2018-01-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Kagawa och Götze är inte kapabla att vara defensiva mittfältare. Kan knappt tro att du är kapabel att klä dig själv om du tror det där är en formation som funkar utanför TV-spelsvärlden.

Nu får du lugna dig och svara som en mogen människa. Svarade som om jag attackerade dig personligen eller något.

Sen håller jag med till viss del men inte helt. Jag menar inte att 1 av dem ska bli CDM utan snarare lite friare roll. Kagawa brukar få ta en defensivare roll i slutet av matcher och göra det bra.
Annars har man Weigl/Rode att testa.

Min poäng kvarstår. Man måste spela mer centralt och borde spela 2 centrala anfallare. Speciellt när Isak är så bra på att gå ner och nyttja centrala ytor och linkar väl med mittfältet.

Det enda man gör nu är att krossa bollar kasst om och om och om igen och sen byter man en winger till nästa för att fortsätta med samma sak men med ny energi. Man har mycket possession men gör noll av det. Finns centrala ytor och ingen nyttjar dem förutom när Isak kommer in eller när Kagawa spelar högt.
Citera
2018-01-28, 07:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kevin P Boateng måste vara ett jävla lyft för Frankfurt nu låg han bakom segern mot Gladbach och plötsligt så ligger dom på andra plats. Kul med Frankfurt men dom har ju inget i Europa att göra tyvärr. Jo visa upp fin fankultur men det är nog allt.
Respekt till Kovac för det han gör med Eintracht, men tyvärr är deras andraplats i tabellen också ett kvitto på hur dåliga de tänkta topplagen är i år (Bayern undantaget). Inte så konstigt att det går dåligt för Tyskland ute i Europa när lag som Dortmund, RBL och Leverkusen underpresterar i match efter match.

För mig som anhängare av ett mittenlag är det dock ganska kul. 😉
Citera
2018-01-28, 10:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Respekt till Kovac för det han gör med Eintracht, men tyvärr är deras andraplats i tabellen också ett kvitto på hur dåliga de tänkta topplagen är i år (Bayern undantaget). Inte så konstigt att det går dåligt för Tyskland ute i Europa när lag som Dortmund, RBL och Leverkusen underpresterar i match efter match.

För mig som anhängare av ett mittenlag är det dock ganska kul. 😉
Precis och det var det jag var inne på när jag skrev att dom har inget i Europa att göra.

Bayern är enda laget med klass i Tyskland tur för tysk fotboll att dom finns.
Citera
2018-01-28, 15:03
Medlem
cyberkalles avatar
Stuttgart sparkar tränaren Wolf.
Citera
2018-01-29, 13:48
Medlem
cyberkalles avatar
Det verkar som att Auba kommer bli klar för Arsenal idag för 63 miljoner €.

Ersättare skall enligt ryktena vara Chelseas Michy Batshuayi

https://www.transfermarkt.de/-bdquo-bild-ldquo-aubameyang-deal-am-montag-fix-ndash-batshuayi-soll-von-chelsea-kommen/view/news/299293
Senast redigerad av cyberkalle 2018-01-29 kl. 13:50.
Citera
2018-01-29, 15:10
Medlem
Oranginas avatar
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Wolfs lag har ingen klar spelidé och han gullar för mycket med BVB U19-pojkarna. Men samtidigt så ser man inga som helst ambitioner från ledningen att värva erfarna spelare, något som behövs för att vända trenden.

Att det går dåligt är inte endast Wolfs fel och det är även inte endast ledningens fel. Så, jag är väldigt kluven. En sak som är säker är att Wolf är borta dock.

Hoppas på en bra långsiktig ersättare. Orkar inte med fler vårsäsonger med Huub Stevens.

Önskvärt är även fler långsiktiga värvningar, men man kan inte hoppas på för mycket, tyvärr..

Vfb ein Leben lang!
Citera
2018-01-29, 17:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Wolfs lag har ingen klar spelidé och han gullar för mycket med BVB U19-pojkarna. Men samtidigt så ser man inga som helst ambitioner från ledningen att värva erfarna spelare, något som behövs för att vända trenden.

Att det går dåligt är inte endast Wolfs fel och det är även inte endast ledningens fel. Så, jag är väldigt kluven. En sak som är säker är att Wolf är borta dock.

Hoppas på en bra långsiktig ersättare. Orkar inte med fler vårsäsonger med Huub Stevens.

Önskvärt är även fler långsiktiga värvningar, men man kan inte hoppas på för mycket, tyvärr..

Vfb ein Leben lang!
Grattis till Korkut
Citera
2018-01-29, 19:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Vfb ein Leben lang!

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Grattis till Korkut
Nu var du elak Kalle! Sämre tränare får man leta efter i Tyskland. Grattis till de andra bottenlagen.
Citera
2018-01-29, 21:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Nu var du elak Kalle! Sämre tränare får man leta efter i Tyskland. Grattis till de andra bottenlagen.
Att han var kass i Leverkusen minns man, men hur var det på H96-tiden? Är väl mer anlitad för att slippa nedflyttning än hantera en trupp bra spelare a la Bayers?
Citera
2018-01-29, 22:47
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Att han var kass i Leverkusen minns man, men hur var det på H96-tiden? Är väl mer anlitad för att slippa nedflyttning än hantera en trupp bra spelare a la Bayers?
Hannover fick ett temporärt uppsving efter att Korkut hämtats in men i det långa loppet hade han ingen vettig spelidé. Har svårt att tro att han är rätt man för VfB.
Citera
2018-01-30, 12:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Hannover fick ett temporärt uppsving efter att Korkut hämtats in men i det långa loppet hade han ingen vettig spelidé. Har svårt att tro att han är rätt man för VfB.
Korkut är inget annat än en försämring jag var bara elak mot apelsinen.

Köln mot Dortmund på fredag det kan bli helgens mest sevärda match Köln har tagit mer poäng än Dortmund efter klubbarna gjort av med sina tränare.

Marc Bartra på väg till Real Betis.
https://www.transfermarkt.de/bvb-verteidiger-bartra-vor-wechsel-zu-real-betis-ndash-vorstellung-in-kurze/view/news/299457
Yarmolenko blir borta några veckor pga en fotskada.
https://www.transfermarkt.de/bvb-mehrere-wochen-ohne-sturmer-yarmolenko/view/news/299469
Citera
2018-01-30, 15:42
Medlem
Oranginas avatar
Har för dålig koll på turken för att själv ha en egen uppfattning. Men responsen från Vfb-fans och icke Vfb-fans är densamma. Ej sett någonting positivt om Korkut på sociala medier. Endast negativa kommentarer.

Därav är det svårt att vara optimistisk, men fotboll är fotboll. Allt kan hända, och detta kan bli flopp eller topp. Det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in