2018-01-29, 09:52
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man provar nog å sjukskriver sig först...
Jo, i normala fall ... men ingen sjukskrev sig ju (oavsett anledning till ”krisen”).
Citera
2018-01-29, 09:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Sant. Hade han yppat suicidala tankar då? För han kan inte ha berättat om planen att mörda hela familjen.

Det tror jag inte stämmer, är man tex gammal och på väg att dö körs man in till lasarettet.
Nej oftast skickas de till ett korttidsboende eller hospice. Men ibland kan det förstås dröja innan de får en plats där. Och de hinner dö på sjukhuset. Dessa två vårdades i hemmet, men då föräldrarna jobbade så var de ensamma en hel del, konstig det om de var så sjuka, orkade de ens gå och hämta mat i kylskåpet?
Citera
2018-01-29, 10:11
Medlem
Rodjas avatar
Förlåt, men nu drar jag upp VAT - Scientology igen.

Value Added Tax och Scientology är kopplat till varandra på det sättet
att i och med att Scientology-"kyrkan" vill kalla sig kyrka för att undkomma
vissa skatter som religiösa vanliga kyrkor kan, så är det här en stor fråga för dem.
Visste det sedan länge, och tog upp det i trådens början.

Min hypotes: Något gemensamt med morden? Jag vet inte. Troligen inte...
Men man får upp mycket med just sammansättningen överst när man
googlar de orden. (Jag besvärar er inte med alla länkar jag fick upp, det
kan lätt kollas av den intresserade.)

Man lämnar de laddade namnen; familjenamnet, Bjärred osv i sökningar.

Jag vet inte om många här vet hur viktigt det här är för Scienterna
men det är en stor kamp för dem att få behålla så mycket som möjligt
av pengar de drar in. En otäck organisation.

Kan driven påverkan därifrån har triggat igång en stress hos OH eftersom det var hans
arbete att göra insatser i VAT?
Citera
2018-01-29, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

vissa skatter som religiösa vanliga kyrkor kan, så är det här en stor fråga för dem.

Kan driven påverkan därifrån har triggat igång en stress hos OH eftersom det var hans
Så, om du är expert på hur moms fungerar kommer scientologerna att mörda dig? Då har vi en massaker på gång.
Citera
2018-01-29, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De gör det väl så till vida att lärare bekräftar att de blivit hemskolade på grund av sjukdom. Däremot vet vi inte vilken sjukdom det rörde sig om.

Minns inte var, har läst massa artiklar men det ändå jag hittat är där pappan ska ha uttalat sig om att flickorna inte hade andra symtom förutom trötthet.
Då jag inte kommer ihåg i vilken artikel kan jag inte heller säga något om trovärdigheten. Vet att det va från en länk härifrån tråden i alla fall 🙈
Citera
2018-01-29, 10:43
Medlem
God morgon igen,
Kan vi enas om att:
1. OH hade en frisyr som många har? Inget märkligt eller annorlunda alltså. Han har i alla fall "rakad frisyr" på alla bilder på nätet. Tre olika typer av glasögon så bilderna avspeglar säkert en lång period.
2. OH arbetade med sitt nya projekt (anslaget från Söderbersstiftelsen) från september 2016 och sannolikt därför gick ned i vikt och inte skjutsade till pianolektionerna. Att OH arbetade väldigt hårt med miljöskatterna och ville prestera lika bra som han gjort vad beträffar mervärdeskatten.
3. flickorna hemundervisades av "medicinska skäl" (enl rektor)? Dvs inte pga av "sjukdom".
4. OH gick ned 10% i tid för ungefär ett år framåt.
5. Mamman arbetade högt 50% heltid varav två dagar fysiskt på plats på Skattekontoret.
6. det finns ett avskedsbrev undertecknat av båda föräldrarna.
7. det inte existerar en video. I alla fall inte någon som skiljer sig från brevet uppgifter eller någon video som blir publik.
8. polisen inte kommer att ge allmänheten ytterligare detaljer avsett om deras första uppgifter måste revideras efter den tekniska undersökningen och obduktionen är klar.
Citera
2018-01-29, 10:55
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
God morgon igen,
Kan vi enas om att:
1. OH hade en frisyr som många har? Inget märkligt eller annorlunda alltså. Han har i alla fall "rakad frisyr" på alla bilder på nätet. Tre olika typer av glasögon så bilderna avspeglar säkert en lång period.
2. OH arbetade med sitt nya projekt (anslaget från Söderbersstiftelsen) från september 2016 och sannolikt därför gick ned i vikt och inte skjutsade till pianolektionerna. Att OH arbetade väldigt hårt med miljöskatterna och ville prestera lika bra som han gjort vad beträffar mervärdeskatten.
3. flickorna hemundervisades av "medicinska skäl" (enl rektor)? Dvs inte pga av "sjukdom".
4. OH gick ned 10% i tid för ungefär ett år framåt.
5. Mamman arbetade högt 50% heltid varav två dagar fysiskt på plats på Skattekontoret.
6. det finns ett avskedsbrev undertecknat av båda föräldrarna.
7. det inte existerar en video. I alla fall inte någon som skiljer sig från brevet uppgifter eller någon video som blir publik.
8. polisen inte kommer att ge allmänheten ytterligare detaljer avsett om deras första uppgifter måste revideras efter den tekniska undersökningen och obduktionen är klar.
Att det inte finns en video - vet vi inte.

Vi vet varken om det finns eller inte finns en video.
Citera
2018-01-29, 11:09
Medlem
Enligt säker källa så var barnen väldigt sjuka på så sätt att deras muskler till slut inte skulle orka hålla kroppen uppe.
Citera
2018-01-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Att det inte finns en video - vet vi inte.

Vi vet varken om det finns eller inte finns en video.

Sant! Kanske ska tillägga att oavsett om en video finns så kommer allmänheten aldrig få veta vad den handlar om. Alla är döda och efterlevande vill komma till avslut så oavsett vad nytt som kommer fram i teknisk bevisning eller obduktion eller video så kommer inga mer detaljer än de vi redan fått veta. Kan efterlevande anhöriga kanske få bestämma att "inget mer skall komma ut"?
Citera
2018-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsseCeder
Enligt säker källa så var barnen väldigt sjuka på så sätt att deras muskler till slut inte skulle orka hålla kroppen uppe.

Sitter man isolerad hemma en längre tid är det väl inte så konstigt att man till slut blir muskelsvag. Behöver överhuvudtaget inte ha med någon sjukdom att göra.
Citera
2018-01-29, 11:25
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsseCeder

Om "en säker källa" är en bekant eller vän tilll familjen och i synnerhet pappan så tar jag det hela med en stor nypa salt eftersom han verkar ha varit mycket mån om att sprida ut hur "ofattbart sjuka" barnen var...

Vet källan vad föräldrarna led av? Eftersom svaret på varför hela familjen måste dö ligger hos föräldrarna, ej barnen.
Citera
2018-01-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

Mig veterligen så har väl aldrig någon förening behövt registrera Fskatt och momsbefriade lär de också vara.Så förstår inte sambandet öht !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in