Citat:
Ursprungligen postat av
Iton
Bara för det faktum att jag tycker att Strandhäll vann debatten innebär det inte att jag röstar S. Jimmy hade inte mycket att komma med förutom ett par repliker som han hade övat på hemma framför spegeln. Och visst drog han invandrarkortet igen. Och sen ska de påstå att de inte är ett enfrågeparti...visst... Han verkade ganska så vilsen i debatten. Han är en skicklig debattör men har tappat stinget ända sen han kom tillbaka från sin utbrändhet.
Är det inte relevant att lyfta fram anledningen till att vården fungerar sämre?
Du menar alltså att det är mer konstruktivt att driva en politik som medför problem på MÅNGA områden, - högre brottslighet, sämre vård och skola, påfrestande finanser etc, - än det är att lösa bara EN viktig fråga?
Citat:
Sen, vad ska SD åstadkomma istället? De kan ju för fxn inte ens hålla reda på sina egna riksdagsmedlemmar. Den ena vevar med nävarna i krogkön på första bästa som säger emot honom - det kanske passar i Vitryssland men inte i Sverge. Den andra tar på sig naziarmband. Den tredje festar med nazister och skämtar om att gasa judar. Och hur mycket är det som inte har kommit fram än, som vi inte vet om? Kommunpolitiker ska vi inte ens tala om... Och sen är förväntan att de skulle kunna styra ett land?! De är inte i stånd till det.
Vad har företeelserna i en krogkö med Sverige att göra?
Återigen verkar du tycka att en politik för högre brottslighet och sämre ekonomi är bra så länge företrädarna för den linjen har kostym och för sig bra.
"Med god retorik och ett vårdat yttre, för Sverige in i dimman!"
Citat:
Sverige har de senaste åren gjort miljardöverskott. Visst, en del beror på den nuvarande högkonjunkturen men en del beror också på den förda politiken. M förde sen Sverige igenom en av de värsta finanskriserna sen 30-talet. Visst att de gjorde en del drag som jag inte tycker eller håller med om men ett visst mått av cred ska de ha. Att det mesta går utför blir inte sant bara för att man upprepar det (från ett specifikt politiskt håll). Det finns absolut områden som kan och måste förbättras men att det mesta skulle gå utför stämmer helt enkelt inte.
Moderaterna är antingen ett skattehöjarparti, eller ett parti som inte vill ha kvar det svenska systemet.