2018-01-28, 11:09
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
SD får 16,4 procent i Svensk väljaropinion. En liten tillbakagång.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6871089

Svensk väljaropinion

Ha, ha, ha, ha,ha..

Resultaten dessa skojare presenterar är helt och endast baserade på genomsnitt som våra väl ökända skojarinstitut åstadkommer - speciellt för SD,

Dom kan slänga sig i väggen - korrumperade och agendastyrda!

Ha, ha, ha, ha, ha...
2018-01-28, 11:13
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
"Sossarna har trollfabriker."

Det finns ingen gräns för hur mycket man kan tänka sig att ljuga.

Kryp tillbaka till det "politikfakta" som du kom ifrån.

Hela socialdemokratin är väl någonstans en enda stor "trollfabrik", eller snarare lögnfabrik. De har ljugit svenska folket rakt upp i ansiktet utan minsta skam i kroppen i fråga efter fråga - inte minst om att massinvandringen skulle vara såååå lönsam och vara det bästa som hänt Sverige sedan skivat bröd uppfanns. Hur tror du annars att ett parti som Sverigedemokraterna kunde nå så stora framgångar på relativt kort tid? De växte fram som en reaktion mot ett vansinnigt socialdemokratiskt styre. Och tack vare att S aldrig lär sig utan fortsätter med sin galenskap kommer SD inte att få under 25% i valet i höst.

Folk har genomskådat S på allvar sedan Mona Sahlins och Juholts dagar som partiledare. Och Löfven fortsätter denna fina tradition genom att leda landet som en imbecill utan varken vision, planer eller lösningar. PASOKifieringen av svensk socialdemokrati fortsätter i allt snabbare takt samtidigt som SD - p g a sossarnas totala handlingsförlamning när det gäller att lösa de gigantiska samhällsproblemen vi har - kommer att öka stort i ytterligare ett val. SD är mer underskattade än någonsin tidigare, och det vill inte säga lite. Blir S eller SD största parti den 9 september? Låt oss avvakta och se. Och invänta etablissemangets chock...
2018-01-28, 11:15
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Svensk väljaropinion

Ha, ha, ha, ha,ha..

Resultaten dessa skojare presenterar är helt och endast baserade på genomsnitt som våra väl ökända skojarinstitut åstadkommer - speciellt för SD,

Dom kan slänga sig i väggen - korrumperade och agendastyrda!

Ha, ha, ha, ha, ha...

Ja, utfört av Sifo som tar med Sifo, Ipsos och Novus. Tre av dom allra sämsta och mest underskattande gällande Sverigedemokraternas valresultat vid ett val idag. Höjden av skrattretande och uselt! Om 18% är en stor underskattning, vad är då Sifos sammanställning på 16,2%? Hahahahaha.

Vi ses på valdagen i september Sifo, med 21-23% för Sverigedemokraterna i valresultat!
2018-01-28, 11:55
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Svara på min fråga istället. (Även fast det är kul när du gör bort dig).
Vad vill du att jag skall svara på ? Förutom vad jag skrivit tidigare i tråden nämligen att jag tror inte att SD skulle ha några 23-27 % i opinionen vilket vore en ren glädjekalkyl.
Vad har vi idag 16,4 % alltså 3,5 % upp sedan valet 2014.
2018-01-28, 12:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag vänder mig mot uppfattningen att SD-sympati är så extremt självhäftande att den aldrig kan lossna. Om detta inte gäller för andra partier känns det ju orimligt att det skall gälla för SD.
Det har gällt för andra partier också,men när man prövats av regeringsmakten och inte pallat trycket ,då först har den hårda kärnan börjat lämna.
När SD bildat regering och retat sina väljare ,då lär dom falla.Till dess kommer SD bara att öka eller stå stilla ,oavsett vad ljugmedia påstår.
2018-01-28, 12:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vad vill du att jag skall svara på ? Förutom vad jag skrivit tidigare i tråden nämligen att jag tror inte att SD skulle ha några 23-27 % i opinionen vilket vore en ren glädjekalkyl.
Vad har vi idag 16,4 % alltså 3,5 % upp sedan valet 2014.
All tillgänglig data & jämförelser med valresultatet säger att 16.4% är ett rent skämt som ingen kan ta på allvar. Sen tror jag inte heller att 30% i dagsläget är realistiskt.
2018-01-28, 12:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Är inte hypotesen att SD gått från 25 % --> 18 % något som rimligen innebär att väljare går tillbaka ?

Avfärdar man alla opinionsmätningar som inte regelmässigt höjer SD:s maxvärde som "fake news" och "agendamätningar" (typ) behöver man ju inte diskutera över huvud taget.
Har du något val som visar facit på de "teorierna"?
2018-01-28, 12:19
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Den hårdaste kärnan är som sosse alltid sosse. Det skall totalflopp och svek om det ska upphöra. Typ det som skett mot oss svenskar i regimernas iver att vara förstklassiga hotell till alla invällare. Och Sverigedemokraterna ställer sig bakom och ivrar för mer service.

Andra utanför kärnan kan nog byta om pressen skriver något ofördelaktigt och annat parti lovar allt i sin iver att gå om SD.

Jag känner till sossar i nittioårsåldern som insett att S är körda,men väljer soffan för att inte reta sina vänstersläktingar. såg en undersökning som visar att kring 4% av sossarnas kärnväljare dör bort varje år ,och var ungdomarna som levt i en spännblattestyrd skola går är knappast svårt att inse.och utvecklingen rent allmänt i samhället går inte längre att mörka eller förklara bort.
Och när övriga partier helt plötsligt driver SD,s frågor så inser ju befolkningen att SD haft rätt hela tiden.
Senast redigerad av Erk Swede 2018-01-28 kl. 12:38.
2018-01-28, 12:23
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Dessutom uppenbart RIKTAT mot just Sverigedemokraterna. Intressant under valåret som sagt. Man ser ganska många nu som uppenbart tramsar och försöker skriva massa skit angående rimliga valresultat och annat. Är väl trollfabrikerna från sossarna vi ser. Vi vet ju att LO haft utbildningar för hundratals dårar som ska agera troll på nätet så...

Mycket skit kan jag acceptera att läsa här om att Sverige är på ruinens brant eller att SD skulke ha 25% i opinionen. Men när man anklagar dem som konsekvent vägrar köra med skitmetoder i sociala medier och konsekvent håller en mycket hög nivå för trollfabriker, då måste jag ryta till. Nu får ni fanimej städa upp i de egna leden några år innan ni anklagar S för fulspel på nätet. SD med nätets vidrigaste anhängare.
2018-01-28, 12:26
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Forskning från Danmark visar att Dansk Folkeparti har de mest lojala kärnväljarna. Detta mest beroende på den stigmatisering & brunstämpling man utsatts för tidigare. (nu har det som bekant vänt i Danmark).

När en väljare nyss har bytt partilojalitet så har man fortfarande en viss lojalitet kvar till sitt gamla parti. När ledarna från detta parti då kallar dig fascist, rasist & fan vet vad så går man aldrig tillbaka dit igen.

Detta är självklart applicerbart på SD i Sverige också.
Finns undersökningar i Sverige också som visar att SD har störst andel kärnväljare av alla partier. Och nu börjar dom vara så stora att det är inte bara procentuellt störst andel ,utan även i faktiska tal.
2018-01-28, 12:28
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Svensk Väljaropinions "sammanställning" är ju otroligt patetisk.

Utförd av Sifo och med Sifo, Ipsos och Novus, tre av dom allra sämsta och mest underskattande instituten gällande Sverigedemokraternas siffror vid ett val idag.

Skrattretande dumt.
Ljug framtaget för att publiceras i ljugmedia..
2018-01-28, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Mycket skit kan jag acceptera att läsa här om att Sverige är på ruinens brant eller att SD skulke ha 25% i opinionen. Men när man anklagar dem som konsekvent vägrar köra med skitmetoder i sociala medier och konsekvent håller en mycket hög nivå för trollfabriker, då måste jag ryta till. Nu får ni fanimej städa upp i de egna leden några år innan ni anklagar S för fulspel på nätet. SD med nätets vidrigaste anhängare.
Vart vill du komma? Sossarna har ju bekräftat trollverksamheten på partihögkvarteret. Gör du gällande att SAP ljuger om sina egna metoder, metoder som bara kan skada partiet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in