2018-01-29, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Sossar säger alltid att SD satsar massa miljarder mindre på välfärden. Detta är helt fel eftersom SD räknat på de minskade kostnader man skulle sparat in på massinvandringen, och ger därmed mindre pengar till kommunerna i förhållande till det. Det är alltså inte att minska pengar till kommunen på det sätt som sossarna påstår. Blir ingen vettig debatt någonsin eftersom sossar alltid ljuger.
Man får hoppas att medelklassen begriper att de är lurade när de får sig itutat att det behövs "mer resurser". Den ansvarsfulla motfrågan vore 'Vad fan får jag för pengarna?'. Går man på detta, att omfördelningen av arbetande människors resurser - ju mer desto bättre! - är det högsta goda, så äger sosseriet det kollektiva medvetandet.
Citera
2018-01-29, 07:31
Avslutad
Ni behöver förstå att TS och flera andra som dykt upp på flashback är troll som enögt går in o skriver deras självklara påhittade sanningar. Allt kopplat till den facsiststat Sverige blivit.

Samma på Twitter, ser massa välformulerade inlägg från helt nyskapade konton. Välformulerade men rent floskel och lögner som inte stämmer med verkligheten.

Beundrar på riktigt er som orkar ta diskussionen. Ha bara i åtanke att de byter ämne varje inlägg för aldrig förlora ansiktet och erkänna ett problem.

Likt Strandhäll i debatten byter hon ämne hela tiden och slänger sig mellan alla olika provokationer och lögner.
Att Åkesson inte tar ned henne på backen bättre och vinner debatten mer överlägset får mig att tappa förtroende för honom också.
Citera
2018-01-29, 07:31
Medlem
Gaffelpärms avatar
Lyser igenom lång väg att Sossarna och andra pack har påbörjat smutskastningen och försök att påverka SD på alla negativa sätt som är möjligt inför valet. Har läst ett flertalet liknade trådar och alla har en gemensam nämnare. ALLA är skapade med personer utan några tidigare tidigare inlägg. Så startade trådar likt denna är bara till för att försöka påverka folk inte att diskutera.
Citera
2018-01-29, 07:37
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Åh, vilken massiv fail av mig.
Det var inte meningen att bli kompis med dig.
Jag skulle bara visa mig duktig med ett populärt citat.
Ungefär som när man artigt hälsa på en utvecklingstörd och den tror man är bästis.
För att klargöra : Strandhäll blev både ägd och såld av Åkesson.

Hur blev hon ägd? Genom att lägga fram fakta medan Åkesson verkade vilsen och visste knappt vad han skulle svara förutom att upprepa ett par inövade fraser?

Jimmy Åkesson har tappat stinget.
Citera
2018-01-29, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Lyser igenom lång väg att Sossarna och andra pack har påbörjat smutskastningen och försök att påverka SD på alla negativa sätt som är möjligt inför valet. Har läst ett flertalet liknade trådar och alla har en gemensam nämnare. ALLA är skapade med personer utan några tidigare tidigare inlägg. Så startade trådar likt denna är bara till för att försöka påverka folk inte att diskutera.

Väl talat och du har också förstått hur de ligger till. Troll som försöker påverka massan med faktiskt välformulerade inlägg många ggr (om man inte läser de 2 ggr kan de först vara svårt för den kuvade svensken att se lögnerna). Som Strandhäll, hennes överdrivna notoriska psykopat argumentationsteknik och hårda ton går hem i stugorna. Men har man bara lite koll på verkligheten så inser man att Annika har många många liv på sitt samvete.
Citera
2018-01-29, 07:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Är det här ett skämt eller? Strandhäll hade ju inga som helst svar och verkade vara hur blåst som helst. Hon upprepade bara "nä, så är det inte alls!" trots att både Åkesson OCH PROGRAMLEDAREN flera gånger försökte trycka ut något ordentligt svar ur henne. Till sist gav hon med sig och tyckte att det fanns vissa utmaningar inom vården. Jag spydde rakt ut genom brevlådan och träffade grannkatten i solar plexus. Det går liksom inte att bara skylla på att det finns "utmaningar" hela tiden. Jag är så jävla trött på det. Sjukvårdskrisen! Utmaning. Integrationen! Utmaning. Invandringen! Utmaning! Det kastas handgranater i våra städer! Utmaning. En del invandrare beter sig förjävligt! Utmaning! Och du är rasist dessutom, så det så! Det är banne mig hög tid att ÅTMINSTONE uppgradera ordet "utmaning" till "problem".

Jag tror att det var ett av de starkaste tillfällena i "debatten" (fånigt att ens kalla den det eftersom den var så kort), när Åkesson påpekade att det är tröttsamt att höra ordet "utmaning" kring allt, och jag tror han med det plockade enormt många poäng hos en stor andel av tittarna.

Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag vill hävda att Åkesson inte behövde göra sitt bästa. Debatten var löjligt kort och Strandhäll förlorade i princip så snabbt hon öppnade munnen

Instämmer.
Citera
2018-01-29, 07:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, men vi har samtidigt mer läkare och sköterskor än någonsin tidigare och fler per capita än OECD-snittet. VAR är alla? Ja, en hel del har flyttat till Norge. Andra jobbar med annat. Ett första steg är rimligen att analysera VAR alla är och HUR man kan utnyttja dem bättre i Sverige.

Sverige har få sjuksköterskors jämfört med våra grannländer: https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2018/januari/sverige-har-fa-sjukskoterskor-jamfort-med-vara-grannlander/ Vi ligger lite över oecd-snittet, det beror på att befolkningens ålder också ligger över oecd-snittet.

VAR? De verkar redan jobba inom vården.

HUR? De verkar redan utnyttjas till max. Det var i alla fall det som sjuksköterskan med mensblod på byxorna påstod.

Slutsatsen är att man måste nyanställa för att det ska bli bättre. Men det kostar pengar och det har man inte råd med om man vill införa ett sjätte jobbskatteavdrag som SD vill.
Citera
2018-01-29, 08:03
Medlem
Karmans avatar
Tyckte Åkesson vann lätt. Sossetanten gapade som en galen tax, avbröt och saknade relevanta argument. Det är hon och hennes mediokra parti som är ansvariga för sjukvårdshaveriet. Ändå stod hon där helt utan lösningar. Tragiskt.
Citera
2018-01-29, 08:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Den bästa delen var väl ändå, efter att hon tagit ner honom genom att lägga fram fakta över diverse åtgärder och satsningar som gjorts, när hon säger "och så kommer du att skaka på huvudet och säga att "det vet jag inte, jag känner inte igen de här siffrorna"".

Kom igen...det är ändå svårt att hålla sig för skratt
Fakta från den patetiska tanten? Hon ljög värre än en häst travar. Sossarnas vanliga taktik. Eller klarar de inte ens läsa en budgetproposition?
Senast redigerad av Karman 2018-01-29 kl. 08:07.
Citera
2018-01-29, 08:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Överkörda? Kärringen va ju helt psykotisk ... Hon darra på läppen i stort sett hela debatten..

Hur fan tänker du ts? Man kör inte över nån i en debatt genom att va nervös o verka psyko
Jag gillade hur hon tittade på programledaren när hon kände sig inmålad i ett hörn utav Jimmie med smått snyftigt ansikte som säger: ska du tillåta detta? Stoppa verklighetsargumenten!

Stackars priviligerade feministvåp
Citera
2018-01-29, 08:13
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Sverige har få sjuksköterskors jämfört med våra grannländer: https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2018/januari/sverige-har-fa-sjukskoterskor-jamfort-med-vara-grannlander/ Vi ligger lite över oecd-snittet, det beror på att befolkningens ålder också ligger över oecd-snittet.

VAR? De verkar redan jobba inom vården.

HUR? De verkar redan utnyttjas till max. Det var i alla fall det som sjuksköterskan med mensblod på byxorna påstod.

Slutsatsen är att man måste nyanställa för att det ska bli bättre. Men det kostar pengar och det har man inte råd med om man vill införa ett sjätte jobbskatteavdrag som SD vill.

Jo då, Sverige måste klara både och.
Skattetrycket MÅSTE ner, pengar till Sjukvården och Försvaret tex får vi tag i genom att.
Lägga ned Arbetsförmedlingen
Lägga ned Landstinget
Lägga ned Folkhögskolor fulla med lata vänstermäniskor.
Stoppa Invandringen
Avvisa Invandrare som inte ska vara här.
Med mera, pengarna finns.
Citera
2018-01-29, 08:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
[/b]

Jo då, Sverige måste klara både och.
Skattetrycket MÅSTE ner, pengar till Sjukvården och Försvaret tex får vi tag i genom att.
Lägga ned Arbetsförmedlingen
Lägga ned Landstinget
Lägga ned Folkhögskolor fulla med lata vänstermäniskor.
Stoppa Invandringen
Avvisa Invandrare som inte ska vara här.
Med mera, pengarna finns.
Du glömde halvera Riksdagen och sänka lönerna för politiker till svensk medellön rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in