2018-01-30, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jag har tolkat det så mellan raderna från alla skriverierna, att det inte skulle ha funnits några hinder för det, men samtidigt
Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/
Så du har rätt, man vet faktiskt inte om han skulle ha fått tjänsten, så det var fel av mig att ha utgått från det.

Han fick den men det är ju självklart att den är avbruten då han inte finns i livet längre ! Men den var klar och ivägskickad !

https://www.linkedin.com/pulse/tribute-oskar-henkow-eleonor-kristoffersson
Citera
2018-01-30, 14:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Hur många män blev mördade av sina kvinnor exempelvis förra året?
Hur många kvinnor blev mördade av sina män samma år?
Och nej, hon kan inte ha drivit honom till hängning. Om hon mördat barnen så skulle det kunna leda till att han hängt sig, men annars nej.

Tänk lite längre. Jag menar inte att hon uppmanat O att ta livet av sej utan att hon drivit honom till vansinne. Varför skulle hon inte ha kunnat lyckas med det?
Citera
2018-01-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Nej, han tog livet av sig och sin familj innan han fick svar, du är inte skarpaste kniven i besticklådan va ?

Just det. Nu vet vi inte om han hade fått tjänsten!

Nu när han är död så kommer det att vara en hemlighet.

Jag tror att han fick en indikation på att han inte kommer få tjänsten, då Lund har höga krav när de utnämner folk. Denna sak handlar om en farlig brottsling och de människor han tog sig rätt att mörda.

En person med alla de störningar O H hade, en mördare som mördar sina barn, klarar inte av att omgivningen ser på honom som misslyckad. O H skulle hoppa jämfota av glädje om han fått tjänsten. O H var av det som framgår en otäck person med ett oändligt bekräftelsebehov, som ansåg sig allvetare och professor på allt, det var kvalitéstämpeln från officiellt håll han saknade!
Citera
2018-01-30, 14:12
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Förlåt Nej det var bara ett svar till vederbörande då han gav sig på OH och hans kompetens.Och att LU och SU inte kunde jämföras med sin kompetens.Då tog jag bara ett exempel vad LU hade och har för kompetens i jämförelse.Så det var lite OT Sorry 😔

Jo förstår men alla som har lite koll vet att LU, SU, UU är rätt jämförbara så nog inget att oroa sig för. Vresrosen är en speciell flashback karaktär och hen driver alltid sin egen story oavsett hur verkligheten ser ut. Men det är det som är charmen att vem som helst som är tillräckligt enveten kan skapa sina egna myter oavsett utbildning eller intelligens.
Citera
2018-01-30, 14:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just det. Nu vet vi inte om han hade fått tjänsten!

Nu när han är död så kommer det att vara en hemlighet.

Jag tror att han fick en indikation på att han inte kommer få tjänsten, då Lund har höga krav när de utnämner folk. Denna sak handlar om en farlig brottsling och de människor han tog sig rätt att mörda.

En person med alla de störningar O H hade, en mördare som mördar sina barn, klarar inte av att omgivningen ser på honom som misslyckad. O H skulle hoppa jämfota av glädje om han fått tjänsten. O H var av det som framgår en otäck person med ett oändligt bekräftelsebehov, som ansåg sig allvetare och professor på allt, det var kvalitéstämpeln från officiellt håll han saknade!

Jag är uppriktigt intresserad av att få vetskap om alla de störningar O hade! Berätta!
Citera
2018-01-30, 14:27
Medlem
Citat:
Jag har tolkat det så mellan raderna från alla skriverier, att det inte skulle ha funnits några hinder för det, men samtidigt
Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/
Så du har rätt, man vet faktiskt inte om han skulle ha fått tjänsten, så det var fel av mig att ha utgått från det.

Så fick han i höstas 2 "sjuka döttrar" så kanske hinder förelåg i alla fall?

Det är anmärkningsvärt att kollega nämner hans prioritet för sjuk dotter!

Det är svårt för kollegor då man inte får tala illa om de döda. Men de måste ju alla ha undrat om vad som skedde i O Hs liv, med barnens komplicerade sjukdomsbild.
Citera
2018-01-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag är uppriktigt intresserad av att få vetskap om alla de störningar O hade! Berätta!

Jag vet inget om O Hs specifika störningar som du insinuerar om. Men jag utgår ifrån att karln har störningar som gjorde honom maniskt intresserad i ett så tråkigt ämne som moms.

Särskilt i belysning av hur han kontrollerade döttrarnas sjukdom i allt. På bekostad av arbetet. Bara den omständigheten att han tar sig rätt att avgöra andra människors livskvalité och rätt till liv, är en störning som visar på kylighet och distans till andra människor.

Hade O H överlevt, så hade han fått en paragraf 7-undersökning, där det hade konstaterats att han har en störning, men inte så allvarlig att han inte kan ställas inför rätta för mord med fängelse som påföljd.

En karl som dominerar sin familj till den grad som OH, och har åsikter om allt som berör döttrarna, har en mix av störningar som är skrämmande. Det framgår av alla spekulationer i tråden, då det inte är normalt att ha hemundervisning och avvisa människor som är till hjälp och nytta. Det var förmätet att tro att han själv var bäst på allt som rör döttrarna. Han framstod som "god" i syfte att isolera döttrarna.

Det måste ha funnits en enorm övertalningsförmåga hos O H som duperade omgivningen till att låta honom få hållas med alla idiotier och egen diagnosticerande av döttrarna.

Min spekulation är att skolan, vården, soc., fascinerades och älskade en genderkorrekt pappa i dagens feministiska stormakt, och lät sig duperas av en mördare.

Flickorna hade ju fungerande ben, så varför fick de inte gå till skolan?
Citera
2018-01-30, 14:50
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Det enda anmärkningsvärda är att du tycker det är konstigt att han prioriterar sin sjuka dotter och vill misstänkliggöra att han gör det. Vad är du för ett monster som inte prioriterar dina barn framför din karriärer ?
Citera
2018-01-30, 14:52
Medlem
Citat:

Det är svårt för kollegor då man inte får tala illa om de döda. Men de måste ju alla ha undrat om vad som skedde i O Hs liv, med barnens komplicerade sjukdomsbild.

Speciellt anmärkningsvärt blir det uttalandet eftersom man vet att döttarna var två och redan i juni sjukförklarades, av pappan, även den yngsta dottern:
Två veckor senare, i juni, hölls en ny elevkonferens men nu angående lillasystern.
Föräldrarna misstänkte att hon led av samma sjukdom även om diagnosen inte var fastställd ännu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Hade de inte haft någon kontakt alls sedan i juni?
En kollega som slogs av sorgen i pappans ögon vid deras sista möte.
Kollegan var inblandad i utvärderingen av pappans ansökan om att bli professor.

Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”

Skolorna( i juni) och pianolärarinnan(26 augusti) kände till de båda "sjuka" döttrarna, men kollegan kan alltså inte ha känt till omständigheterna även kring den yngsta dottern?
(om pianolärarinnans kontakt i augusti med pappan:
https://elisabethoglund.se/blogg/bjarredfallet-idag-kan-jag-visa-den-sista-mejlkonversationen-mellan-pianolararinnan-och-den-11-ariga -flickans-pappa/)
Citera
2018-01-30, 14:57
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Min spekulation är att skolan, vården, soc., fascinerades och älskade en genderkorrekt pappa i dagens feministiska stormakt, och lät sig duperas av en mördare.

Flickorna hade ju fungerande ben, så varför fick de inte gå till skolan?

Ha Ha Där har vi det, nu känner man igen favoritämnet som driver på , jobba på snart får du in något om islam också. Vad menar du förresten med genderkorrekt, har du spekulerat i att OH är född som kvinna ? Annars är det ändå vanligaste att pappor är män.
Senast redigerad av MadBalt 2018-01-30 kl. 15:06.
Citera
2018-01-30, 15:04
Medlem
Citat:
Speciellt anmärkningsvärt blir det uttalandet eftersom man vet att döttarna var två och redan i juni sjukförklarades, av pappan, även den yngsta dottern:
Två veckor senare, i juni, hölls en ny elevkonferens men nu angående lillasystern.
Föräldrarna misstänkte att hon led av samma sjukdom även om diagnosen inte var fastställd ännu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP0jP5/sa-levde-bjarred-familjen-fore-morden

Hade de inte haft någon kontakt alls sedan i juni?
En kollega som slogs av sorgen i pappans ögon vid deras sista möte.
Kollegan var inblandad i utvärderingen av pappans ansökan om att bli professor.

Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.”

Skolorna( i juni) och pianolärarinnan(26 augusti) kände till de båda "sjuka" döttrarna, men kollegan kan alltså inte ha känt till omständigheterna även kring den yngsta dottern?
(om pianolärarinnans kontakt i augusti med pappan:
https://elisabethoglund.se/blogg/bjarredfallet-idag-kan-jag-visa-den-sista-mejlkonversationen-mellan-pianolararinnan-och-den-11-ariga -flickans-pappa/)

Ja, det är onekligen en märklig historia. Ännu märkligare blir det att han skapar sig så många problem i privatlivet medan han samtidigt söker en proffssur. Som du skriver, så var det pappan som sjukförklarade döttrarna!

Om kollegan bara visste om ena dottern, visar det på att de inte var så nära.
Senast redigerad av Vresrosen 2018-01-30 kl. 15:09.
Citera
2018-01-30, 15:17
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ja, det är onekligen en märklig historia. Ännu märkligare blir det att han skapar sig så många problem i privatlivet medan han samtidigt söker en proffssur. Som du skriver, så var det pappan som sjukförklarade döttrarna!

Om kollegan bara visste om ena dottern, visar det på att de inte var så nära.

Vilka många problem skaffade han sig i privatlivet förutom sina sjuka barn ?

Vet du hur man söker en professur ? Man ger sig inte ut på en expedition och letar efter den.

Man skickar in sitt CV, diverse intyg (rekommendationer) och ansökan oftast har universitet en speciell sida för detta och det är väl detaljerat vad som skall vara med i ansökan så det har nog inte tagit allt för lång tid att göra.

Men visst en del i Sverige har svårt att ansöka om VAB och a-kassa och om du tillhör dessa (vilket är rimligt att anta) så kan det nog framstå som väldigt svårt.

Och ja det är märkligt som han skriver att pappan sjukförklarade döttrarna.
Senast redigerad av MadBalt 2018-01-30 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in