2018-01-30, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Galne Peter hade tvingats till den nedslående insikten om att den eviga berömmelse han
alltid strävat efter att uppnå näppeligen skulle komma genom hans pysslande
med sina skraltiga hemmabyggen till undervattensfarkoster och grejer som rände upp i skyn.
Han räckte inte riktigt till med någotdera. Hans prestationer skulle inte bli ihågkomna
värst länge i en framtid.
Då fick man ordna så man skrevs in i historieböckerna på annat vis.
Man hade ju ett annat intresse utöver ubåtarna och raketerna. Ett intresse som vuxit sig
allt starkare med åren. Tortyrmord - på det skulle han nu satsa stenhårt.
Och det skulle inte bli vilket vanligt litet tortyrmord som helst. Det måste tvunget
skilja ut sig från mängden tidigare såna brott.
Han hade läst på rejält hur det brukade ta sig ut. Han måste bre på extra mycket när
det väl skreds till verket.
Han skulle minsann skilja ut sig och visa vad verklig ondska var för någonting.
För hemlandet och resten av världen.
De skulle minnas hans "verk" för alltid.
Så erövrar man berömmelse när det inte vill sig på andra sätt.
Och galne Peter är nöjd där han nu sitter och inväntar en rättegång som nästan hela
världen också ser fram emot att få följa.

Visst kommer man att minnas vad han gjorde mot en ung kvinna som stod mitt i livet.
Hans oerhörda ondska blir inte bortglömd.

Visst är det möjligt att han hellre sett sig klara sig undan med alltsammans.
Fixat det där "perfekta brottet".
Men nu gick inte det och innerst inne trodde han väl aldrig riktigt heller på att det skulle
lyckas.
Och kanske lite sådär undermedvetet agerat på så sätt att han också skulle åka dit
för sitt hiskeliga ubåtsmord.
För visst var en evig berömmelse, om än av det föga smickrande slaget, att värdesätta
högre än grundlurandet av rättsväsendet och ett fortsatt liv i frihet där det bara skulle
pysslas som vanligt till ingen större nytta och föga utsikter till att bli omnämnd för någonting
om sådär 20, 30 år.

Det riskerar han inte nu!

Du går på att hans drive var att sätta ett märke över sig själv. Du har nog läst mina funderingar, de senaste kommentarerna innan, vi har olika ideer, det är lite oklart om vi får veta vad som gäller, i nuläget. Men framtiden, som ännu inte finns, kan kanske ge klarhet....
Citera
2018-01-30, 05:55
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo,du har rett,Madsens alldeles vansinnigt dårliga hygien hjälpte honom inte. Jag tänkte mer på att dom redan stod där och ventade på honom. Visste dom då at Kim var saknad? Hadde någon ringt polisen om detta? Eller är det bara ren rutin att ta inn skepsbrudna? Men nej, vi kan gott släppa detta, någon stor betydelse har det hällre inte.
Edit: när en båt sjunker här i Norge är det ambulanser som plockar upp dom överlevande, inte polisbilar.
Jo, säkerligen har Det genom åren fått en hel del anmälningar gällande lite av varje på sig, Det verkar t ex inte vara en person som söker tillstånd för saker (varför skulle den allsmäktige Konungen göra det?). Och i ett samtal med en polis som ifrågasätter det allra minsta som Det har gjort, avslöjas Dets bisarra människoimitation snabbt. Bisarr imitation av kommunikation.. eller nåt. Och den typen stöter de ju ofta på i olika ”förklädnader”. Felparkeraren i kostym mitt framför ingången till mataffären, hustrumisshandlaren, bedragaren, tantrånaren, pedofilen, snattaren, torghandlaren utan tillstånd som vägrar flytta på sig - alla har de ”rätt” till sina handlingar eftersom de står högt över alla andra. Så jodå, jag tror nog också att varningsklockorna kan ha ringt på mer än ett sätt, när Kims pojkvän larmade.
Citera
2018-01-30, 07:11
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst, men förutsättningarna var helt annorlunda. M hade ju inga privata pengar från tidigare affärsverksamhet att stoppa in. Han var tvungen att göra på ett helt annat sätt. Försöka göra allting med så billiga och enkla medel som möjligt - men få det att fungera ändå! Det var det som var själva grejen! Han har aldrig tävlat med Musk.
Madsen försökte väl få finansiering av det större slaget utan att lyckas? Jag läste om det i någon dansk tidning?, eller så, ganska kort efter det att Kim "försvann".

Jag har tyvärr raderat min bokmärkesmapp med Madsen-relaterade texter, så jag kan inte hänvisa till någon källa.
Citera
2018-01-30, 08:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är ju det jag säger, att det inte stämmer. Men kolla hans inlägg den 11 augusti, där han efterlyser Kim Wall! Fick dessutom ett mess av en person som säger att K hade ytterligare en annan pojkvän också, som hette Ola Stobbe. Hon kanske också hade flera partners, precis som Madsen?!

Försök inte. Nu är du igång igen.
Smutskastning och försök till att så frön av tvivel.

Av vad som framgått hade hon EN partner. Hennes partner hette enligt denna site Ole Stobbe och det finns inget som tyder det minsta på att hon levde ett utsvävande liv.

Merwinna du är en djupt störd person som lägger ned så mycket tid på att smutskasta ett oskyldigt offer.
Jag gillar visserligen inte Robert Aschberg men jag hoppas att om det görs en ny programomgång om nättroll att Robban letar upp dig...vill verklgen veta vad som driver dej.

https://armacad.info/2018-01-25--kim-wall-memorial-fund
Citera
2018-01-30, 09:23
Medlem
Citat:
Han har i och för sig sagt att "min etik omkring det, är att alltid när jag prövar något nytt och farligt, så är det mig själv jag sätter i maskinen". Så det stämmer inte att han plötsligt skulle ha börjat experimentera med något farligt på någon annan. Särskilt inte om personen inte ens var volontär.
Nu är ju inte Madsen årets sanningsägare direkt. Så allt han påstår tar jag med en skopa salt.
Citera
2018-01-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Försök inte. Nu är du igång igen.
Smutskastning och försök till att så frön av tvivel.

Av vad som framgått hade hon EN partner. Hennes partner hette enligt denna site Ole Stobbe och det finns inget som tyder det minsta på att hon levde ett utsvävande liv.

Merwinna du är en djupt störd person som lägger ned så mycket tid på att smutskasta ett oskyldigt offer.
Jag gillar visserligen inte Robert Aschberg men jag hoppas att om det görs en ny programomgång om nättroll att Robban letar upp dig...vill verklgen veta vad som driver dej.

Jag har sedan dag 2 i detta fall, trott att hennes partner hette Niels .. eftersom jag då läste på hans sida att han letade efter henne?! Han berättade ju också att han hade vinkat av henne , när hon åkte iväg med ubåten o att flera av deras vänner var där.
Citera
2018-01-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har sedan dag 2 i detta fall, trott att hennes partner hette Niels .. eftersom jag då läste på hans sida att han letade efter henne?! Han berättade ju också att han hade vinkat av henne , när hon åkte iväg med ubåten o att flera av deras vänner var där.
Jag är övertygad om att du har rätt. Att det är han du säger. Jag rotade rätt på honom rätt snabbt. Men han kan ju vara en väldigt god vän. Men tror ändå att det är han som är pojkvännen.
Citera
2018-01-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är övertygad om att du har rätt. Att det är han du säger. Jag rotade rätt på honom rätt snabbt. Men han kan ju vara en väldigt god vän. Men tror ändå att det är han som är pojkvännen.

Ja..hur som helst så är Ole Stobbe vän med Nils, så det kan ju vara att Ole ville inte gå ut med sitt namn på en gång o Nils tog över efterlysningen?
Citera
2018-01-30, 09:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det är visst samma ser bara ut som om hans hår är mörkare. Ansiktet är detsamma.

NEJ.
Kims pojkvän hette Ole Stobbe

Här är hans hemsida, där finns även bilder på honom som överensstämmer med de nyligen publicerade bilderna på Kim med pojkvän.

http://www.olestob.be
Citera
2018-01-30, 09:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Han har i och för sig sagt att "min etik omkring det, är att alltid när jag prövar något nytt och farligt, så är det mig själv jag sätter i maskinen". Så det stämmer inte att han plötsligt skulle ha börjat experimentera med något farligt på någon annan. Särskilt inte om personen inte ens var volontär.
Madsen är i mina ögon en man full av lögn. Säger vad som sätter honom i bättre dager. Inte ett ord av vad han säger litar jag på.
Citera
2018-01-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEJ.
Kims pojkvän hette Ole Stobbe

Här är hans hemsida, där finns även bilder på honom som överensstämmer med de nyligen publicerade bilderna på Kim med pojkvän.

http://www.olestob.be

Du har rätt! Tack för det. Äntligen lite substans! Då släpper vi Niels.

The Kim Wall Memorial Fund was established by Kim’s parents, her brother Tom Wall, her partner Ole Stobbe, and her friends Mansi Choksi, May Jeong, Adam Perez and Dhiya Kuriakose.
Citera
2018-01-30, 09:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja..hur som helst så är Ole Stobbe vän med Nils, så det kan ju vara att Ole ville inte gå ut med sitt namn på en gång o Nils tog över efterlysningen?

”The Kim Wall Memorial Fund was established by Kim’s parents, her brother Tom Wall, her partner Ole Stobbe , and her friends Mansi Choksi, May Jeong, Adam Perez and Dhiya Kuriakose.”

Bilderna på Ole Stobbe http://www.olestob.be
stämmer med de publicerade bilderna på http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in