2018-01-29, 18:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Sossarna erkänner inte ens att det är ett problem när gamla svälter till döds. Det kallas för utmaning, som om det handlade om en grop i vägen eller fulla papperskorgar. Tycker hon visar ett stort människoförakt.

Fast nu handlade inte debatten om det, men eftersom du vill tala om det så kan jag informera om att Åkessons löfte till pensionärerna är rena sagorna. Han har röstat med precis tvärtom. Han är inget för pensionärerna eller vanliga knegare. Han är snömos.

Citat:
Åkesson skyldig pensionärerna elva miljarder
http://www.helahalsingland.se/opinion/insandare/akesson-skyldig-pensionarerna-elva-miljarder
http://blogg.folkbladet.nu/pension/2014/09/01/sveket-mot-oss-pensionarer-pensionarsskatten-kvar-enligt-alliansens-valmanifest/

Citat:
SD har redan svikit sina tyngsta vallöften för 13,45 miljarder kr
http://nyvalet.se/sd-har-redan-svikit-sina-tyngsta-valloften-sverigedemokraterna-sviker/

Citat:
Vallöften som SD övergav
https://www.svd.se/har-ar-valloftena-som-sd-sviker
Citera
2018-01-29, 18:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Eller färre invandrare.
Vem skulle välja fler invandrare med sämre vård över bättre vård med färre invandrare?

Just det. Ingen!!

Lägg ner det snacket om du inte kan belägga det. Kom igen nu med klyschan från Åkessons kriminella parti. Prata om Danmark och sjukvård som ligger på högsta skattetrycket i världen. Är ni efterblivna?
Citera
2018-01-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Skatten är INTE högre i Danmark. Jag har bott och jobbat där i fem år. Du kan tex dra av lika mycket om du cyklar till jobbet som om du kört bil. De tar per km. Säljer du en lägenhet är det skattefritt. Hyra vet inte vad det är i Danmark. Har du köpt en lägenhet så betalar du bara för vaktmästare och sophämtning. Nybyggda tvåor i Köpenhamn kan ha en månadsavgift på 800 kr. Och bäst av alkt. Bolåneräntor är avdragsgilla med 100 procent. En dansk som köper en lägenhet i Cph dubbelt så dyrt som en södermalmare har säkert dubbelt så mycket i fickan. Rent generellt så har danskar 30-40 procent högre köpkraft än en svensk med samma jobb. Pensionsförsäkring skall vi bara inte tala om. Min arbetsgivare gav mig 1800 dkr i månaden och jag sparade lika mycket. 3600 dkr i månaden i MIN fond.
Nåja, kommunalskatten för Köpenhamn är ca 36 %. Jag vet då jag har dansk pension, boende i Sverige.
http://www.skm.dk/skattetal/satser/kommuneskatter#/kommune/koebenhavn
Citera
2018-01-29, 18:32
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du begär att Åkesson skall ha omedelbara lösningar efter att du och dina kompisar förstört Sverige under ett stort antal år. Patetiskt.

Oj. Nej. Var skrev jag det? Men några förslag kan man väl ändå begära kan man ju tycka? Jag skulle aldrig rösta på någon som klagar och klagar men aldrig kommer med en lösning själv. Men det verkar alla antiintellektuella tillika SD:are kunna göra. Du skrev patetiskt ovan - är du säker på att du inte pratade om dig själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Har lyssnat på debatten nu, vilka var det som påstod att Åkesson förlorade?
Jag har också lyssnat på debatten nu. Jag tycker att Åkesson förlorade. Dels kunde han inte vederlägga Strandhälls uppgift om vad SD är beredd att satsa på sjukvården, dels var hans påstående om att det är närmast omöjligt att adekvat vård i Sverige kraftigt överdrivet. När det gäller det första försökte Åkesson med att säga att det är regeringen som är ansvarig för att tillräckligt inte har satsats på sjukvården istället för att prata om, och ta ansvar för SDs skuggbudget där det satsas ännu mindre. När det gäller vårdköerna så tillstod Strandhäll att detta är en utmaning inte minst pga generationsskifte och de låga lönerna som varit för personalen inom vården, främst för sjuksköterskor. Där hade Åkesson inget argument annat än att himla med ögonen och säga att han hatar ordet utmaning . Åkesson och Strandhäll var dock eniga om att svensk sjukvård håller en hög nivå. Till skillnad mot vissa av Flashbacks användare.
Senast redigerad av nantale 2018-01-29 kl. 18:35.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Vården är och kommer förbli dålig så länge det är politiker som styr. Finns det ingen konkurrens så behöver man inte göra något bättre.
Citera
2018-01-29, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lägg ner det snacket om du inte kan belägga det. Kom igen nu med klyschan från Åkessons kriminella parti. Prata om Danmark och sjukvård som ligger på högsta skattetrycket i världen. Är ni efterblivna?
Förnekar du att gamla svälter?
Du visar också på väldigt stort människoförakt. Såna som du borde låsas in och berövas rösträtten.
Citera
2018-01-29, 18:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag också lyssnat på debatten nu. Jag tycker att Åkesson förlorade. Dels kunde han inte vederlägga Strandhälls uppgift om vad SD är beredd att satsa på sjukvården, dels var hans påstående om att det är närmast omöjligt att adekvat vård i Sverige kraftigt överdrivet. När det gäller det första försökte Åkesson med att säga att det är regeringen som är ansvarig för tillräckligt inte har satsats på sjukvården istället för ta ansvar för SDs skuggbudget där det satsas ännu mindre. När det gäller vårdköer så tillstod Strandhäll att detta är en utmaning inte minst pga generationsskifte och de låga lönerna som varit för personalen inom vården, främst för sjuksköterskor. Där hade Åkesson inget argument annat än att himla med ögonen och säga att han hatar ordet utmaning . Åkesson och Strandhäll var dock eninga om att svensk sjukvård håller hög nivå. Till skillnad mot vissa av Flashbacks användare.

Samla billiga poäng till dom mest korkade som tror på hans sagor. Det stod i media att människor dör i vårdköerna av cancer som inte behandlas i tid. Då kör han stora trumman, och kommer som ett UFO utan att vara påläst. Dessutom vill han då kapa 13 miljarder eftersom han vill sänka skatten och stöda Kristersson. Bwahahhahaha. Det kan inte bli värre än så här i kocko nest. Han vet ju inte vad han talar om utan rider på senaste rubrikerna och vet inte vad han stöder för något.

Vissa områden i sjukvården har hög nivå men definitivt inte hela det ska man ha klart för sig.
Sen så ska man tänka på dom fattigpensionärer som Åkesson svek. Dom hamnar på sjukhus får betala sin vård per dygn, ambulans. Har dom brutit lårbenet hamnar dom på ett korttidshem som kostar per dygn. Hyran ska betalas hemma osv. Det blir socialtjänsten som går in för att pensionären ska få existensminimum att leva på. En kedja för en äldre person som kräver en egen sekreterare i pappersarbete, färdtjänst, sjukresor, rehab. Innan det godkänns ska pengarna läggas ut dessutom.
Gammal, sjuk, och fattig det svek han senast.

Citat:
Förnekar du att gamla svälter?
Du visar också på väldigt stort människoförakt. Såna som du borde låsas in och berövas rösträtten.

Tala om det för Åkesson som svek sitt vallöfte till dom äldre.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-29 kl. 18:43.
Citera
2018-01-29, 18:39
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, var inte det uppenbart för alla med IQ mer än skonummer? SD:s lösningar har ju successivt applicerats av Sjupartiet, trots att de snackar skit om SD dagligen. Något märkligt beteende, måste jag säga...

Jag kan tycka att det är märkligt när en SD-sympatisör som du själv klagar på andras intellekt när ni själva är kända som de antiintellektuella i dagens samhälle. Än mer märkligt blir det när du tycker att Åkesson kom med lösningar men i samma veva ansåg att Strandhäll inte gjorde det. Obegriplig tankevurpa faktiskt.

I övrigt så var debatten ingen höjdare och jag såg ingen reell vinnare av densamma. Två medelmåttor som debatterar har jag aldrig varit ett stort fan av.
Citera
2018-01-29, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Samla billiga poäng till dom mest korkade som tror på hans sagor. Det stod i media att människor dör i vårdköerna av cancer som inte behandlas i tid. Då kör han stora trumman, och kommer som ett UFO utan att vara påläst. Dessutom vill han då kapa 13 miljarder eftersom han vill sänka skatten och stöda Kristersson. Bwahahhahaha. Det kan inte bli värre än så här i kocko nest. Han vet ju inte vad han talar om utan rider på senaste rubrikerna och vet inte vad han stöder för något.

Vissa områden i sjukvården har hög nivå men definitivt inte hela det ska man ha klart för sig.
Sen så ska man tänka på dom fattigpensionärer som Åkesson svek. Dom hamnar på sjukhus får betala sin vård per dygn, ambulans. Har dom brutit lårbenet hamnar dom på ett korttidshem som kostar per dygn. Hyran ska betalas hemma osv. Det blir socialtjänsten som går in för att pensionären ska få existensminimum att leva på. En kedja för en äldre person som kräver en egen sekreterare i pappersarbete, färdtjänst, sjukresor, rehab. Innan det godkänns ska pengarna läggas ut dessutom.
Gammal, sjuk, och fattig det svek han senast.

Tala om det för Åkesson som svek sitt vallöfte till dom äldre.
Det är sossarna som svikit. Sluta larva dig.
Citera
2018-01-29, 18:41
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Strandhäll knockade sig själv i sin första mening när hon yppade den uttjatade meningen "vi har stora utmaningar". Sen att hon hetsar upp sig, darrar med läppen och och blir högljudd och rabiat blir knappast till hennes fördel framför TV-kameran. Hon är ingen vidare debattör så Jimmie behövde inte ens snöra på sig skridskorna för att vinna den här "matchen".

Kvalitetsindex talar sitt tydliga språk - Strandhäll har misslyckats.

Sorry såssar...

Jag håller inte med om att Jimmie Åkesson vann debatten. Hans attacker mot Strandhäll framstod som ogenomtänkta eller rentav gammaldags (invandring, sjukvårdskollaps, vårdköer, etc.). Hon kontrade ju direkt tillbaka med samma mynt mot hans parti.

Strandhäll hade läst på om SD:s budget och använde den emot honom när Åkesson påstod att sjukvården gått ner sig p.g.a. denna regering.

Att regeringen ska "skaka fram vårdplatser" är en konstig uppmaning från Åkesson med tanke på att landstingen styr antalet vårdplatser. Dessutom saknas det sjuksköterskor på många håll som det ser ut idag - och här har facket en stor uppgift framför sig att få igenom bättre villkor för dessa individer, för annars blir svårt att få fler sjuksköterskor till sjukvården. Att pumpa in mer pengar till landstingen kommer inte göra så stor skillnad eftersom arbetsvillkoren inte förbättras per automatik då.
Senast redigerad av lighten-up 2018-01-29 kl. 18:43.
Citera
2018-01-29, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag håller inte med om att Jimmie Åkesson vann debatten. Hans attacker mot Strandhäll framstod som ogenomtänkta eller rentav gammaldags (invandring, sjukvårdskollaps, vårdköer, etc.). Hon kontrade ju direkt tillbaka med samma mynt mot hans part.

Strandhäll hade läst på om SD:s budget och använde den emot honom när Åkesson påstod att sjukvården gått ner sig p.g.a. denna regering.

Att regeringen ska "skaka fram vårdplatser" är en konstig uppmaning från Åkesson med tanke på att landstingen styr antalet vårdplatser. Dessutom saknas det sjuksköterskor på många håll som det ser ut idag - och här facket en stor uppgift framför sig att få igenom bättre villkor för dessa individer, för annars blir svårt att få fler sjuksköterskor till sjukvården. Att pumpa in mer pengar till landstingen kommer inte göra så stor skillnad eftersom arbetsvillkoren inte förbättras per automatik då.
Hon kontrade inte. Hon förnekade problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in