2018-01-30, 16:39
Medlem
Caspjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
lyssnade på aftonbladet och dom säger att den är på 600 sidor skulle den inte vara på 9000 ??

Det mesta är väl sekretessbelagt.
Citera
2018-01-30, 16:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspjo
Det mesta är väl sekretessbelagt.

Jo men inte 8400 sidor. Som sagt är det förhören som omfattar 600 sidor.

Akilov berättade för häktesvakten att han hade tillverkat ett sprängmedel, ett vitt pulver, av olika kemikalier som han köpt på apoteket och som han hade med sig i lastbilen. Han förklarade även att en mycket liten mängd pulver kunde spränga ett utrymme lika stort som cellen han satt i. Vidare förklarade Akilov att han gjort något fel med pulvret, varpå det inte ”kom igång” som det skulle.

Ibland är det tur att vissa inte kan ett jota om kemi trots allt.
Citera
2018-01-30, 16:43
Medlem
Jag tycker att de är bra att vi har ett anständigt rättsväsende i Sverige, jag förstår att man ska få en möjlighet att få sin sak prövad i rättegångar även om utgången verkar given och jag köper att samhället bistår med rättshjälp om man inte har råd.
Men i just det här fallet känns allt bara som ett gigantiskt slöseri med tid och skattebetalarnas pengar. Det är bara att låsa in honom och kasta nyckeln.
Citera
2018-01-30, 16:54
Medlem
Såg att personnumret för Rakhmat i stämningsansökan måste vara felaktigt.... står angivet som 19780274.... så vitt jag vet så har inte februari 74 dagar...
Citera
2018-01-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Såg att personnumret för Rakhmat i stämningsansökan måste vara felaktigt.... står angivet som 19780274.... så vitt jag vet så har inte februari 74 dagar...

Det är sådana nummer icke-medborgare får.
Citera
2018-01-30, 16:56
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
andra gången du skriver nåt korkat.
Man kan inte ha personnummer om man inte är medborgare
Citera
2018-01-30, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag tycker att de är bra att vi har ett anständigt rättsväsende i Sverige, jag förstår att man ska få en möjlighet att få sin sak prövad i rättegångar även om utgången verkar given och jag köper att samhället bistår med rättshjälp om man inte har råd.
Men i just det här fallet känns allt bara som ett gigantiskt slöseri med tid och skattebetalarnas pengar. Det är bara att låsa in honom och kasta nyckeln.

Nej, skulle aldrig förneka GM en rättvis prövning, det är det som kallas Sverige, ett modernt och civiliserat land! Men denna typen av figurer, som vill oss alla illa, p.g.a en sjuk profet, borde det byggas ett speciellt fängelse för, som återspeglar den kultur dom kommer ifrån. Sverige ska inte vara ett femstjärnigt hotell för utländska brottslingar!

Man ska fixa ett fängelse för dessa avarter, som återspeglar straffet dom hade fått i sitt eget hemland!

Ska vi göra skillnad på människor, ropar säkert någon... Ja, det ska vi. För dessa människor gör skillnad på oss alla i väst! Dessa människor, som attackerar vårt sätt att leva, behöver speciella militära fängelser! Eller så behöver dom västerländsk psykologi. En omprogrammering, men det är innan attentatet! Efter hör dom hemma i en jordhåla!

En människa som är sund i psyket, gör ingen annan illa!
Senast redigerad av h4ck3rsl4ck3r 2018-01-30 kl. 17:13.
Citera
2018-01-30, 16:59
Medlem
Danneskjölds avatar
Citat:

Det är inte personnummer utan samordningsnummer, då han inte är svensk medborgare. Då adderas 60 till födelsedatumet. Han är alltså då född på alla hjärtans dag.
Citera
2018-01-30, 17:00
Medlem
https://minfil.org/D1Jb3ad6b8/Huvudprotokoll.rar

Denna kan ni läsa när ni har lust.

Till trådstarten. /Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-01-30 kl. 17:21.
Citera
2018-01-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Man får svenskt personnummer när man får uppehållstillstånd i Sverige. Du behöver inte vara medborgare för att få ett svenskt personnummer men du måste ha uppehållstillstånd iaf, tillfälligt eller permanent spelar ingen roll.

Så det är nog inte jag som är korkad!!

Men det kan vara samordningsnummer han har då det är lika som personnummer men dagen man är född ökas med 60, så då borde han vara född 14 februari.
Citera
2018-01-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Personnumer får du när du blir folkbokförd i Sverige och det behöver du inte vara svensk medborgare för att bli. Du kan vara här tillfälligt för studier eller arbete eller vad som helst så länge du har tillstånd att leva i Sverige kan du folkbokföra dig här och då får du personnummer precis som alla som bor och lever i Sverige. Inget som är förunnat svenska medborgare enbart....

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/personnummerochsamordningsnummer.4.3810a01c150939e 893f18c29.html
Citera
2018-01-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Det är inte personnummer utan samordningsnummer, då han inte är svensk medborgare. Då adderas 60 till födelsedatumet. Han är alltså då född på alla hjärtans dag.

Såg inte att du skrivit samma sak som jag skrev nyss.... ironiskt att han ska vara född på "kärlekens dag"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in