Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Och du har hans CV ?? Jo han blev tilldelad titeln professor ! Och vad vet du om vad jag vet inom Fakulteten.....Och var tror du kompetensen låg när både Lund, Stockhom och Göteborg ansökte om barnhjärtkirurgimottagning ? Jo det var Lund som fick den första mottagningen och efter kom Göteborg
Vet du var O H hade varit innan Lund? Vet du skillnaden mellan den titel OH hade och den han ansökte om?
Det är skillnad på medicin och ekonomi, särskilt beträffande rankningar inom utbildningarna och lärosäten. Det är individerna som söker befordringar, inte lärosätena. Utbildningen inom ekonomi är mer beroende av individens egen förmåga och val, än inom medicin
Att Lund är högt rankade inom ekonomi beror på att de är petiga vid rekryteringar och utnämningar. Att jobba i Lund är inte en automatisk en kvalitéstämpel på O H, då det trots allt handlar om varje individs kompetens när det handlar om en ansökan om proffssur. Alltså inte där han jobbar!
Sen så kan jag tänka mig att alla kollegor var tacksamma över att O H gillade att föreläsa.