Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 10:14
  #121
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Den gode Özz har ju senast idag publicerat ett alser i Expressen. Om det nu är som vissa av oss tror lär denna plockas bort innan lunch. Ansvar utgivare lär ha häcken full i detta nu...

https://www.expressen.se/kronikorer/...ram-i-sverige/

Ja du, han ger dubbelmoralen ett äkta ansikte.
Citera
2018-01-31, 10:15
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Den gode Özz har ju senast idag publicerat ett alser i Expressen. Om det nu är som vissa av oss tror lär denna plockas bort innan lunch. Ansvar utgivare lär ha häcken full i detta nu...

https://www.expressen.se/kronikorer/...ram-i-sverige/

Finns en annan krönika av ÖN:
"Skitåret 2018 kommer allt att bli ännu värre"
Han visste inte hur rätt han skulle få där 😀
Citera
2018-01-31, 10:16
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Varifrån kommer alla pengarna? 371.000 på drygt 2 år. Varav 174.000 uppenbart sänts utomlands.
Svarta pengar från asyladvokat. Undrar hur många 10.000-tals vi skattebetalare göder med våra skattepengar. Inte underligt att Sossarna och MP höjer skatterna.

" Kontanta uttag som Akilov gör via bankomat uppgår till 197 000 kronor. Akilov har dessförinnan skickat han stora summor pengar utomlands – oklart till vad. Totalt rör det sig om 174 000 kronor, varav 65 000 sägs gå till hans familj. Men de övriga nästan 110 000, som skickas till Uzbekistan, Turkiet, Ryssland, är det mer oklarheter med. Terrorfinansiering? Svar gives icke. Från november/december slutar han helt använda kort. I förhör hävdar han att han lever på kontanter han får för ströjobb. Trovärdigt?"


Har en bekant som visade utdrag ur förundersökningen och där ser man att Akhilov har fått " lön" från en uppdragsgivare på Gotland. Ca 85000 kr som inte finns registrerade hos skatteverket.
Jag säger inte att uppdragsgivaren är jihadist men tillhör en familj av kända kurder som ganska nyligen inventerat i fastigheter på ön. Tror inte de kommer att gilla att bli sammankopplade med detta.
Blir oerhört spännande att se utvecklingen om media snappar upp detta.
Citera
2018-01-31, 10:19
  #124
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackaregubbe
Utan betalvägg dessutom.
http://www.helagotland.se/samhalle/t...-15051086.aspx

Detta är ju nästan för bra för att vara sant, är det en dröm?

Citat:
Terroristen Akilov jobbade åt Özz Nûjen i Tingstäde

Terroristen Rakhmat Akilov som dödade fem personer i terrorattacken på Drottninggatan arbetade på Gotland. Han fick stora summor i ersättning av flera medlemmar i familjen Nûjen, framgår i polisens förundersökning.
Citera
2018-01-31, 10:19
  #125
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Men nu börjar det väl ändå gå för jävla långt, ingen och då menar jag ingen ska få mig att tro att det folkkära komiska geniet tillika briljante krönikören Özz med familj är skyldiga till detta oerhörda vidriga tilltag!
För det första så är Özz en god hårt arbetande man och har mitt fulla förtroende och för det andra så är detta endast ännu ett rasistiskt påhopp i hetsjakten på kurdiska komiker i Sverige, och för det tredje litar jag 100% på att Özz effektivt reder ut denna skandal och snart får spendera sin tid på just det han älskas så hemskt mycket för ute i stugorna, sin kärlek men framför allt sin humor.

#glömaldrigsoran
Citera
2018-01-31, 10:20
  #126
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så lätt kommer han inte undan, det ser man på de kommentarer som trillat in. Detta kommer ut i MSM inom kort.
Nej, givetvis kom hälften av cashen från Özz och då borde han känt till vilken typ av arbetskraft svågern anlitade. Men det hade sett värre ut om det varit en betalning direkt från Özz till terroristen...
Skickade Akilov vidare stålar till IS? Man kan ju undra hur många peshmerga-kurder som fått sätta livet till pga kulor som betalats med hjälp av Özz pengar.

"You follow drugs, you get drug addicts and drug dealers. But you start to follow the money, and you don't know where the fuck it's gonna take you."
Lester Freamon - The Wire
Citera
2018-01-31, 10:20
  #127
Medlem
TumTums avatar
Jobbigt för Måns Möller att han är på Özz Feja.
På bannern dessutom bredvid Akilovs plånbok.
Är Måns karriär över också by proxy?
Citera
2018-01-31, 10:24
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-lars
Har en bekant som visade utdrag ur förundersökningen och där ser man att Akhilov har fått " lön" från en uppdragsgivare på Gotland. Ca 85000 kr som inte finns registrerade hos skatteverket.
Jag säger inte att uppdragsgivaren är jihadist men tillhör en familj av kända kurder som ganska nyligen inventerat i fastigheter på ön. Tror inte de kommer att gilla att bli sammankopplade med detta.
Blir oerhört spännande att se utvecklingen om media snappar upp detta.

Javisst. Det vore ju egendomligt om inte åtminstone Expressen kollar detta. Det är ju inte alla som läst Fup så noga som Katerina Janouch, stor respekt till henne.
Citera
2018-01-31, 10:26
  #129
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Vämjeligt var ordet sa Bull..

https://unv.is/expressen.se/kronikor...-kinberg-batra
Citera
2018-01-31, 10:27
  #130
Medlem
Jaha det är svågern som ska hängas ut!
Citera
2018-01-31, 10:31
  #131
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Jaha det är svågern som ska hängas ut!

Det kommer inte att lyckas, Özz är from nu ett minne blott på den offentliga scenen.
Citera
2018-01-31, 10:33
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det kommer inte att lyckas, Özz är from nu ett minne blott på den offentliga scenen.

Ja det tror jag också. Jag är bara förvånad över hur enormt stort hyckleriet är. Man slänger till och med en i familjen åt vargarna för att rädda sitt eget skinn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback