2018-01-30, 19:33
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Såg vi samma debatt? Du känns som en såndära snubbe som skriver SD2018 i varje tråd på Aftonbladets Facebooksida. Tillsammans med alla dina LHS-polare.

Hur kan Åkesson köra över någon utan att presentera en lösning på något? Det var något CP tidigare som påstod att man måste identifiera problemet först för att presentera en lösning. Men jag trodde att Åkesson hade "identifierat" problemet? Helt galna tankevurpor av folk i denna tråden! Men vad hade man förväntat sig? Fattiga och outbildade arbetare som röstar höger!
Välutbildad, egen företagare, villa i sveriges näst dyraste område, röstar mitten d v s SD. Lär dig din politiska karta, SD ligger där S låg för 15 år sedan.

Vänsterextremist.
Citera
2018-01-30, 19:37
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Välutbildad, egen företagare, villa i sveriges näst dyraste område, röstar mitten d v s SD. Lär dig din politiska karta, SD ligger där S låg för 15 år sedan.

Vänsterextremist.

Nej. Jag röstar inte vänster. Fel.
Citera
2018-01-30, 19:43
Medlem
born1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Mitt konto sträcker sig tillbaka till 2013 och där jag själv konstaterat att jag är en moderat flera gånger.
Det enda dina tidigare inlägg styrker är att du tycker om Reinfeldt och hatar SD. Luktar fortfarande rikligt av trollverkstad om dig.
Citera
2018-01-30, 19:44
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du vill säga. Du pratar inte så bra svenska tyvärr.

Du låter som Strandhäll!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2018-01-30, 19:46
Bannlyst
Citat:
Nej. Jag röstar inte vänster. Fel.
Men du är en extremist.
Citera
2018-01-30, 19:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Oj... du förstår inte vad jag skriver. Du skriver ju för i helvete bara ”vad”

Jag vill veta ”hur”.

Du kanske inte skall kalla andra korkade när du inte ens kan förstå ett inlägg på ett par rader. Dessutom så känns det underligt när en SD:are kallar någon korkad då ni liksom förespråkar den korkade generationen människor.
Du gör dig till åtlöje inför alla genom att visa att du bara följer ett manus och inte tar till dig vad folk skriver. Men fortsätt du bara. Varje nytt inlägg från dig visar hur sjukt det här är.
Detta har ett värde eftersom sådana som du bara stärker SD efter debatten som denna tråd handlar om.
Citera
2018-01-30, 19:52
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Debatten handlade till viss del om massinvandring eftersom den...
1. Tar resurser sjukvården inte har.
2. Skapar kaos på sjukhusen när klanerna får lust att delta i administrationen.

Dessutom var Strandhälls snyftförsök med att 20% av de anställda på sjukhusen är invandrare direkt pinsamt. Vad har utbildade, integrerade utlandsfödda som bott här i 15 - 20 år med dagens massinvällning av konfliktorienterade analfabeter att göra.

Du glömde
3. Massinvandringen underminerar vården genom felbehandlingar på grund av bristande medicinsk kompetens (med risk för dödsfall), samt stor otrygghet och risk för felbehandlingar för svenskar när vårdpersonal inte kan svenska.

Nedanstående är typiska fall som har blivit frekventare senaste tiden. Men det förstås, precis som våldtäkterna beror ökningen på att fler anmäler. Trovärdigt? När SKL har gått ut och varnat om att patientsäkerheten är hotad pga nyanlända, är det "ingenting" att bekymra sig över?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/antalet-anmalningar-mot-varden-okar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/ms-patient-avled-efter-medicinbehandling
http://norran.se/nyheter/klinik-kritiseras-efter-felbehandling-969265

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6864212
Senast redigerad av Passepartout 2018-01-30 kl. 19:56.
Citera
2018-01-30, 20:01
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Och hur kan du koppla detta till invandringen?
Du utesluter alltså det faktum att Sverige, ja hela omvärlden förändras, både vad gäller mänskliga attityder och ekonomiska förutsättningar?

Livet var mycket hårdare på stan på 90-talet, mer misshandel på krogen etc. se typ stureplansmorden, gängen som härjade under denna tid, klotterkriget m.m.
men det blundar ju oftast de flesta för, för det stämmer ju inte med bilden av dagens Sverige.

Men visst, får det dig och alla andra lipsillar att må bättre så varsågod.
På 50-talet klagade man på raggarna, på 60-talet var det modsen, 70-talet var det punkarna och hippies, på 80-talet var det skinheadsen, på90-talet var det hiphopgängen, ...det var alltså samma sak all over again, då som nu, en generationsfråga.

Jo jag ger mig, du har helt rätt.. det var värre förr.. mer mord och överraskningssex i buskarna runt om i landet.. Jag kommer ihåg på 80-talet att tidningarna inte skrev om något annat än mord och våldtäckter, när Palme sköts var det knappt någon som höjde på ögonbrynen efter alla terrordåd och skolskjutningar som bla hipphoppgängen och finnarna ställt till med... Modsen var ju väldigt kända för taroush och att slänga in granater i lägenheter....
Citera
2018-01-30, 20:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du utesluter alltså det faktum att Sverige, ja hela omvärlden förändras, både vad gäller mänskliga attityder och ekonomiska förutsättningar?

Livet var mycket hårdare på stan på 90-talet, mer misshandel på krogen etc. se typ stureplansmorden, gängen som härjade under denna tid, klotterkriget m.m.
men det blundar ju oftast de flesta för, för det stämmer ju inte med bilden av dagens Sverige.

På 50-talet klagade man på raggarna, på 60-talet var det modsen, 70-talet var det punkarna och hippies, på 80-talet var det skinheadsen, på90-talet var det hiphopgängen, ...det var alltså samma sak all over again, då som nu, en generationsfråga.
På 90 talet var Stureplansmorden en stor grej, nu händer motsvarande masskjutningar flera gg per år.
Att invandringen var orsaken till Stureplansmorden (blattar och en halvblatte) precis som resten av skiten idag är klarlagt.
Citera
2018-01-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Den analysen av händelseförloppet lär du endast dela med övriga sossetrollare. Det enda sättet en intellektuell dvärg som Strandhäll skulle kunna köra över Åkesson är med sin Volvo. Strandhäll lyckades bara framstå som en levande halmgubbe med sitt babblande; inte konstigt Åkesson tröttnade på henne.

Kan INTE annat än instämma !

Det är uppenbart att sossesvinen skickat ut sina troll inför valet för de har inset att loppet är kört.

Om man INTE fattat att det handlar om ett haveri när folk dör i väntan på vård och kvinnor får föda i bilar har man fan INTE mycket bakom pannbenet !

Sossarna skiter fullkomligt i folket ! Det enda de är intresserade av är makt och sina karriärer !
Att det sedan går ut över folket och att t.o.m liv spills bekommer dom inte det minsta !

Nästa gång du hör en sosse tala t.ex Löfven så lägg märke till att allt handlar om saker som kommer att hända...... i framtiden !

Vi kommer att titta på bla bla bla
Vi har sett detta och ska bla bla
Vi ska tillsätta en utredning om detta bla bla
Vi måste bygga ett bla bla
Det är en inkörningsfas och det kommer att fungera fullt ut 2020 bla bla
Det är ute på remiss bla bla

Allt är i futurum, sedan går tiden och ingenting händer utan man bara rabblar samma skit om och om igen !
Senast redigerad av tedbundylive 2018-01-30 kl. 20:07.
Citera
2018-01-30, 20:12
Medlem
löls avatar
Citat:

Du....... Du kan inte jämföra de senaste 10 åren i Sverige med någon annan tid i modern tid....

Jag tror du är smartare än så
Citera
2018-01-30, 20:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Besvara ”hur” så räcker det. Det är ett ganska vanligt uttryck som du borde ha lärt dig trots din uppenbart minimala skolning.
Men snälla lilla vän, nu har jag svarat på ”HUR” många gånger. Jag tror att du försöker driva detta OT. Men då återgår vi till mitt ursprungliga svar till dig. (Du kan också kolla min signatur.)

Jag UPPREPAR: HUR kan vi börja lösa problemen (copy/paste):
- Sluta prata om ”utmaningar” och angrip problemen.
- Människor dör för att vårdplatser saknas – öka vårdplatserna.
- Optimalt nyttja den kapacitet som finns.
- Koordinera de vårdplatser som finns bättre.
- Se till att fler får möjlighet att jobba heltid.

Se även mina tidigare svar till dig som du har låtit bli att svara på:
(FB) Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
(FB) Jimmie Åkesson (SD) överkörd av Annika Strandhäll (S) i Agenda 2018-01-28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in