2018-01-30, 18:51
Medlem
Det är lite underligt att PM:s tydligt avvikande personlighet inte har kommenterats mer, men den beskrivs kanske i den oundvikliga boken om detta brott.

Det är också underligt att de runt honom inte har reagerat, men han samlade väl jasägare runt sig, som koncentrerade sig på det tekniska.

Han hade inte bara ett smålustigt kroppsspråk. Han kunde också låta avvikande.

I denna korta film utstöter PM ett ljud som jag direkt associerar med autister. Det går snabbt, och är lätt att missa. Lyssna vid 2:44, när PM liksom gnyr, eller sjunger, av förtjusning. Klockren autist.

Han är ett barn, absorberad av sin stora leksak.

Jag tycker också att interaktionen med hans besättning är intressant. Det är många stirrande, ögon, en underdånig stämning, och PM kräver som vanligt, tjatar och ger order, med ganska entonig röst, som vanligt.

Jag tycker att den superkorta sekvensen (2:44) säger mkt om PM:s inkapslade problem, för oss som aldrig träffat honom.

https://youtu.be/JZX6BHMAf4w
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-30 kl. 18:58. Anledning: felskrivning
Citera
2018-01-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ha ha förlåt

Klassisk flashbacktabbe. Man filar på inlägget i en kvart, och missar att klistra in länk!

Nu är det fixat
Låter lite knepigt där. Fnittrar han?
Citera
2018-01-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter lite knepigt där. Fnittrar han?

Nej, han gör ett helt eget ljud, och det är det som är väldigt intressant. Han tjoar inte, visslar till eller skrattar till, som en annan skulle gjort.

Det händer nåt på skärmen framför honom. Jag tror att ubåten bryter ytan, PM ser att allt rullar på enligt planen, han blir förtjust, och han kvider på ett nästan melodiskt sätt.

Jag har jobbat med autister då och då, och känner igen detta, att ha en egen ljudvärld.

Och jag blir fascinerad, för jag anar att PM:s autistiska sida var väldigt tydlig, men på nåt jävla sätt har han lyckats kapsla in den ändå.

Nu inrättade han iofs sitt liv på ett ovuxet sätt, levde bohemiskt och satsade fanatiskt på udda grejer, och jag förmodar att han skulle ha bombat direkt om man satt honom på en normal arbetsplats, i en socialt krävande miljö.

Han skulle inte funka i 5 min på ett sjukhus eller ett kontor ...
Citera
2018-01-30, 19:14
Medlem
Citat:
Nej, han gör ett helt eget ljud, och det är det som är väldigt intressant. Han tjoar inte, visslar till eller skrattar till, som en annan skulle gjort.

Det händer nåt på skärmen framför honom. Jag tror att ubåten bryter ytan, PM ser att allt rullar på enligt planen, han blir förtjust, och han kvider på ett nästan melodiskt sätt.

Jag har jobbat med autister då och då, och känner igen detta, att ha en egen ljudvärld.

Och jag blir fascinerad, för jag anar att PM:s autistiska sida var väldigt tydlig, men på nåt jävla sätt har han lyckats kapsla in den ändå.

Nu inrättade han iofs sitt liv på ett ovuxet sätt, levde bohemiskt och satsade fanatiskt på udda grejer, och jag förmodar att han skulle ha bombat direkt om man satt honom på en normal arbetsplats, i en socialt krävande miljö.

Skulle vara intressant att veta hur man observerat honom på psyket. Där måste det synts en del. Och bevakningen inne på häktet är ju ganska intensivt. Det här blir en rolig rättegång
Citera
2018-01-30, 19:14
Medlem
Se där ja, PM kör a la John Knudsen hela vägen. Knudsen gjorde precis så här, valde bort jury, i hopp om mindre uppmärksamhet o att det med bara jurister inte skulle bli livstid. Fungerade inte alls! Livstid blev det för honom, han ansågs också farlig enl paragraf 70.
Citera
2018-01-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Se där ja, PM kör a la John Knudsen hela vägen. Knudsen gjorde precis så här, valde bort jury, i hopp om mindre uppmärksamhet o att det med bara jurister inte skulle bli livstid. Fungerade inte alls! Livstid blev det för honom, han ansågs också farlig enl paragraf 70.
Valde han också bort juryn? Och Madsen lärde sig inget av det?
Citera
2018-01-30, 19:15
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

Skulle vara mycket intressant att få veta hur han fungerar i fängelset.
Citera
2018-01-30, 19:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är lite underligt att PM:s tydligt avvikande personlighet inte har kommenterats mer, men den beskrivs kanske i den oundvikliga boken om detta brott.

Det är också underligt att de runt honom inte har reagerat, men han samlade väl jasägare runt sig, som koncentrerade sig på det tekniska.

I denna korta film utstöter PM ett ljud som jag direkt associerar med autister. Det går snabbt, och är lätt att missa. Lyssna vid 2:44, när PM liksom gnyr, eller sjunger, av förtjusning. Klockren autist.

Jag tycker också att interaktionen med hans besättning är intressant. Det är många stirrande, ögon, en underdånig stämning, och PM kräver som vanligt, tjatar och ger order, med ganska entonig röst, som vanligt.

Jag tycker att den superkorta sekvensen (2:44) säger mkt om PM:s inkapslade problem, för oss som aldrig träffat honom.

Idioten blir euforisk. Samma idiotljud kom han nog med när han misshandlade Kim.
Citera
2018-01-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Idioten blir euforisk. Samma idiotljud kom han nog med när han misshandlade Kim.
Lyssnat flera gånger. Läskigt ju. Usch. Tänk om han lät så när han torterade Kim. Så jävla vidrigt!
Citera
2018-01-30, 19:26
Medlem
Citat:
Valde han också bort juryn? Och Madsen lärde sig inget av det?
Ja det gjorde han. Knudsen är en av få som dömts till livstid med "bara" ett mord i bagaget. Brottet bar bestialiskt o är det danska mord som väl mest kan liknas vid PMs. Dock hade han lite mer skit på sig m barnporr, kolla danska Wiki, kan tyvärr inte länka.
Citera
2018-01-30, 19:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Lyssnat flera gånger. Läskigt ju. Usch. Tänk om han lät så när han torterade Kim. Så jävla vidrigt!

För et helvete det måste ha varit, denna babblande idioten, skrattande och euforisk, samtidigt som man själv ligger naken och utleverad. Fastbunden i en jävla UBÅT.
Edit: takk til eremona, bra observerat.
Citera
2018-01-30, 19:47
Medlem
Citat:

Men fy f-n vad otäck han är! Bra spaning av dig o det är nog som du säger till slut har bara en viss typ av människor fixat att umgås med honom. Hans brors ord ringer i mina öron: Peter är väldigt annorlunda. Ja det kan man lugnt konstatera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in