2018-01-30, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Det ena påståendet blir värre än det andra här inne 😔 Vad är det för konstigt med hans ansökan ? Som jag skrivit innan så är det oftast någon som föreslår och sedan lämnas meritlista in.Och varför skulle SU vara bättre en Lund.Fakulteten hänger ihop i hela Sverige, vilket också framkommer i detta Protokollet där du kan se en anhållan på OH från professor BW
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.jur.uu.se/digitalAssets/600/c_600716-l_3-k_fnprot170607.pdf&ved=2ahUKEwj03eTgzP_YAhUD2ywKHY AzAS04UBAWMAl6BAgNEAE&usg=AOvVaw2dXQSp7Ryvw0f6YU0f fqPK

En ansökan om professur, är en ansökan och inget annat!

Nu vet vi inte om han hade fått den utnämningen han ansökte om. Vi vet inget om konkurrensen. Mitt tips är att OH kände på sig hur det kommer att gå, och att han ville inte leva med prestigeförlusten. Det handlade om O Hs livskvalité och inte döttrarnas!

För den slags professorstitel som O H sökte är det antalet akademiska artiklar som räknas och i vilka tidskrifter han publicerades. Mycket av det O H har på CVT är inte meriter på den nivån han ville vara.

Om du inget vet om rankningar av Universitet, skillnaden mellan Universitet och högskolor så är det logiskt att du går på skrönan om O H intellektuella kompetens.
Citera
2018-01-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Nu vet vi inte om han hade fått den utnämningen han ansökte om. Vi vet inget om konkurrensen. Mitt tips är att OH kände på sig hur det kommer att gå, och att han ville inte leva med prestigeförlusten. Det handlade om O Hs livskvalité och inte döttrarnas!

För den slags professorstitel som O H sökte är det antalet akademiska artiklar som räknas och i vilka tidskrifter han publicerades. Mycket av det O H har på CVT är inte meriter på den nivån han ville vara.

Om du inget vet om rankningar av Universitet, skillnaden mellan Universitet och högskolor så är det logiskt att du går på skrönan om O H intellektuella kompetens.

Och du har hans CV ?? Jo han blev tilldelad titeln professor ! Och vad vet du om vad jag vet inom Fakulteten.....Och var tror du kompetensen låg när både Lund, Stockhom och Göteborg ansökte om barnhjärtkirurgimottagning ? Jo det var Lund som fick den första mottagningen och efter kom Göteborg
Citera
2018-01-30, 13:38
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Du verkar ha noll koll på akademin, men du låtsas som du har det fakrerosen? , Det som ansökan till UU gällde var adjungerad professor och det som räknas där är först och främst om han har finansieringen sen att han har tillräckligt goda meriter.

Adjungerad professor.[1] En professor som tillsätts med extern finansiering och som kan ha tjänstgöringstid på maximalt tolv år. En adjungering baseras ofta på att högskolan får möjligheten att knyta till sig en expert som varit verksam inom näringslivet eller motsvarande, exempelvis vid ett forskningsinstitut eller forskningsavdelning vid ett företag. Den adjungerade professorn arbetar deltid på högskolan, med en tjänstgöringsgrad på mellan 20 och 50 procent, och övrig tid hos sin ordinarie arbetsgivare som ofta också fortsätter att stå för hela lönen. En adjungerad professor skall enligt Högskoleförordningen (24 §) sakkunniggranskas på samma sätt som ordinarie professorer, men tillsättningen av tjänsten är inte konkurrensutsatt eftersom det handlar om en bedömning av den aktuella individens eventuella professorskompetens. Efter avslutad adjungering kan professorstiteln inte längre användas.
Källa wikipedia
Citera
2018-01-30, 13:44
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Och du har hans CV ?? Jo han blev tilldelad titeln professor ! Och vad vet du om vad jag vet inom Fakulteten.....Och var tror du kompetensen låg när både Lund, Stockhom och Göteborg ansökte om barnhjärtkirurgimottagning ? Jo det var Lund som fick den första mottagningen och efter kom Göteborg

Men OH var ekonom så det är helt irrelevant vilket sjukhus som är bäst på barnhjärtkirurgi om det inte har kopplingar till barnen, behövde de kirurgi ?
Citera
2018-01-30, 13:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns kvinnor som använder fysiskt våld mot män men oftast är det psykisk terror. Om O var hängd så är det nog hans eget verk men H kan ha drivit honom dit.
( precis som jag tror att Gårdstenspappan var delvis skyldig till deras barns öde)
Hur många män blev mördade av sina kvinnor exempelvis förra året?
Hur många kvinnor blev mördade av sina män samma år?
Och nej, hon kan inte ha drivit honom till hängning. Om hon mördat barnen så skulle det kunna leda till att han hängt sig, men annars nej.
Citera
2018-01-30, 13:49
Medlem
Citat:

Jo, det vet man:
Pappan i familjen hade nyligen skickat in en ansökan om befordran. En kollega till mannen hade fått uppdraget att skriva en bedömning av hans ansökan. Kvällen den 9 januari skickade kollegan in sin bedömning. Efter att ha gått igenom alla hans tidigare uppdrag och erfarenheter ansåg kollegan att han uppfyllde alla kriterier för att få den nya positionen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kollegan-om-pappan-i-bjarred-djup-sorg-i-hans-ogon/
Citera
2018-01-30, 13:50
Medlem
Citat:

Vet du var O H hade varit innan Lund? Vet du skillnaden mellan den titel OH hade och den han ansökte om?

Det är skillnad på medicin och ekonomi, särskilt beträffande rankningar inom utbildningarna och lärosäten. Det är individerna som söker befordringar, inte lärosätena. Utbildningen inom ekonomi är mer beroende av individens egen förmåga och val, än inom medicin

Att Lund är högt rankade inom ekonomi beror på att de är petiga vid rekryteringar och utnämningar. Att jobba i Lund är inte en automatisk en kvalitéstämpel på O H, då det trots allt handlar om varje individs kompetens när det handlar om en ansökan om proffssur. Alltså inte där han jobbar!

Sen så kan jag tänka mig att alla kollegor var tacksamma över att O H gillade att föreläsa.
Citera
2018-01-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Jo, det vet man:
Pappan i familjen hade nyligen skickat in en ansökan om befordran. En kollega till mannen hade fått uppdraget att skriva en bedömning av hans ansökan. Kvällen den 9 januari skickade kollegan in sin bedömning. Efter att ha gått igenom alla hans tidigare uppdrag och erfarenheter ansåg kollegan att han uppfyllde alla kriterier för att få den nya positionen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/kollegan-om-pappan-i-bjarred-djup-sorg-i-hans-ogon/

Kollegan gav en referens. Men fick han tjänsten?
Citera
2018-01-30, 13:56
Medlem
MadBalts avatar
Citat:

Nej, han tog livet av sig och sin familj innan han fick svar, du är inte skarpaste kniven i besticklådan va ?
Citera
2018-01-30, 13:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Ansökan blev avbruten pga hans frånfälle, men en dem som granskade hans arbeten gav honom titeln post mortem som ett hedrande. Mest romanstiskt drömmeri.
Citera
2018-01-30, 14:03
Medlem
Citat:

Jag har tolkat det så mellan raderna från alla skriverier, att det inte skulle ha funnits några hinder för det, men samtidigt
Hans enda yrkesmässiga svaghet var, enligt samma kollega, att han ”prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra.
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/
Så du har rätt, man vet faktiskt inte om han skulle ha fått tjänsten, så det var fel av mig att ha utgått från det.

Så fick han i höstas 2 "sjuka döttrar" så kanske hinder förelåg i alla fall?
Senast redigerad av manot 2018-01-30 kl. 14:07.
Citera
2018-01-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Men OH var ekonom så det är helt irrelevant vilket sjukhus som är bäst på barnhjärtkirurgi om det inte har kopplingar till barnen, behövde de kirurgi ?
Förlåt Nej det var bara ett svar till vederbörande då han gav sig på OH och hans kompetens.Och att LU och SU inte kunde jämföras med sin kompetens.Då tog jag bara ett exempel vad LU hade och har för kompetens i jämförelse.Så det var lite OT Sorry 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in