2017-10-23, 10:41
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ditt förakt mot poliser är uppenbart. Det går helt enkelt inte att föra en konstruktiv diskussion med dig.

Det är lätt att spy galla, men i ditt fall är det uppenbart att du känner dig orättvist behandlad. Troligtvis har du blivit lagförd för någon form av narkotikabrott, för ditt hat är typiskt för en pundare.

Jag tycker att hon agerat korrekt och den som borde ifrågasättas är den manliga kollegan, som inte tar parti för sin kollega inför patrask som inte kan uppföra sig. Hade han däremot haft kulor hade han med enkla medel fått tyst på den oförskämda suggan. Ett klassiskt knep som inte lämnar några spår är ett rejält ryck i håret. Eller varför inte hålla för näsan och munnen.

Ett korret framförhållningsätt bemöts alltid med respekt. Är du oförskämd ska du behandlas därefter. Vi poliser som står för hårdare tag, det är vi som gör skillnad ute på stadens gator. Det är vi som skapar trygghet. I dagens sjuka samhälle är det ett nödvändigt ont att tillämpa den form av våldsmedel.

/ Leif
Jag trodde egentligen att denna sak var rätt klar. Fällande dom och sparken. Men i och med
att de mest patetiska tuffingarna orerar om hur oorättviiist allt är när man inte får misshandla
Handbojade 16-åringar ifred, blir jag inspirerad till följande fördjupning.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
En närmare titt på förövaren.

Ulrica Holmstedt (född Åberg) 1977, är från Värmland men kom sedan till Märsta och sedemera
till Järfälla. Hon har även gjort en sejour i Helsingborg och Skåne och där arbetat med den
ökände kvinnomisshandlande babbepolisen Carlos Paulsson.

Ulrica Holmstedt skördade sina första lagrar genom att skriva en uppsats om Hells Angels
och har därefter ofta uttalat sig auktoritativt om dessa. Det är troligen hon som syns på
detta filmklipp gjort av någon mc-klubb som kallar sig Payback.
https://www.youtube.com/watch?v=SfzIyUh8Ij4&t=34s

Det är också mycket synd om henne då hon minsann blivit "misshandlad". Här framträder
hon med gigantisk offerkofta http://polistidningen.se/2015/09/ett...osynliga-spar/

Personalia: Bor i ett radhus i Järfälla med en jämnårig man samt två barn.
Familjen äger en gammal BMW och en gammal SAAB samt två hundar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -
Citera
2017-10-23, 21:44
Medlem
Lasermopsens avatar
Läs hur äckligt vänstern försvarar "harambarnet";
https://aktuelltfokus.se/polis-missh...as-hela-domen/

Synd om polisen, de är väl också människor. Man får väl göra en beteendeomdömning på PHS, men det betyder inte att man ska tåla hur mycket som helst. Hoppas "harambarnet" blev ordentligt kränkt av kvinnan!
Citera
2017-10-23, 22:01
Medlem
Orgelnistens avatar
Filmen? Någon?
Citera
2017-10-26, 09:43
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Läs hur äckligt vänstern försvarar "harambarnet";
https://aktuelltfokus.se/polis-missh...as-hela-domen/

Synd om polisen, de är väl också människor. Man får väl göra en beteendeomdömning på PHS, men det betyder inte att man ska tåla hur mycket som helst. Hoppas "harambarnet" blev ordentligt kränkt av kvinnan!

Så här borde fler poliser avsluta sin karriär inom Polisen. Att slå ett slag för Sverige och göra samhället en tjänst. Tror till och med de skulle kunna ha med det i sitt CV som bevis på bra civilkurage.
Citera
2017-10-26, 10:22
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
De verkar ha samma namn och jobba i Uppsala. Jag har inte dna-testat henne men jag tror det är samma person som tråden handlar om.

Hahahahahah, "jag har inte DNA-testat henne"

Jag tycker absolut inte att hon har gjort fel om det är så att den gripne har fysiskt attackerat henne på något sätt. (Spott, slag, sparkar).
Men en misshandel för att bli kallad hora, då är man i mitt tycke lättstött.

Jag har själv blivit haffad och slagen just på grund utav att jag brukade cannabis, polisens dotter hade blivit bjuden på hasch, på en fest.(detta framkom utav flera snubbar som fått pisk)
Därefter så tyckte han att det var befogat att puckla på mig, då jag var ett drägg som rökte cannabis. Och jag kunde ju faktiskt varit den som bjöd hans dotter, som är myndig och kan göra egna val.. Tyvärr var så inte fallet.

Han hade inga som helst underlag för att ge mig stryk, då jag personligen aldrig är uppkäftig mot rättsväsendet.

Poliser får INTE ta lagen i egna händer, det är maktmissbruk och skall straffas.
Hade jag däremot slagit eller knuffat honom, så hade jag absolut förtjänat ett kok stryk.
Senast redigerad av kattvalp 2017-10-26 kl. 10:34.
Citera
2017-10-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Vilket jävla skitsnack! Det där tror du bara, du antar något och skriver det här som en sanning. Inte en chans att du blir bättre behandlad om du är trevlig.

Du kommer bli hånad bedragen och lurad om du är snäll, du är som Lövén, naiv.

Jag vet inte vem det är här som antar något.
Men jag har relativt bra insyn i ingripandeverksamheten på polisen och träffar kriminella till vardags och skulle vilja påstå att det är så, dels:
1 - finns ingen som helst anledning för en polis att vara otrevlig mot någon som inte förtjänar det.
2 - om man som polis är otrevlig mot någon utan anledning så förvärrar det sannolikt situationen och det finns det heller ingen vinst med.

Logik och sunt förnuft kallas det..
Citera
2017-12-14, 06:17
Medlem
Creedo4Lifes avatar
Snuten som fick sparken är hyfsat het iallafall :

https://www.facebook.com/ulrica.holmstedt
Citera
2017-12-14, 18:45
Medlem
Proras avatar
Det är så otroligt sorgligt när vi har kommit till ett läge där slöddret inte har någon som helst respekt för ordningsmakten. Jag vet att det inte finns utrymme för det jag föreslår i lagboken, men spontant skulle jag föreslår att den kaxiga blatten utsattes för intervallträning: 4 x ggr 20 sekunder nere under vattnet i toalettstolen. Om han inte lärt sig, upprepa tills han inte förmår protestera. Omänskligt? Ja, men bete dig som en människa så blir du behandlad som en.
Citera
2017-12-14, 18:52
Medlem
PappaPundares avatar
Bra. Bort med horan. Om hon inte ens tål en 16 årig snorunge som snackar skit ska hon fan i helvete inte vara snut.
Undrar hur tuff hon skulle vara utan uniform och vapen.
Citera
2017-12-18, 21:29
Medlem
Så går det väl när man kvoterar in istället för lämplighettest.

Men så solklart att hon skall ha sparken, eller jobba med att gå runt på dagis och berätta om hur farbror blå jobbar, bara inga åldrar där barnen lärt sig fula ord
Citera
2018-01-23, 14:24
Medlem
Poliser ska alltså slå folk? får de våldta också tycker du? var går gränsen?
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Vi kanske läser olika berättelser...... det står ju att polisen fick sparken, anyway stor i truten mot en polis tigger om en käftsmäll tycker jag
Citera
2018-01-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Poliser ska alltså slå folk? får de våldta också tycker du? var går gränsen?

som jag skrev, en käftsmäll är ok om bråkmakaren förtjänar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in