
Bara maten syntes. Typ 10 meter långt bord. Mat som skulle räckt till minst ett dussin underbetalda svartjobbar med asylansökan. Debbie Nujen nyttjar sina kontakter
Citera
2018-01-31, 09:56
  #111
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Bara maten syntes. Typ 10 meter långt bord. Mat som skulle räckt till minst ett dussin underbetalda svartjobbar med asylansökan. Debbie Nujen nyttjar sina kontakter
Och alla lever de gott på varumärket SVT skapat. Man mår illa för mindre.
Citera
2018-01-31, 09:58
  #112
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Huset behövs för släktens julfirande. Att Hyrfrid AB står som ägare är för att skattefiffla.

https://mobile.twitter.com/ozznujen/...9292374016?p=p

Julmaten på bild på insta raderad nyss
Om man nu skattefifflat & köpt huset via ett bolag så måste man givetvis betala skälig, marknadsmässig hyra för att få använda det privat, annars blir det förmånsbeskattning. Finns det några sådana hyreskvitton månntro?
Citera
2018-01-31, 09:58
  #113
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ingen som hann ta skärmdumpar på hans fejsbok innan han raderade? Kan vara intressant att veta vilken slags kommentarer han är rädd för att visa upp.

Nej, men det var intressant att den nu raderades. När det här uppdagades, så undrade jag i en annan tråd om det kanske kommer visa sig vara dags för honom att gå under jord som Soran gjorde. Det är väl för tidigt att dra den slutsatsen från enbart att Fejansidan försvann just nu, men det är utan tvekan ett eventuellt steg åt det hållet. Vi får väl se om det blir en sorti, eller om han kommer att försöka förklara sig för att bli kvar.

Jag var lite nöjd när Soran försvann, men var samtidigt lite besviken över när det inte visade sig vara Özz som var anklagad för att vara serievåldtäktsman. Dock försvann även Betnér (tillfälligt?) som en extra bonus. Försvinner Özz, så är det faktiskt bara Schyffet kvar av de "komiker" jag helst skulle slippa se förpesta offentligheten.
Citera
2018-01-31, 10:06
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag var lite nöjd när Soran försvann, men var samtidigt lite besviken över när det inte visade sig vara Özz som var anklagad för att vara serievåldtäktsman. Dock försvann även Betnér (tillfälligt?) som en extra bonus. Försvinner Özz, så är det faktiskt bara Schyffet kvar av de "komiker" jag helst skulle slippa se förpesta offentligheten.

...tror en icke PK grävande journalist, en nitisk revisor eller generell skatterevision i Schyfferts firma också skulle bli förödande. Har svårt att se att den S-förkämpen har särskilt rent mjöl i sin egen påse. Det finns nog allt ifrån ständiga krogkvitton och resor, till inköp av utrustning som ej behövs och en hel del annat att rota fram. Förutom ev svarta gage från uppdragsgivare i restaurangbranschen. Så det kan nog hända att han också ryker från sina höga moraliska hästar till slut...
Citera
2018-01-31, 10:06
  #115
Medlem
Flus avatar
Özz skyller på sin svåger på twitter:

"Ang bygget på Gotland. Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med många olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som var projektledare där. Så vet faktiskt inte mer och kan heller inte svara på några frågor om det."
https://twitter.com/ozznujen/status/958620437939965952
Citera
2018-01-31, 10:06
  #116
Medlem
TumTums avatar
Hoppas Özz är den sista komikern/standuppare som hatar på Sverige.
Det vi behöver är någon som lyfter Sverige och svenskarna istället för att pissa på oss.
Lite jävla stolthet och " fan vad bra vi är"
Det måste bli ett slut på håriga kurder som å ena sidan avskyr oss, men tar jävligt gärna
Våra pengar och våldtar tjejer.
Framför allt ska svensken:
SLUTA AVSKY DIG SJÄLV
DU ÄR BÄST
__________________
Senast redigerad av TumTum 2018-01-31 kl. 10:11.
Citera
2018-01-31, 10:08
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Özz skyller på sin svåger på twitter:

"Ang bygget på Gotland. Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med många olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som var projektledare där. Så vet faktiskt inte mer och kan heller inte svara på några frågor om det."
https://twitter.com/ozznujen/status/958620437939965952

Innebär det att han anlitat svågern då, och betalat arbetsgivaravgifter, försäkringar och lön för denne i samband med arbetet på fastigheten? Vad finns på svågern, driver han byggfirma eller annan verksamhet?
Citera
2018-01-31, 10:09
  #118
Medlem
S.Kandals avatar
Den gode Özz har ju senast idag publicerat ett alser i Expressen. Om det nu är som vissa av oss tror lär denna plockas bort innan lunch. Ansvar utgivare lär ha häcken full i detta nu...

https://www.expressen.se/kronikorer/...ram-i-sverige/
Citera
2018-01-31, 10:10
  #119
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Özz skyller på sin svåger på twitter:

"Ang bygget på Gotland. Jag vet ingenting om det. Alla upphandlingar och kontakter med många olika firmor, byggjobbare och hantverkare har skötts av min svåger som var projektledare där. Så vet faktiskt inte mer och kan heller inte svara på några frågor om det."
https://twitter.com/ozznujen/status/958620437939965952

Så lätt kommer han inte undan, det ser man på de kommentarer som trillat in. Detta kommer ut i MSM inom kort.
Citera
2018-01-31, 10:11
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Gutarna levererar.
Öborna har större cojones än andra tidningar.
Nu är katten ute säcken.
"Känd komiker har finansierat terrordådet i Stockholm"
Vem vågar... Melin eller Mattsson?
Edit:Och där blev hans insta privat
Damage control in progress
Utan betalvägg dessutom.
http://www.helagotland.se/samhalle/t...-15051086.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback